• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som har tips på parfymer inför höst/vinter där man inte blir helt ruinerad? Tidigare har jag bara kört samma parfym men har under sommaren fått ett större intresse och varierar mellan 3-4 olika flaskor. Märker dock att jag har mycket citrus, ananas, mint osv som oftast klassas mer som sommarparfymer?
Några exempel på bra höst/vinterparfymer till bra priser:
YSL La nuit de lhomme
Spicebomb extreme
Paco rabanne privé
Armani code profumo
Armani stronger with you
Dior homme intense
Carner El born
Hugo Boss bottle intense
Zara Rich warm addictive

Senast ändrad:
Någon som har tips på parfymer inför höst/vinter där man inte blir helt ruinerad? Tidigare har jag bara kört samma parfym men har under sommaren fått ett större intresse och varierar mellan 3-4 olika flaskor. Märker dock att jag har mycket citrus, ananas, mint osv som oftast klassas mer som sommarparfymer?
Kolla dofterna från John Varvatos (Artisan, Vintage etc.) De får nästan bara bra reviews även om de har i genomsnitt lite sämre performance. Notino brukar ha bra priser.
Zaras dofter är underskattade och där får du en flaska för ett pris av en Cafe latte och en kanelbulle. Dofterna får ofta inspiration av välkända parfymer utan av att vara direkta kopior. Sämre prestanda än vanligt men med tanke på priset så är de oslagbara.

Senast ändrad:
Uddafågeln i BM sortimentet, Ginepro di Sardegna.
3378E5EC-58D8-49EF-BC8D-F241DFDE6928.jpeg
6A342591-D27C-49EE-9AFD-B888EFBB63EC.jpeg

Torrt, träigt, lite kryddigt (enbär) utan de typiska friska citrusnoterna. För mig påminner den i karaktären ganska mycket om Creed Royal Oud som jag också gillar, denna känns lite mer ’casual’.
https://www.fragrantica.com/perfume...u-Mediterraneo-Ginepro-di-Sardegna-23851.html

Senast ändrad:
Fråga:
Är det värt att köpa TF Tobacco Vanille om man redan har TF Noir Extreme? Har för mig att dom är lite lika eller är jag ute och cyklar?

Fick tag i en tester på Kilian Black Phantom. När jag doftade på den i butik (på papper) doftade den mycket godare. Nu när jag provar den på huden här hemma är jag lite osäker. Chokladnoterna gör den riktigt fin och speciell, men sen känner jag något som påminner om billig hårspray. Är det något fel på mig? o_O

Testar Creed - Citrus Bigarade idag. Magisk citrus/grön-öppning. Ska bli spännande att se drydownnen och hållbarheten. Luktar väldigt mycket helflaska till våren redan nu :D

Tips till er som bor i Göteborg. NK är på väg att få in Xerjoff, Roja m.fl inom 3-4 veckor. Testade Alexandria II idag och den är stört bra.

Edit: Nishane ska komma in också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp