Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker du om Tabac? Det är tydligen den som hette Tobacco,oud,vanilla tidigare. Enligt mig är den helt fantastisk och doftar cigarr, alltså riktig cigarr och ingen syntetisk tobaksdoftDagens droger har anlänt.
Återkommer senare när jag hunnit testa.Vad tycker du om Tabac? Det är tydligen den som hette Tobacco,oud,vanilla tidigare. Enligt mig är den helt fantastisk och doftar cigarr, alltså riktig cigarr och ingen syntetisk tobaksdoft
Ser ut som en förbättring för etiketterna. För de gamla ser man ju inte hur mycket som är kvar när etiketten täcker hela flaskan.Dagens droger har anlänt.
Det gick snabbt då jag blev så nyfiken så jag sprayade på den innan jag ska iväg igen. Tycker du har rätt. Den känns fantastisk så här i första intryck åtminstone.Vad tycker du om Tabac? Det är tydligen den som hette Tobacco,oud,vanilla tidigare. Enligt mig är den helt fantastisk och doftar cigarr, alltså riktig cigarr och ingen syntetisk tobaksdoft
Ser ut som en förbättring för etiketterna. För de gamla ser man ju inte hur mycket som är kvar när etiketten täcker hela flaskan.
Det gick snabbt då jag blev så nyfiken så jag sprayade på den innan jag ska iväg igen. Tycker du har rätt. Den känns fantastisk så här i första intryck åtminstone.
Solvarm torr ved, oud, cigarrtobak och vanilj. Vad mer kan man önska...
Om den luktar så som @Machiavelli beskriver å du inte vill ha den så pax för den!!Återkommer senare när jag hunnit testa.
För mig luktar TF TV typ bara honung....Låter spännande! Har du provat TF Tobacco vanille? Är den åt det hållet?
Om den luktar så som @Machiavelli beskriver å du inte vill ha den så pax för den!!
Mvh
Stor cigarrökare
För mig luktar TF TV typ bara honung....
Jag ska försöka stilla hur exalterad jag är över Tuscan leather. Men- är det någon som testat intense versionen?Sen på bollen med denna, men ack så bra den är.
Skulle jag gå OPG så skulle det bli denna.
Jag ska försöka stilla hur exalterad jag är över Tuscan leather. Men- är det någon som testat intense versionen?
Jag har båda, och båda är några av mina absoluta favoriter. TF är sötare, mjukare, rundare och mer mångsidig. ATH är för mig ganska enkelspårig - ren cigarr. Jag är imponerad av hur han fått till en så ren och ”verklighetstrogen” cigarrdoft. Ska dock tillägga att jag är ingen cigarr rökare, så en riktig konnässör kanske inte håller medLåter spännande! Har du provat TF Tobacco vanille? Är den åt det hållet?
Jäklar vad du gjort mig sugen på att prov-sniffa den där...
Jag har båda, och båda är några av mina absoluta favoriter. TF är sötare, mjukare, rundare och mer mångsidig. ATH är för mig ganska enkelspårig - ren cigarr. Jag är imponerad av hur han fått till en så ren och ”verklighetstrogen” cigarrdoft. Ska dock tillägga att jag är ingen cigarr rökare, så en riktig konnässör kanske inte håller med
Favoriten i kallare väder.Jag ska försöka stilla hur exalterad jag är över Tuscan leather. Men- är det någon som testat intense versionen?
Under resan med att prova mig fram i parfymvärlden så har jag överlag mest hittat noter jag inte alls tyckt om. Men någon gång hittar man rätt, och hallon var en sån uppenbarelse. ATH Anubis har en dominant hallondoft som för mig är magisk. Inte lika dominant i tuscan leather, men det funkar riktigt bra i kombination med läder. Går också att köra lager med de två. Ett litet spray anubis förstärker hallontonen och projektionen av tuscan leather.Jäklar vad du gjort mig sugen på att prov-sniffa den där...
Grymt, måste testa!Favoriten i kallare väder.
Intense ska va en helt annan doft, mindre hallon och söt, mer grön doft med läder.
Tips: Prova Tobaco Oud Intense om du gillar TL
Kubanska cigarrer, sötma, läder. Potent jäkla doft, maskulint lyxigt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Tobacco-Oud-Intense-46482.html
Varning. POTENT! 1-2 spray räcker långt.Grymt, måste testa!
Jahapp, då var Tuscan Leather och tobacco oud påväg hem inte Intense versionen men får se hur den ”vanliga är”Grymt, måste testa!
Då låter tabac som något mer för mig. Vanilj och hög sötma har jag svårt för. Förstod inte alls hypen med TF med tanke på sötman i den. När jag läste om Boss bastard och hans inspiration till den så trodde jag att jag skulle få något liknande en tung cigarrdoft. Istället fick man överväldigande söt honung och lite citrus.
Om den luktar så som @Machiavelli beskriver å du inte vill ha den så pax för den!!
Mvh
Stor cigarrökare
Nu har det landat! Kul med en 10 ml på köpet. Härlig kvalitutta på de nya flaskorna och förpackning Fan vad bra arabica är, bästa lavendeln jag känt
Den är bra, jag får mycket ros från den, vilket jag gillar! Men kommer inte bli mer än 10 ml, inget wow direktÄlskar också Arabica! Hur e blood orange?
Fascinerande att höra vad andra får ut av dofterna! Jag märker inte av ros i den alls.Den är bra, jag får mycket ros från den, vilket jag gillar! Men kommer inte bli mer än 10 ml, inget wow direkt
De där tre får du gärna berätta vad du tycker om. Dark Lord och Black Orchid bör jag prova nån gång.Nu är jag för tillfället trött på citrusdofter, så här har det blivit lite nytt.
Nu är jag för tillfället trött på citrusdofter, så här har det blivit lite nytt.