• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Valde själv denna inför en längre bilresa idag med frugan...
IMG_20200818_093939_Bokeh.jpg

...svärfar kom upp till stugan en halvtimme innan vi lämnade å efter ett par minuter undrar han vad det är som luktar å varför vi använt myggspray :D

Doften har lagt sig något å frugan säger hon känner cederträ...NEJ säger jag (som cigarrökare vet väl JAG hur cederträ luktar)...går in på ATHs hemsida: mid note - ceder wood...:banghead:
Min tjej är också en jävel på att placera doftnoter, trots att hon är 0 insatt:D

Tycker faktiskt den är bättre än Aventus som verkligen inte imponerat på mig de gånger jag testat den. Explorer där i mot tycker jag är riktigt bra.
Tycker den är bra som en ”all rounder”. En behaglig doft men jag har lite problem med prestandan. Brukar nu sommartid även ge ett spray på armarna så man känner doften längre.

Tycker den är bra som en ”all rounder”. En behaglig doft men jag har lite problem med prestandan. Brukar nu sommartid även ge ett spray på armarna så man känner doften längre.
Ja den sitter väl inte 20h, men för mig har Explorer bättre prestanda än Aventus.

På svagare parfymer och när jag utvärderar samples har jag börjat med ett spray på nära håll på ovansidan av underarmen i närheten av armbågsvecket. Där verkar de sitta betydligt längre än nere på undersidan av handleden, gissar på för att de skyddas mer under dagen och att man ev är svalare där. Så kan man låtsas som om man ska nysa sig i armvecket men man egentligen bara ska lukta om parfymen sitter kvar. :D

Tycker faktiskt den är bättre än Aventus som verkligen inte imponerat på mig de gånger jag testat den. Explorer där i mot tycker jag är riktigt bra.
Jag har båda i samlingen och måste säga att pris per ml så är Aventus långt ifrån Explorer.
Däremot om jag doftar på dem side by side så är Aventus otroligt mycket behagligare, det är ngt mer kemiskt i Explorern som sticker lite i snoken.
Men för pengarna så är det egentligen ett enkelt val.

• Like
Reactions: JCE
ATH SLUT fungerar bra i varmt väder märker jag. Nya versionen, förra har jag inte testat.
Det där filth i den vet jag inte vad det är nånstans. Känns bara rätt allmänt fräsch. Skulle det inte vara vessla i den också? Blandar nog ihop.

Edit:
Var inte vessla. Översatte fel samt tänkte på en annan skapelse.

Senast ändrad:
Fantastisk tråd med mängder av tips och erfarenheter! Kul att kunna hitta den här biten av KS också :)

Med det sagt så hoppas jag att man kanske kan fråga panelen om lite tips helt enkelt. Har idag:
Yves Saint Laurent - l'homme
Byredo - Sunday Cologne
Varierar dem lite även om Byredo fått mest tid då den va senast in :) Båda är ganska lätta dofter men uppskattar att Byredo sitter i längre.

Funderar nu efter något mörkare komplement för mer kvällar, lite höst osv. Okej att den märks men bör inte vara allt för ”sticksig” (inte så duktig på att beskriva doft med ord ännu hehe). Tips mottages gärna!

Samt, är det via någon hemsida ni beställer de mindre proverna ifrån eller är det direkt från själva parfymhusen?

BE8D2496-6AB3-4BB5-92A8-8D7A0F19C4A6.jpeg

Det här ska bli roligt:)
Trodde jag beställde spray från Pafume-parlour men dofterna kom som ”roll on” parfymoljor:happyhappy:
Sensilble=Dior Sauvage
Italian Rawhide=TF Tuscan Leather
Isle of Vert=Creed Green Irish Tweed
Avalanche=Creed Aventus

Skrämmande likt originalen i doft. Gillar faktist att de är i oljeform........tycks hålla länge även om de inte kanske projekterar så långt.

BE8D2496-6AB3-4BB5-92A8-8D7A0F19C4A6.jpeg

Det här ska bli roligt:)
Trodde jag beställde spray från Pafume-parlour men dofterna kom som ”roll on” parfymoljor:happyhappy:
Sensilble=Dior Sauvage
Italian Rawhide=TF Tuscan Leather
Isle of Vert=Creed Green Irish Tweed
Avalanche=Creed Aventus

Skrämmande likt originalen i doft. Gillar faktist att de är i oljeform........tycks hålla länge även om de inte kanske projekterar så långt.

För er som vill ha kloner finns ju Parfums vintage. De gör inte bara kloner av dofter utan dessutom av batchar. Här typ 18 olika Aventus-kloner:

https://www.parfumsvintage.com/aventus

De ska tydligen vara väldigt duktiga!

Tillbaka
Topp