• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

Första alternativet. Många bortskämda douchebags. Jag bor dock en kvart där ifrån med buss och har inte speciellt "överklassig" familj. Många är schyssta och beter sig som om en vanlig 15-årig gör, men det finns vissa som tror att de är bättre än folk för deras pappa kan köpa dem en klocka för 30 papp

Okay. Det finns idioter i alla sammanhang och samhällsklasser. Men med tanke på att bottenskrapet i överklassen sällan rånar dig, skulle jag säga att jag föredrar överklassdouches före många andra idioter i andra samhällsklasser och samhället i stort.

Dessutom är det ju sällan de som är "överst på toppen" som har hävdelsebehov, utan de en bit ner, dvs douches avslöjar sig själva genom sitt beteende.
uncle-nate-1.jpg

Okay. Det finns idioter i alla sammanhang och samhällsklasser. Men med tanke på att bottenskrapet i överklassen sällan rånar dig, skulle jag säga att jag föredrar överklassdouches före många andra idioter i andra samhällsklasser och samhället i stort.

Dessutom är det ju sällan de som är "överst på toppen" som har hävdelsebehov, utan de en bit ner, dvs douches avslöjar sig själva genom sitt beteende.
uncle-nate-1.jpg

Hur kommer det sig att du, i varje tråd du ger dig in i, ska snacka pengar?

Hur kommer det sig att du, i varje tråd du ger dig in i, ska snacka pengar?
Här är tre av mina senaste trådstarter, ingen av trådarna handlar om pengar.
https://klocksnack.se/threads/slomo...ngdrive-vs-mekanisk-vs-hibeat-mekanisk.52456/
https://klocksnack.se/threads/wis-ar-känner-du-någon-gång-att-klockan-är-ute-och-går-med-dig-istället-för-tvärt-om.52455/
https://klocksnack.se/threads/japanerna-outperformar-schweizarnas-dryghet-och-snobbighet.52109/

Tråkigt om du kände dig träffad av bilden, det var inte min mening! Här får du en till:
750x-1.jpg

uncle-nate-1.jpg

Inte alls ledsen! Blir bara lite mjäkigt med massa inlägg där det alltid fokuseras på vad saker kostar och vilken status det ger samt en massa annat dravel om hur folk kommer över sina pengar. Eller tycker du att jag har fel?

För att bryta eventuellt tråkig stämning flikar jag in med en kort presentation av mig!
Uppsalastudent men flyttat "hem" till sthlm då sambon blev klar med sin utbildning. Hoppas att jag ska lyckas snabba på min process också och banka av den här utbildningen(juristprogrammet) tills oktober. Förhoppningsvis har man råd med fler klockor när man börjat jobba på riktigt.
För övrigt sjukt att man, för att få sin examen i Uppsala, måste läsa även de valbara kurserna i Uppsala. Eller som institutionen sa, man får välja en 30p kurs på avancerad nivå var som helst. Uppsala, och eventuellt Umeå, är dock dom enda som har sådana. Har inget vidare intryck av institutionerna över lag!
Kul tråd!

Pluggar juridik på SU, och börjar läsa företagsekonomi på SU till hösten :) Finns säkert en del KSare här på SU, sett en del skojiga klockor genom åren

För att bryta eventuellt tråkig stämning flikar jag in med en kort presentation av mig!
Uppsalastudent men flyttat "hem" till sthlm då sambon blev klar med sin utbildning. Hoppas att jag ska lyckas snabba på min process också och banka av den här utbildningen(juristprogrammet) tills oktober. Förhoppningsvis har man råd med fler klockor när man börjat jobba på riktigt.
För övrigt sjukt att man, för att få sin examen i Uppsala, måste läsa även de valbara kurserna i Uppsala. Eller som institutionen sa, man får välja en 30p kurs på avancerad nivå var som helst. Uppsala, och eventuellt Umeå, är dock dom enda som har sådana. Har inget vidare intryck av institutionerna över lag!
Kul tråd!

Låter konstigt jag kunde läsa min valbara på annan ort dock läste jag ekonomi!

Kul tråd!

Du måste alltså läsa en 30hp, går det ej att köra 2x 15hp?

Tänkte bara kolla om det är någon KS:are som är på Ångström i Uppsala på dagtid, kommer nämligen ner på besök på tisdag och det skulle vara kul att snacka lite klockor... :)

Du måste alltså läsa en 30hp, går det ej att köra 2x 15hp?
Precis så! Det är det som är det sjuka!
Kan dock tillägga att man har en fullständigt valfri 15p kurs som man kan läsa var som helst och vad som helst och räkna in i examen. men man måste som sagt läsa en 30p på avancerad nivå, vilket inte finns på exempelvis SU.

Precis så! Det är det som är det sjuka!
Kan dock tillägga att man har en fullständigt valfri 15p kurs som man kan läsa var som helst och vad som helst och räkna in i examen. men man måste som sagt läsa en 30p på avancerad nivå, vilket inte finns på exempelvis SU.

Mycket märkligt. Jag läser (eller läste) i Örebro, där var det full valfrihet! Vet inte ens om vi har några 30hp avancerade. Men läs fek eller liknande istället då?

Ja, det hoppas jag! Ofta kan man peta in andra kurser som termin 8.. Eller hur?
Man får välja en helt valbar 15hp-kurs och en 30p-kurs som måste vara en juridisk på avancerad nivå. Den helt valbara 15hp kan man välja drejning om man så vill men 30hp måste vara just 30hp och det är som sagt framförallt uppsala som har det. Därav mitt "Dilemma".
Nu är det inte mycket till problem, jag är snart klar med den senare och det har bara inneburit att jag fått pendla lite.

Man får välja en helt valbar 15hp-kurs och en 30p-kurs som måste vara en juridisk på avancerad nivå. Den helt valbara 15hp kan man välja drejning om man så vill men 30hp måste vara just 30hp och det är som sagt framförallt uppsala som har det. Därav mitt "Dilemma".
Nu är det inte mycket till problem, jag är snart klar med den senare och det har bara inneburit att jag fått pendla lite.

Så var det kanske, var aldrig nåt problem för min del. Kul att det löste sig! Då är det bara uppsats kvar då?

Någon som läser/läst FEK I på SU och har lust o dela med lite erfarenheter o tips? Kommer nämligen läsa det parallellt med civilingenjör-programmet på höstterminen, svårighetsgrad, många obligatoriska moment och bra föreläsningar etc etc?

Någon som läser/läst FEK I på SU och har lust o dela med lite erfarenheter o tips? Kommer nämligen läsa det parallellt med civilingenjör-programmet på höstterminen, svårighetsgrad, många obligatoriska moment och bra föreläsningar etc etc?
Skicka mailadress i PM så skickar jag över mina anteckningar, de arbeten jag har kvar samt samtliga sammanfattningar!

Juristprogrammet här även jag (relativt många juriststudenter på KS verkar det som). Till vardags i Örebro men för tillfället på utbyte. Har "bara" praktik och examensarbete kvar när jag kommer hem, så jag passar på att skriva här medans jag kan. ;)

Juristprogrammet här även jag (relativt många juriststudenter på KS verkar det som). Till vardags i Örebro men för tillfället på utbyte. Har "bara" praktik och examensarbete kvar när jag kommer hem, så jag passar på att skriva här medans jag kan. ;)
Skojigt med utbyte, var någonstans stack du? :)

Köpenhamn, så knappast det mest exotiska valet. Oavsett var man åker är det dock riktigt kul eftersom man träffar andra utbytesstudenter från hela världen och får ett litet miljöombyte, så det rekommenderas :)
Jag läser T6 nu, och valde att hoppa över utbyte då jag har ett relevant extrajobb som jag inte vill bli av med :) Däremot börjar jag som jag skrev ovan läsa ekonomi till hösten, och där är tanken att dra utomlands ett halvår för att få leva lite utomlands medan man pluggar :D

För övrigt sitter jag denna soliga dag och nöter uppsats i förvaltningsrätt.. Tur att klockan är med
image.jpeg

Jag kör också FEK på SU i höst parallellt med civ ing på KTH! Programmet alltså! Du med?

Tillbaka
Topp