• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Förenade Studenter - En tråd för alla oss som pluggar

JKanon

Omega
Drar en kort presentation själv. Pluggar Industriell Ekonomi vid LiU. Har lyckats se några trevliga klockor så som någon diffus Longines, ett par Omega seamasters, Sjöö Sandström och vad jag tror såg ut som en DD i gulguld. Helt okej betyg även om parfymklockorna duggar tätt.

Jag personligen har för tillfället bara en Certina, en Skx007 samt en till äldre Seiko, dock planerar jag ett inköp nu till hösten. Vad det blir återstår att se.
 

Sammeh

Cartier
Visst den är ingen stor Högskola, men finns det några studenter från Högskolan i Borås här på forumet? Har sett en del fina klockor till och från på skolan.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Ja, jag kommer från Borås och det blev en positiv överraskning. Haha vem kommer inte från Göteborg är frågan, minst 70% av alla elever kommer därifrån ;)
Härligt att höra! Inväntar med spänning andra omgången, är för tillfället 4e reserv på HP så det ser väl sådär ut. Tanken är textilekonom, har du några inputs där? Civileko/textileko läser väl tillsammans till viss del?
 

Sammeh

Cartier
Härligt att höra! Inväntar med spänning andra omgången, är för tillfället 4e reserv på HP så det ser väl sådär ut. Tanken är textilekonom, har du några inputs där? Civileko/textileko läser väl tillsammans till viss del?
Haha har tyvärr inget att tillägga mer än att den är väldigt populär, har faktiskt inte haft någon kurs med textilexkonomerna :eek:
 
Nu kör jag en episk bump på min egna tråd och ställer denna enkla fråga: Vilka KS:are har vi på Uppsala Universitet?

Jag har spenderat 6 år i Uppsala, slutade dock för ett år sen om det fortfarande kvalar in ;) Kan sakna Ångströms lite då och då, körde både bachelor och master där. Men klagar inte på att hova in cash i arbetslivet nuförtiden.

Var bra klockintresse i vår klass (Mastern), Seiko, Certina, Tissot, Rolex, Longines, flera Omega, gamla som nya. Annars ganska mediokert urval tyvärr (I hela Byggnaden).

I regel var man tvungen att ta sig till Ekonomikum för att se lite fetare prylar. Och där var man ibland för att läsa samma kurs som ekonomerna fast få 5hp istället för 7,5hp som dem fick, vad beror det på? ;) Skämt åsido, men som ingenjör är man tyvärr bunden av historisk ed att håna ekonomerna lite..

Bara fråga på om Uppsala, generella frågor om studier osv om det är någon som undrar.

Är fortfarande kvar så kanske är aningen partisk i mina svar

Rolig tråd förövrigt! :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Jag har spenderat 6 år i Uppsala, slutade dock för ett år sen om det fortfarande kvalar in ;) Kan sakna Ångströms lite då och då, körde både bachelor och master där. Men klagar inte på att hova in cash i arbetslivet nuförtiden.

Var bra klockintresse i vår klass (Mastern), Seiko, Certina, Tissot, Rolex, Longines, flera Omega, gamla som nya. Annars ganska mediokert urval tyvärr (I hela Byggnaden).

I regel var man tvungen att ta sig till Ekonomikum för att se lite fetare prylar. Och där var man ibland för att läsa samma kurs som ekonomerna fast få 5hp istället för 7,5hp som dem fick, vad beror det på? ;) Skämt åsido, men som ingenjör är man tyvärr bunden av historisk ed att håna ekonomerna lite..

Bara fråga på om Uppsala, generella frågor om studier osv om det är någon som undrar.

Är fortfarande kvar så kanske är aningen partisk i mina svar

Rolig tråd förövrigt! :)
Vilket underbart och utförligt svar! Trist att det är mediokert på Ångström iom att det är där jag kommer spendera tid, men tur att det inte är helt nattsvart :) För övrigt är det utmärkt att håna ekonomerna, har själv gjort det under förra året när jag också var teknolog :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Börjar plugga företagsekonomi på SU nu till hösten, några som läser eller kommer börja läsa? :)
 

Hutti

Cartier
Några som pluggar på Lund? Ska läsa FEK 2 där, kanske läser resten av studierna där om jag trivs. 5e lärosätet nu.
 

ChumpTime

Panerai
Är doktorand, räknas det? Karolinska.
I princip ingen har riktiga armbandsur bland studenter/doktorander/underläkare, vare sig på labb eller klinik. Sitter i div. Universitetsorgan som doktorandrepresentant, generellt så är det en massa plastklockor och apple watch t.om hos professorer som i vissa fall är väldigt förmögna pga arv och/eller forskningsupptäckter som kommersialiserats. Har dock haft en del patienter som legat och virrat runt med vintage rolex och patek på armen.

Men justja, när jag fortfarande gick på läkarprogrammet var det en IT-miljardär som gick och (antar jag) skulle självförverkliga sig några terminer under mig. Han hade ofta Richard Mille eller Lange på handleden.
 

Smp15

Omega
Ska börja studera på ekonomprogrammet vid HiG till hösten. Fick precis hem ett brev av Jusek, vilket verkar bra. Det kostar ju bara 100kr så jag tänkte fråga här om någon är medlem där och har någon nytta utav det? :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ska börja studera på ekonomprogrammet vid HiG till hösten. Fick precis hem ett brev av Jusek, vilket verkar bra. Det kostar ju bara 100kr så jag tänkte fråga här om någon är medlem där och har någon nytta utav det? :)
Är medlem, haft absolut noll nöje eller nytta av det. Men då har jag inte sökt mig till deras besök på olika företag etc (gjort det på annan ort), så jag skulle nog fortfarande rekommendera det för en hundring
 
Topp