• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Black Orchid är en förjäkla trevlig doft. För feminim för mig men mycket trevlig.

Testa Amourouds dark orchid! Jag upplever den som närapå identisk men av något skäl mindre feminin.

Själv har jag en dekant av den (förvisso till salu i tråden) och en 50ml TF BO. Personligen kan jag inte nämna en enda doft som jag tycker funkar bättre i formella sammanhang. Mörk, elegant och mystisk.

DD:
99B203CA-77D8-4527-8881-BAB3143AC3C3.jpeg

Barbershop elegans. Kraftfull och inte särskilt unisex. Alfadoft.
https://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Eau-Sauvage-Parfum-2017-43977.html

Dessa har jag med på semestern...
IMG_20200812_160753_01.jpg

...å låter frugan välja på måfå vilken jag ska ha för dagen för att kunna utvärdera varje mer rättvist än tidigare.

Idag föll valet på Xerjoff Casamorati 1888...
IMG_20200813_152829.jpg

...får typ bara honung, som med Tom Fords Tobacco Vanille fast mer genomtänkt å sofistikerad...

Jag tycker den är helt grym!
För mig är det som om man vispar samman krämig grädde med kolasås och sedan strösslar kardemumma, gula blomblad ihop med lite 5:56-olja :D

Hemmajobb idag, vilket innebär testande av nyinköp.
Två spray av denna. Första intrycket- tuggummi, typ jenka med någon unken ton. Jaha, vad ska det bli av detta o_O..

En stund senare- mycket florala toner, en unkenhet ligger kvar som jag inte kommer överens med. Börjar känna av choklad, vilket förstärker ett sött intryck.

Nu någon timme senare är doften inte lika intensiv utan mer balanserad. Första två timmarna var den väldigt intensiv.

Jag upplever den som en starkt floral doft med choklad i bakgrunden. I mitt tycke en doft klart åt det feminina hållet. Vill dock påpeka att jag hittills nästan endast gillat dofter som är utpräglat maskulina.
Slutsats- inget för mig. Topp tre i kategorin de jag gillat minst.

C704FC2A-7DBD-447E-97E0-474E914A2DCE.jpeg

Kör den här styggingen i sommarvärmen idag.
Detta är en galet skön skapelse. Å ena sidan är det nisch så det vara skriker om det å andra sidan hade jag inte blivit förvånad om jag hittade något som doftade likadant på Ica maxis barnavdelning. Klockren med andra ord och med performance i världsklass.
DBE3C925-83B4-4F4A-A1F9-02524CAB0853.jpeg

Jag har ett problem, jag känner inte längre om jag har parfym på mig. Direkt och typ 5 min, sen känner jag inget. Spelar ingen roll vilken doft det är. Tung som lätt.

Är det bara jag som har det så?

Jag har ett problem, jag känner inte längre om jag har parfym på mig. Direkt och typ 5 min, sen känner jag inget. Spelar ingen roll vilken doft det är. Tung som lätt.

Är det bara jag som har det så?
Corona? (too soon?)

Att det inte spelar roll vilken doft det är tycker jag låter konstigt. Där i mot om jag kör samma doft i en vecka så känner jag den inte längre. Kallas nose blindness typ. Men om jag byter doft mellan dagarna eller tar en ny-gammal doft efter den veckan så känner jag den igen.

Corona? (too soon?)

Att det inte spelar roll vilken doft det är tycker jag låter konstigt. Där i mot om jag kör samma doft i en vecka så känner jag den inte längre. Kallas nose blindness typ. Men om jag byter doft mellan dagarna eller tar en ny-gammal doft efter den veckan så känner jag den igen.

Nepp ingen Corona.

Jag kör ofta veckovis med en parfym. Jag kanske får köra olika för varje dag ist:) jag vill ju känna de olika dofterna.. men lite irriterande är det att inte känna doften. Jag kör ju rätt ”tunga” grejer. Typ TF tv, Floris leather oud, TF EN osv. ADM dofterna är ännu svårare att känna efter de torkat på huden..

Jag får testa att köra ny doft varje dag å se om det hjälper..

Vad skulle ni säga om att köra en blind-buy på Xerjoff Mefisto? Lekte runt med en liten sample på Creed SMW igår. Gillade verkligen den, men hållbarheten var sisådär på mig. Hörde att Mefisto ska vara en "bättre" variant av SMW, med bättre varaktighet samt projektion?

Mefiston finns också i en mindre flaska, som tur. Kollektionen har blivit lite väl för stor...

Vad skulle ni säga om att köra en blind-buy på Xerjoff Mefisto? Lekte runt med en liten sample på Creed SMW igår. Gillade verkligen den, men hållbarheten var sisådär på mig. Hörde att Mefisto ska vara en "bättre" variant av SMW, med bättre varaktighet samt projektion?

Mefiston finns också i en mindre flaska, som tur. Kollektionen har blivit lite väl för stor...

Mefiston är ju grym! Ganska typisk Casamorati - skapelse. Klassisk, elegant och otroligt välblandad. Svårt att se någon stöta sig med denna.

Personligen föredrar jag Mefisto gentileuomo. Den finns dock bara
som stor flaska tror jag.

Testade Mefisto (och Fiero) för första gången igår och är helt såld, kommer att inhandla båda (tack för det @sherwan ... :greedy: ), grymma dofter!

Cosmos håller lika länge som bra vinterdofter gör, @Tjabo. Tog två spray igår vid 16 och en lång middag senare plus x antal timmars sömn så satt den fortfarande i imorse med okej projektion. Måste ha en flaska så småningom..

Cosmos håller lika länge som bra vinterdofter gör, @Tjabo. Tog två spray igår vid 16 och en lång middag senare plus x antal timmars sömn så satt den fortfarande i imorse med okej projektion. Måste ha en flaska så småningom..

Min favorit-sommar-doft jämte Megamare. Bägge har monsterperformance och representerar två olika sidor av sommar för mig!
Cosmos är betydligt mer användbar ska tilläggas! (Eftersom den luktar gott, Megamare har en del mindre angenäma toner).

Tack alla! Måste dock fråga: Håller ni med om att Mefisto är likt Creed SMW? Av vad jag har läst så säger majoriteten att de är väldigt lika, förutom att Mefisto saknar SMW:s metalliska ton.

Vilka?

Du som e Xerjoff expert (;)) - va tycker du Casamorati - Regio?
Köpte Mugler Kryptomint men imponerades av flera Prada som @S.L hade med sig, bättre än förväntat faktiskt :)

Inte provat Regio faktiskt, ska vara bra men starkare/kraftigare doft som inte går hem hos alla enlig fragnatica... en chansning att köpa blint utan att ha luktat före...

Köpte Mugler Kryptomint men imponerades av flera Prada som @S.L hade med sig, bättre än förväntat faktiskt :)

Inte provat Regio faktiskt, ska vara bra men starkare/kraftigare doft som inte går hem hos alla enlig fragnatica... en chansning att köpa blint utan att ha luktat före...
ELdO YOSLY var inte så pjåkig heller va?

Måste ner till Insanto igen. De har rejält med Xerjoff och Nasomatto/Orto parisi och en rad till. Får bli morgondagens höjdpunkt. (Är pappaledig).

Tillbaka
Topp