Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öppnar gult (citrustoner & mjuk lavendel) åt klassisk cologne hållet men övergår rätt snabbt till mer av en blommig (Iris, lätta rosor) freshie karaktär. En vår och sommardoft för mig, tror inte att jag kommer använda den så mycket under vintern... Är första dagen jag bär den och är lite osäker på ’hållbarheten’, känns som att den är snäppet sämre än Fiero men inte alls dålig. Om man inte har väldigt svårt för viss blommighet så känns den som ett relativt säkert blindköp om budgeten medger. Jag väntar nu på ett sample kit från Xerjoff där jag även inkluderat Mefisto Gentiluomo, känns som att någon av dessa versioner kan bli full-flaske alternativ i framtiden.Recension?
Tänker att jag typ måste ha den där också. Utan att ha luktat på den.
Öppnar gult (citrustoner & mjuk lavendel) åt klassisk cologne hållet men övergår rätt snabbt till mer av en blommig (Iris, lätta rosor) freshie karaktär. En vår och sommardoft för mig, tror inte att jag kommer använda den så mycket under vintern... Är första dagen jag bär den och är lite osäker på ’hållbarheten’, känns som att den är snäppet sämre än Fiero men inte alls dålig. Om man inte har väldigt svårt för viss blommighet så känns den som ett relativt säkert blindköp om budgeten medger. Jag väntar nu på ett sample kit från Xerjoff där jag även inkluderat Mefisto Gentiluomo, känns som att någon av dessa versioner kan bli full-flaske alternativ i framtiden.
Instämmer. Jag hade bara testat Renaissance förut men efter några mini-gtg med @sherwan så öppnades mina ögon (eller snarare näsborrar) för Xerjoffs breda kvalitet och det har blivit några flaskor och dekanter efter det och jag är rädd för att det kan bli mer efter det att jag fåt hem mitt sample pack...Tack!
Kul! Det är så jag tänker mig den också.
Jag skall också botanisera vidare i Xerjoff, imponerad av det jag sniffat på hittills. Oavsett om man gillar de specifika dofterna eller inte så är allt jag luktar på hittills väldigt välkomponerat och av riktigt hög kvalitet!
Öppnar gult (citrustoner & mjuk lavendel) åt klassisk cologne hållet men övergår rätt snabbt till mer av en blommig (Iris, lätta rosor) freshie karaktär. En vår och sommardoft för mig, tror inte att jag kommer använda den så mycket under vintern... Är första dagen jag bär den och är lite osäker på ’hållbarheten’, känns som att den är snäppet sämre än Fiero men inte alls dålig. Om man inte har väldigt svårt för viss blommighet så känns den som ett relativt säkert blindköp om budgeten medger. Jag väntar nu på ett sample kit från Xerjoff där jag även inkluderat Mefisto Gentiluomo, känns som att någon av dessa versioner kan bli full-flaske alternativ i framtiden.
Instämmer. Jag hade bara testat Renaissance förut men efter några mini-gtg med @sherwan så öppnades mina ögon (eller snarare näsborrar) för Xerjoffs breda kvalitet och det har blivit några flaskor och dekanter efter det och jag är rädd för att det kan bli mer efter det att jag fåt hem mitt sample pack...
Lite nytt från Nasomatto idag
Det kommer, jag har de treVäldigt svag för bägge de där - skulle vilja höra någons reflektion runt de där kontra Pardon som jag inte luktat på.
Senaste nyinköpen.
Riktigt sugen på att köra på något från Nasomatto härnäst. Vad säger ni? Har främst provat Duro och Baraonda då jag fastnade för dem två som mest. Problemet med Duro är att den har oudnoter och jag ogillar verkligen den ensamma doften av oud man känner när allt har lagt sig. Gillar oud som en not av komplementär karaktär, men inte som den mest framträdande/ensamma noten. Min skjorta som jag hade på mig när jag provade Duro osar av oud på ena ärmen fortfarande...
Baraonda gillade jag verkligen. Har dock läst att somliga tycker att den doftar ”alkoholism”. Någon som håller med? Jag kände absolut inget som påminner om alkohol. ”Boozy” som man beskriver parfymer - absolut. Jag tänker dock inte på någon som har druckit när jag känner doften...
Senaste nyinköpen.
Riktigt sugen på att köra på något från Nasomatto härnäst. Vad säger ni? Har främst provat Duro och Baraonda då jag fastnade för dem två som mest. Problemet med Duro är att den har oudnoter och jag ogillar verkligen den ensamma doften av oud man känner när allt har lagt sig. Gillar oud som en not av komplementär karaktär, men inte som den mest framträdande/ensamma noten. Min skjorta som jag hade på mig när jag provade Duro osar av oud på ena ärmen fortfarande...
Baraonda gillade jag verkligen. Har dock läst att somliga tycker att den doftar ”alkoholism”. Någon som håller med? Jag kände absolut inget som påminner om alkohol. ”Boozy” som man beskriver parfymer - absolut. Jag tänker dock inte på någon som har druckit när jag känner doften...
Har Baraonda på mig idag och den som upplever att den doftar alkis behöver nog fundera ett varv till.
När någon har lapat i sig sprit är det ju doften av sprit/alkohol i utandningen man känner. Baraonda är snarare ”upplevelsen” av noterna i en finstämmig whisky som du kommer uppleva.
Jag minns inte vem som sa eller skrev det men Baraonda är smaken av vällagrad vätska snarare än doften av den.
Det finns inget i den som doftar spritigt men du kommer hitta komponenter som du vanligen gör i ditt fredagsglas.
Många associerar den med whisky men för mig är den mer en cognac med rökighet.
Jag får dofter av ekfat, kork, rökig torv, övermogna gula frukter (aprikos, mörkorange apelsinskal) etc.
Vid sidan av Pardon är detta hösten och vinterns ”go to”.
Fick bara hem Duro och Baraonda igår och hunnit med ett snabbtest, men båda är för mig väldigt mjuka dofter. Har man provat ATHs Oud exempelvis så är Duro mycket mjukare. Jag gillar generellt inte ros som komponent, men i Baraonda verkar den inte vara the main player utan kompletteras med whiskeynoter.
Det är nog mycket möjligt att den kan upplevas som annorlunda. Jag tänker att det beror på vad man är van vid. För mig som är ny i parfymer så är många doftnoter nya. Ros, som i Baraonda är en sån.Tack! Måste även kolla in Pardon. Kommer fördelningen skippa Duro då jag inte tål den där ensamma oud-doften som sätter sig i kläderna.
Ni tror inte att gemene man skulle uppfatta Baraonda som något konstigt/negativt? Vill kunna använda den till mer än bara utekvällar. Självklart i mycket mindre dos, men till skola/jobb.
Naturligtvis kommer den upplevas som annorlunda, men det behöver inte betyda något negativt.Tack! Måste även kolla in Pardon. Kommer fördelningen skippa Duro då jag inte tål den där ensamma oud-doften som sätter sig i kläderna.
Ni tror inte att gemene man skulle uppfatta Baraonda som något konstigt/negativt? Vill kunna använda den till mer än bara utekvällar. Självklart i mycket mindre dos, men till skola/jobb.
Det är nog mycket möjligt att den kan upplevas som annorlunda. Jag tänker att det beror på vad man är van vid. För mig som är ny i parfymer så är många doftnoter nya. Ros, som i Baraonda är en sån.
Älskar den där klockan!!Idag blev det lite tyngre grejer
Fy fan, hoppas du tränar ensamTräningsdoften på: Boss bottle united.
Hellre svett, eller?Fy fan, hoppas du tränar ensam
Hade blivit tokig om jag clinchar någon som luktar parfym
När man tränar kampsport, absolut!Hellre svett, eller?
Haha en spray bara, boxning och vi håller distans i coronatiderFy fan, hoppas du tränar ensam
Hade blivit tokig om jag clinchar någon som luktar parfym
Har Baraonda på mig idag och den som upplever att den doftar alkis behöver nog fundera ett varv till.
När någon har lapat i sig sprit är det ju doften av sprit/alkohol i utandningen man känner. Baraonda är snarare ”upplevelsen” av noterna i en finstämmig whisky som du kommer uppleva.
Jag minns inte vem som sa eller skrev det men Baraonda är smaken av vällagrad vätska snarare än doften av den.
Det finns inget i den som doftar spritigt men du kommer hitta komponenter som du vanligen gör i ditt fredagsglas.
Många associerar den med whisky men för mig är den mer en cognac med rökighet.
Jag får dofter av ekfat, kork, rökig torv, övermogna gula frukter (aprikos, mörkorange apelsinskal) etc.
Vid sidan av Pardon är detta hösten och vinterns ”go to”.
Det här var en riktigt träffsäker beskrivning av den. Har den faktiskt på väg hem nu (eller ja hos en kompis iaf). Blir min femte av Gualtieri på mindre än två veckor.
Har du sett ”the nose - searching for blamage”? Man kan milt uttryckt säga att herr G är en väldigt speciell man.