• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sen på bollen med denna, men ack så bra den är.

Skulle jag gå OPG så skulle det bli denna.
A7FB5D61-313C-416A-9151-51B2A216EF79.jpeg

DD:

122646_img-3806-orto_parisi-megamare_720.jpg

Fick äntligen tag på en flaska av detta monsterverk. Det är den andra sidan av samma mynt som Cosmos är på. En aquatisk doft med monsterperformance.

Där @Hitsville så träffsäkert beskrev Cosmos som ”en dag på beach club i en linneskjorta med en knapp för mycket uppknäppt” (vid medelhavet, min kommentar) så är Megamare en hamn vid medelhavet med tång, hav och salt varvat med en viss fräschör. Det är den mindre glamorösa men ack så härliga havskänslan.

Magisk doft! (Men inget för den projektionskänsliga).

Vad tycker du om Tabac? Det är tydligen den som hette Tobacco,oud,vanilla tidigare. Enligt mig är den helt fantastisk och doftar cigarr, alltså riktig cigarr och ingen syntetisk tobaksdoft :)
Det gick snabbt då jag blev så nyfiken så jag sprayade på den innan jag ska iväg igen. Tycker du har rätt. Den känns fantastisk så här i första intryck åtminstone.
Solvarm torr ved, oud, cigarrtobak och vanilj. Vad mer kan man önska...

Ser ut som en förbättring för etiketterna. För de gamla ser man ju inte hur mycket som är kvar när etiketten täcker hela flaskan.

Precis det tänkte jag, man ser hur mycket man tagit nu.

Det gick snabbt då jag blev så nyfiken så jag sprayade på den innan jag ska iväg igen. Tycker du har rätt. Den känns fantastisk så här i första intryck åtminstone.
Solvarm torr ved, oud, cigarrtobak och vanilj. Vad mer kan man önska...

Låter spännande! Har du provat TF Tobacco vanille? Är den åt det hållet?

Låter spännande! Har du provat TF Tobacco vanille? Är den åt det hållet?
Jag har båda, och båda är några av mina absoluta favoriter. TF är sötare, mjukare, rundare och mer mångsidig. ATH är för mig ganska enkelspårig - ren cigarr. Jag är imponerad av hur han fått till en så ren och ”verklighetstrogen” cigarrdoft. Ska dock tillägga att jag är ingen cigarr rökare, så en riktig konnässör kanske inte håller med :)

• Like
Reactions: bvb
Jäklar vad du gjort mig sugen på att prov-sniffa den där...
:D

Jag har båda, och båda är några av mina absoluta favoriter. TF är sötare, mjukare, rundare och mer mångsidig. ATH är för mig ganska enkelspårig - ren cigarr. Jag är imponerad av hur han fått till en så ren och ”verklighetstrogen” cigarrdoft. Ska dock tillägga att jag är ingen cigarr rökare, så en riktig konnässör kanske inte håller med :)

Då låter tabac som något mer för mig. Vanilj och hög sötma har jag svårt för. Förstod inte alls hypen med TF med tanke på sötman i den. När jag läste om Boss bastard och hans inspiration till den så trodde jag att jag skulle få något liknande en tung cigarrdoft. Istället fick man överväldigande söt honung och lite citrus.

• Like
Reactions: bvb
Jäklar vad du gjort mig sugen på att prov-sniffa den där...
Under resan med att prova mig fram i parfymvärlden så har jag överlag mest hittat noter jag inte alls tyckt om. Men någon gång hittar man rätt, och hallon var en sån uppenbarelse. ATH Anubis har en dominant hallondoft som för mig är magisk. Inte lika dominant i tuscan leather, men det funkar riktigt bra i kombination med läder. Går också att köra lager med de två. Ett litet spray anubis förstärker hallontonen och projektionen av tuscan leather.

Dessa har jag med på semestern...
IMG_20200812_160753_01.jpg

...å låter frugan välja på måfå vilken jag ska ha för dagen för att kunna utvärdera varje mer rättvist än tidigare.

Idag föll valet på Xerjoff Casamorati 1888...
IMG_20200813_152829.jpg

...får typ bara honung, som med Tom Fords Tobacco Vanille fast mer genomtänkt å sofistikerad...

:D
Då låter tabac som något mer för mig. Vanilj och hög sötma har jag svårt för. Förstod inte alls hypen med TF med tanke på sötman i den. När jag läste om Boss bastard och hans inspiration till den så trodde jag att jag skulle få något liknande en tung cigarrdoft. Istället fick man överväldigande söt honung och lite citrus.

Tycker Tabac känns relativt söt så den påminner för mig något om Boss Bastard utan citrusen men med lite oud så gillar du inte Boss bastard så kan Tabac riskera vara i sötaste laget.
Om den luktar så som @Machiavelli beskriver å du inte vill ha den så pax för den!!

Mvh
Stor cigarrökare

Den har en del vanilj som kanske kan uppfattas som honung. Jag ska ha det i åtanke ändå.

De är lustigt hur man ställer in sig på dofter. Har man börjat associera en doft med något särskilt är det svårt att ändra på även om man får veta vad det egentligen är man känner som man tyckte var något annat. Som Tabac här, ett tag tyckte jag det luktade lakrits också men det kan det ju inte gärna göra. Tänker fortfarande lakrits när jag sniffar på den. Inte mycket , men i bakgrunden en aning. Fast jag gillar lakrits. Säkert en kombination som får mig att tänka på det. Men ganska söt tycker jag den är, söt och vaniljig tobak.

Tillbaka
Topp