• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hahahaha! Älskar att vi är så många som blindköper hejvilt. Sitter själv och pendlar mellan att köpa typ Luxor och Oud tabac samt Amyris som jag verkligen gillar till att chansa på två andra.

Men som @S.L så klokt upplyste mig om så handlar det ju bara om prioriteringsordning. Jag kommer ju köpa alla. 😳😂
Du glömde Astrophil & Stella Into the Oud!
 
Testar Fan Your Flames - Nishane idag. Spontant intryck: kul och annorlunda med kokosnöt och rom som top notes, jag känner mest kokosnöt.

ni som testat - vad tycker ni?

jag känner spontant att kokosnöt är en lite udda doft och inget man kanske bär till vardags, men kul att bryta av med ibland. Blir nog ingen helflaska för mig iaf.

gillar Nishane förövrigt och missade att beställa på rean som var. Har någon tröttnar på sin Hacivat - skicka ett PM :)
 
Testar Fan Your Flames - Nishane idag. Spontant intryck: kul och annorlunda med kokosnöt och rom som top notes, jag känner mest kokosnöt.

ni som testat - vad tycker ni?

jag känner spontant att kokosnöt är en lite udda doft och inget man kanske bär till vardags, men kul att bryta av med ibland. Blir nog ingen helflaska för mig iaf.

gillar Nishane förövrigt och missade att beställa på rean som var. Har någon tröttnar på sin Hacivat - skicka ett PM :)

Vill testa fan your flames! Har faktiskt bara testat Ani och Hacivat. Och bägge är kanon!


Btw: incoming blindköp:

375x500.37885.jpg



'https://www.fragrantica.com/perfume/Amouroud/Silk-Route-37885.html
 
Testar Fan Your Flames - Nishane idag. Spontant intryck: kul och annorlunda med kokosnöt och rom som top notes, jag känner mest kokosnöt.

ni som testat - vad tycker ni?

jag känner spontant att kokosnöt är en lite udda doft och inget man kanske bär till vardags, men kul att bryta av med ibland. Blir nog ingen helflaska för mig iaf.

gillar Nishane förövrigt och missade att beställa på rean som var. Har någon tröttnar på sin Hacivat - skicka ett PM :)
Också nyfiken på FYF men hade hoppats att kokosnöten spelade en biroll. Nåja, måste testas vid tillfälle.
 
Testar Fan Your Flames - Nishane idag. Spontant intryck: kul och annorlunda med kokosnöt och rom som top notes, jag känner mest kokosnöt.

ni som testat - vad tycker ni?

jag känner spontant att kokosnöt är en lite udda doft och inget man kanske bär till vardags, men kul att bryta av med ibland. Blir nog ingen helflaska för mig iaf.

gillar Nishane förövrigt och missade att beställa på rean som var. Har någon tröttnar på sin Hacivat - skicka ett PM :)
Jag tycker att det är en trevlig doft, helt OK, men tyvärr inte så pass klockren att jag skulle vilja köpa köpa en flaska. Jag gillar egentligen sådana här typ av dofter önskade mer av den. Hacivat har jag och älskar däremot.

Jag gillade Hundred Silent Ways också. Lutar nog mer åt det feminina hållet, och hade gärna sett den på min tjej. Men jag hade nog burit den också. Är vanligtvis inte så förtjust i blommiga och pudriga noter men med vaniljen i bakgrunden så tycker jag den är fin. Den är inte sådär "in your face" med det blommiga och pudriga, utan är mer "luftig" och mjuk. Om ni har testat Rosendo Mateu no 5 så vet ni vad jag menar.
 
Någon som provat parfum-versionen av Black Orchid? Jag gillar originalet, även om den idag inte är vad den en gång. Denna, liksom så många andra, har blivit omformulerad. Det är så tråkigt när dofter görs om så mycket att dom tappar det som var deras styrka och personlighet.

Det var som allra första gången man provade Creed, man hade ju inte upplevt någonting liknande i parfym-väg. Det var något speciellt då, även om jag tror att mycket låg i psykologin kring dessa dofters historia, innehåll, tillgänglighet och framförallt - priset. "Vem är villig att betala 2000:-+ för en parfym?"
 
Någon som provat parfum-versionen av Black Orchid? Jag gillar originalet, även om den idag inte är vad den en gång. Denna, liksom så många andra, har blivit omformulerad. Det är så tråkigt när dofter görs om så mycket att dom tappar det som var deras styrka och personlighet.

Det var som allra första gången man provade Creed, man hade ju inte upplevt någonting liknande i parfym-väg. Det var något speciellt då, även om jag tror att mycket låg i psykologin kring dessa dofters historia, innehåll, tillgänglighet och framförallt - priset. "Vem är villig att betala 2000:-+ för en parfym?"

Jag har testat alla BO- versioner.
Såhär är min rate:ing.

1. Amouroud- Dark Orchid

Wut? Det är ju inte TF? Nej det stämmer. Men den är väldigt lik men något mer maskulin. Lite mindre mörk.

2. TF - BO edp

Va? Inte den nya? Nä, denna är mörkare vilket tilltalar mig mer.

3. TF BO parfum

Men, suger denna då? Nej absolut inte. Den är bra!
 
  • Like
Reactions: bvb
Jag har testat alla BO- versioner.
Såhär är min rate:ing.

1. Amouroud- Dark Orchid

Wut? Det är ju inte TF? Nej det stämmer. Men den är väldigt lik men något mer maskulin. Lite mindre mörk.

2. TF - BO edp

Va? Inte den nya? Nä, denna är mörkare vilket tilltalar mig mer.

3. TF BO parfum

Men, suger denna då? Nej absolut inte. Den är bra!
Jaha, ok - så originalet är mörkare? Det är ju "mystiken" man gillar med BO. Jag har kollat och läst lite recensioner och fick uppfattningen att parfum-versionen skulle vara mörkare och ha en mer "boozy"-framtoning. :)
 
Fel på storleksangivelsen eller kostar 120 ml verkligen 700 kr tror ni?
Hört den ska vara bra, åsikter? :)

Bra!
Den kostar det nu i och med erbjudandet. Notino brukar ha lite sådana ibland. Jag har sett den för detta pris tidigare. Cedrat är besläktad med Aventus, men inte direkt jättelika som många vill påstå att dom är.
 
Senast ändrad:
Testar Fan Your Flames - Nishane idag. Spontant intryck: kul och annorlunda med kokosnöt och rom som top notes, jag känner mest kokosnöt.

ni som testat - vad tycker ni?

jag känner spontant att kokosnöt är en lite udda doft och inget man kanske bär till vardags, men kul att bryta av med ibland. Blir nog ingen helflaska för mig iaf.

gillar Nishane förövrigt och missade att beställa på rean som var. Har någon tröttnar på sin Hacivat - skicka ett PM :)
Diggar inte FYF men tycker verkligen om Karagosz och även frugan gillar den starkt så det blir nog till att köpa en sådan.

@S.L jag har ett par ml av FYF om du vill ha?
 
Screenshot_20210108-232858_Google.jpg

Blivit nyfiken på att testa denna i vinterkylan. Någon som tröttnat på sin eller tips om ställe att fynda den på?
Jag har den där som min höst-vinter parfym :)
Älskar den även om jag tyvärr måste erkänna att den är lite linjär nu när man börjat nörda ner sig i mer komplexa dofter.
 
Tillbaka
Topp