Haha! Verkligen inte avsiktligt
Det är okej!
För övrigt fortsätter jag lukta mig igenom Nasomatto. Baroanda idag. Fortfarande imponerad.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! Verkligen inte avsiktligt
Det är okej!
Flr övrigt fortsätter jag lukta mig igenom Nasomatto. Baroanda idag. Fortfarande imponerad.
Jag kör Pardon idag. Fin doft men inte någon monster performance. Ingen ”in your face doft”.
Hur är den och vad tycker du om den?Lite nytt kom med posten
Träig kort sagt. Väldigt mycket trä, lite choklad i bakgrunden. Jag uppfattar ingen sötma i den utan den är väldigt torr. lättburen, och som @Tjabo säger, säkert den mest användbara doften av Nasomatto. Den blir nog fin till hösten.Hur är den och vad tycker du om den?
Har bara provat Black Afghano av Nasomattos. Den tycker jag tämligen bra om och tänker kolla upp deras övriga vid tillfälle.Träig kort sagt. Väldigt mycket trä, lite choklad i bakgrunden. Jag uppfattar ingen sötma i den utan den är väldigt torr. lättburen, och som @Tjabo säger, säkert den mest användbara doften av Nasomatto. Den blir nog fin till hösten.
Såg ATHs recension och den är väl något överdriven. Jag saknar framförallt mer projektion i den, något som ju ATH brukar gilla. Där hade jag nog förväntat mig mer.
Träig kort sagt. Väldigt mycket trä, lite choklad i bakgrunden. Jag uppfattar ingen sötma i den utan den är väldigt torr. lättburen, och som @Tjabo säger, säkert den mest användbara doften av Nasomatto. Den blir nog fin till hösten.
Såg ATHs recension och den är väl något överdriven. Jag saknar framförallt mer projektion i den, något som ju ATH brukar gilla. Där hade jag nog förväntat mig mer.
Luktade bara en snabbis på pappersbit, men kan inte bedömma om den är bra eller dåligt, än... måste hinna prova den påHur är black Orchid?
(Va det inte någon doft ni nämnde som heter avföring eller något sjukt... Nasamotto?)
Bleu de Chanel.Tar tacksamt emot tips på dofter som liknar YSL Y EDP, den har varit doften jag använt mest det senaste året men vill prova något annat.
Kort och summariskt tycker jag den är tämligen sötaktig, tung, mörk och blommig. Har man svårt för det är den kanske inte så lämplig. Tycker den är rätt ok men inget jag har på mig i tid och otid eller blir alldeles till mig över och nån stor flaska blir det inte. Men kul att ha en mindre mängd av kanske.Hur är black Orchid?
Har du provat Terroni? Ser på pappret ut som något jag skulle diggaPardon är nog den mest användbara doften från NasoMatto. Duro och Baraonda nog de ballaste. Sen gillar jag Blamage också.
De tre sista står på inköpslistan.
På typ en vecka har jag fått hem:
Nasomatto - Pardon
Orto Parisi - Megamare
Orto Parisi - Stercus
Orto Parisi - Brutus
Kort och summariskt tycker jag den är tämligen sötaktig, tung, mörk och blommig. Har man svårt för det är den kanske inte så lämplig. Tycker den är rätt ok men inget jag har på mig i tid och otid eller blir alldeles till mig över och nån stor flaska blir det inte. Men kul att ha en mindre mängd av kanske.
Har du provat Terroni? Ser på pappret ut som något jag skulle digga
Jag tycker också den är bra. Vet inte om jag köper Hel flaska dock. Den är prisvärd men jag vill ta steget mot något annat också även om jag älskar barbershop-dofter.Landade in några bra grejer igår, bla denna som får bekänna färg idag,
Med min förkärlek för Barbershop-iga (ett ganska brett begrepp dock) dofter är denna en riktig pärla.
https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/Fiero-11802.html
Den har lite DNA gemensamt med Eau Sauvage men sportigare/kraftfullare tycker jag. Klass med kraft liksom. Rätt behändigt med 30ml dock, önskade att fler märken erbjöd det alternativet. Fick hem Mefisto också och är mycket nyfiken på Gentiluomo versionen också men den finns ju bara i 100ml flaska...Jag tycker också den är bra. Vet inte om jag köper Hel flaska dock. Den är prisvärd men jag vill ta steget mot något annat också även om jag älskar barbershop-dofter.
Håller helt med. De är i grunden lika varandra men går åt lite olika håll. De skiljer sig ändå såpass mycket åt att det är värt att ha båda.Den har lite DNA gemensamt med Eau Sauvage men sportigare/kraftfullare tycker jag. Klass med kraft liksom. Rätt behändigt med 30ml dock, önskade att fler märken erbjöd det alternativet. Fick hem Mefisto också och är mycket nyfiken på Gentiluomo versionen också men den finns ju bara i 100ml flaska...
Den är jag nyfiken på!Kör Initio - side effect idag, för mig slår den alla PdM tobaccos på fingrarna rejält vad gäller projektion såväl som longevity. Lite vanilj och rom med.. grym! Kanske att det får bli en hel flaska!
Rekommenderas varmt, tycker Initio överlag levererar - blessed baraka, OfG, rehab och side effect har jag testat hittills.Den är jag nyfiken på!