• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag har hunnit testa tre av de fem ATH jag beställde. De två första var inget för mig och den tredje som jag gillade skarpt fick frugan att hota med skilsmässa (hon är känslig för starka dofter). Om någon är sugen på Oxytocin (350 kr) eller Ozone (250 kr) så är det bara att hojta (båda är fulla (10 ml) minus ett par sprut).

Senast ändrad:
Jag har hunnit testa tre av de fem ATH jag beställde. De två första var inget för mig och den tredje som jag gillade skarpt fick frugan att hota med skilsmässa (hon är känslig för starka dofter). Om någon är sugen på Oxytocin (350 kr) eller Ozone (250 kr) så är det bara att hojta (båda är fulla (10 ml) minus ett par sprut).
Gillade både Ozone och Neon men båda fick lämna för husfridens skull...

Vilken var det av dem du gillade? Nyfiket frågat. För mig tar det ibland veckor att komma underfund med vad jag tycker om respektive. Ofta ändrar jag mig från dag till dag också.

Dirty Slut gillade jag. Fick inte utvärdera den ingående dock då jag var tvungen att tvätta av den :D
Den har jag inte provat. Bara vanliga Slut. Har inte bestämt vad jag tycker om den, inte direkt dålig men i nuläget inte helflaska för min del.

-
Har någon här provat att lägga ATHs grejer i lager? Det skulle komma en video om det snart.
Han verkar föreslå att laeyra "Oud" med annan av hans dofter som också innehåller oud. Provade med att använda Tabac (oud vanilj) i botten istället då Oud som jag också har hemma kändes som aningen för mycket tårta på tårta och tobaksdoften i Tabac som kändes lite för neutral modifierade den något vassa tonen i den jag experimenterar med just nu, Violet delirium, som också har oud i. Tycker det blev riktigt bra. Tabac med violet delirium.
Tabac Delirium blev det.
Inte dumt alls så här långt.
Ska testa andra kombinationer.

Den har jag inte provat. Bara vanliga Slut. Har inte bestämt vad jag tycker om den, inte direkt dålig men i nuläget inte helflaska för min del.

-
Har någon här provat att lägga ATHs grejer i lager? Det skulle komma en video om det snart.
Han verkar föreslå att laeyra "Oud" med annan av hans dofter som också innehåller oud. Provade med att använda Tabac (oud vanilj) i botten istället då Oud som jag också har hemma kändes som aningen för mycket tårta på tårta och tobaksdoften i Tabac som kändes lite för neutral modifierade den något vassa tonen i den jag experimenterar med just nu, Violet delirium, som också har oud i. Tycker det blev riktigt bra. Tabac med violet delirium.
Tabac Delirium blev det.

Layering är grymt.
Har chocolate rose and oud hemma - den ska tydligen vara kanon med "oud" också.
Har inte testat "violet" tsm med "oud" men det borde jag testa. Det lät kul!

-
Tabac Delirium blev det.

Var tvungen att testa då jag tyckte att violet delirium inte var något för mig alls.

Under den tid jag testat nya parfymer har jag ofta hittat noter som verkligen inte är min grej. Jasmine sambac tar priset i den kategorin.

Lite oud över tonade ner Jasminen till en i alla fall tolererbar nivå.

Hur gör ni när ni drar till stranden och har solkräm på er? Testade spraya på badbrallorna, hår och nacke. Sprayar ni på er som vanligt eller skippar ni parfymen på playan?
20200816_165823.jpg

20200816_154512.jpg

Jag funderar på vad man ska prova härnäst. De jag har i samlingen nu är till ca 50% citrus/barbershopdofter. Sedan har jag några läderdofter. Läder/rökighet gillar jag dock men som samlingen ser ut nu slutar den i 50-50 citrus och läderdofter :D

DD:

139559_img-8088-amouage-interlude-black-iris-man_720.jpg

Bilden tagen från nätet då jag bara har en dekant. Detta är en ny version av ”the blue beast”.

Gillar man den förra så lär man gilla denna. Samma tryck men mer balanserad och mer rundad i kanterna. Känns ”snällare”. Bra re-launch!

Dagens doft: Frederic Malle Musc Ravageur! Lånad bild då jag bara har en dekant:(
85DD31E2-4DCB-46ED-BC90-AFD8A4B65CA4.jpeg

Den är riktigt bra! Semi-blindköpte min, testade på handleden i butik och insåg hur bra den var, sen var det bara att slå till. Älskar musk och vaniljkombinationen som uppstår efter en stund. Bra hållbarhet också, stark projektion i öppningen som blir lite mer lagom så småningom.

Valde själv denna inför en längre bilresa idag med frugan...
IMG_20200818_093939_Bokeh.jpg

...svärfar kom upp till stugan en halvtimme innan vi lämnade å efter ett par minuter undrar han vad det är som luktar å varför vi använt myggspray :D

Doften har lagt sig något å frugan säger hon känner cederträ...NEJ säger jag (som cigarrökare vet väl JAG hur cederträ luktar)...går in på ATHs hemsida: mid note - ceder wood...:banghead:

Tillbaka
Topp