• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Skulle nog säga Bleu De Chanel Parfum.
50ml för 1095:- och funkar till allt.
C753C5C8-B069-4D55-946F-8EC5675CE78C.png
Tack @Fifflio och @mertkaml. Had haft Blue de Channel tidigare och älskade den så kanske lika gärna kan fortsätta ett vinnande koncept! :)

Tips på bästa all-round parfym för 500-1000kr mottages :)
Som ovan, Bleu de Chanel Parfum och Allure Homme Sport Eau Extreme kan användas året runt. Du kan även kika på Prada L’Homme, Le Male. Men du kan även köpa en doft för sommaren och en för vinterhalvåret. Kolla i såfall på typ Montblanc Legend spirit, rasasi hawas(ej testad själv än, men den är påväg), Prada Luna Rosa för sommaren och Bentley For Men Intense, Mugler Pure Havane, By The Fireplace för vintern.

Någon som har en femma att sälja av Chanel - Bleu de Chanel EdT? Har provat de andra två Bleu men vill även testa EdT varianten 😊.

Som ovan, Bleu de Chanel Parfum och Allure Homme Sport Eau Extreme kan användas året runt. Du kan även kika på Prada L’Homme, Le Male. Men du kan även köpa en doft för sommaren och en för vinterhalvåret. Kolla i såfall på typ Montblanc Legend spirit, rasasi hawas(ej testad själv än, men den är påväg), Prada Luna Rosa för sommaren och Bentley For Men Intense, Mugler Pure Havane, By The Fireplace för vintern.
Håller med om Bentley For Men Intense, riktigt bra. Runt 250 kr på Notino nu dessutom.

Tips på bästa all-round parfym för 500-1000kr mottages :)
DF879687-CE8C-479D-8898-F009DD06E13C.jpeg

Montblanc Explorer
100ml för 400kr på Notino just nu. Vill du prispressa ännu mer så kolla prisjakt, 30ml versionen finns då för strax under 300kr inkl frakt där.

Hur många sprut tar du? Jag tycker att den är svårbalanserad. Har kört med tre stycken; ett bakom varje öra och ett fram på halsen.
Körde samma dosering idag. Hustrun sa att jag luktade popcorn?
Tror den kommer få gå vidare. Den är fin men jag har andra jag rankar bättre i denna kategori, Jazz Club tex.

Har åtta flaskor inkommande just nu plus två flaskor som varit utlånade i princip direkt sedan de anlände.
Mjukstart på det nya doftåret... :rolleyes:

Måste bara säga att Widian London verkar ha en sjuk performance på mig. Kan ha varit att jag överdoserade lite men tror inte det. Tog 3 sprut bakom varje öra igår, dock med en 2ml sample så det kommer ju inte så mycket per sprut. Det är ju absolut inte samma som 3 sprut ur en fullsize flaska.

Jag kunde känna av den ungefär lika "starkt" från ca 12:00 på dagen till 03:00 på natten.

Detta var även första gången jag testade den på ett annat ställe än i armvecket. Den här doften har verkligen växt i mina ögon, från början tyckte jag den drog åt det feminina hållet men inte nu längre. Fan man kanske skulle slagit till när Gents hade 20%... 😂

Måste bara säga att Widian London verkar ha en sjuk performance på mig. Kan ha varit att jag överdoserade lite men tror inte det. Tog 3 sprut bakom varje öra igår, dock med en 2ml sample så det kommer ju inte så mycket per sprut. Det är ju absolut inte samma som 3 sprut ur en fullsize flaska.

Jag kunde känna av den ungefär lika "starkt" från ca 12:00 på dagen till 03:00 på natten.

Detta var även första gången jag testade den på ett annat ställe än i armvecket. Den här doften har verkligen växt i mina ögon, från början tyckte jag den drog åt det feminina hållet men inte nu längre. Fan man kanske skulle slagit till när Gents hade 20%... 😂
Ah den är grym! Topp 5 för mig.

Nu har jag gjort det igen (blindköpt dyr parfym):

Jag fastnar ju på olika hus. Nu senast är det Bortnikoff. Och denna är från just det huset.

804019.jpg

Denna köpte jag dock begagnat lyckligtvis så lite billigare. Nu är det ”bara” Musk khabib jag tycker mig sakna från Bort.

Nästa hus att balla ur på är Slumberhouse!
Kan man endast köpa deras parfymer på officiella hemsidan? hittar nämligen inte någon svensk återförsäljare iaf....

Kan man endast köpa deras parfymer på officiella hemsidan? hittar nämligen inte någon svensk återförsäljare iaf....
Det är endast spanska Ecuación Natural som säljer Bortnikoff inom Europa.
De har en väldigt generös policy för samples, så titta om du hittar något annat intressant och beställ ett gäng samples gratis av Bortnikoff samtidigt.
Via sidan kan man även köpa prisvärda dekanter på 5ml som också är ett alternativ.
Bortnikoffs lämpar sig inget vidare bra för blindköp, med tanke på priset. Jag tror inte deras dofter faller alla i smaken heller ärligt talat.

• Like
Reactions: bvb
Det är endast spanska Ecuación Natural som säljer Bortnikoff inom Europa.
De har en väldigt generös policy för samples, så titta om du hittar något annat intressant och beställ ett gäng samples gratis av Bortnikoff samtidigt.
Via sidan kan man även köpa prisvärda dekanter på 5ml som också är ett alternativ.
Bortnikoffs lämpar sig inget vidare för blindköp, med tanke på priset. Jag tror inte deras dofter faller alla i smaken heller ärligt talat.
Tack för tipset! Har aldrig hört om märket utan uppmärksammade det nu när @Tjabo nämnde det. Finns det något annat märke som är någorlunda jämförbart?
bara för att få en hint....

Tack för tipset! Har aldrig hört om märket utan uppmärksammade det nu när @Tjabo nämnde det. Finns det något annat märke som är någorlunda jämförbart?
bara för att få en hint....
Om jag ska nämna några av de "vanligare" husen som du möjligen kan ha hört namnet på kan vi ta House of Matriarch, Tiziana Terenzi och Hiram Green som exempel.
Det som framför allt dessa har gemensamt med Bortnikoff är att de även gör dofter med en stor mängd naturliga råvaror. Stilmässigt har de kanske inte lika mycket gemensamt, även om det kan finnas vissa likheter.

• Like
Reactions: bvb
Har inte blindköpt med framgång sedan oktober så det var dags igen. Har en flaska Bois 1920 - Oltremare på väg, någon som äger en flaska/har testat den?

Hahahaha! Älskar att vi är så många som blindköper hejvilt. Sitter själv och pendlar mellan att köpa typ Luxor och Oud tabac samt Amyris som jag verkligen gillar till att chansa på två andra.

Men som @S.L så klokt upplyste mig om så handlar det ju bara om prioriteringsordning. Jag kommer ju köpa alla. 😳😂

Hahahaha! Älskar att vi är så många som blindköper hejvilt. Sitter själv och pendlar mellan att köpa typ Luxor och Oud tabac samt Amyris som jag verkligen gillar till att chansa på två andra.

Men som @S.L så klokt upplyste mig om så handlar det ju bara om prioriteringsordning. Jag kommer ju köpa alla. 😳😂

Haha, det är lite sjukt faktiskt men det är viktigt att hålla igång ekonomin!? Vätska som består av olika sammansatta kemikalier för varierande dyra priser 😅

Luxor verkar riktigt intressant. Skulle säkert gilla resten också då vi verkar ha hyfsat likande doftsinne.

Har hovrat på köpknappen på den, ser fram emot dina intryck!

Fick nys om den bara för 2 dagar sedan och kollade lite reviews och läste runt. Kunde inte släppa den och hittade 50ml för ett vad jag tror är vettigt pris. Jag som för en vecka sedan sa att det är för tidigt med sommardofter..

Tillbaka
Topp