• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD är 2020 års bästa doft för män: https://www.fragrantica.com/awards2020/category/Best-Perfume-for-Men-2020
753CE2E2-2CAD-4409-A52A-1CAC56D096B6.jpeg

Är det den bästa i serien, enligt dig?
 
Är det den bästa i serien, enligt dig?
Jag har använt de andra för lite (dekanter på L’Intense och EDP, flaskor av Cool och Cologne) för att kunna avgöra det, har tex fortfarande aldrig testat EDT förlagan(!). Men av de jag testat så är det min favorit och då gillar jag skarpt L’Intense & EDP. Extreme är nog det närmaste jag har som skille kunna definieras som ”dumb reach”/”grab & go”, den är nästan alltid ett ok alternativ där tex L’Intense och EDP lite mer kräver sina tillfällen för att vara rätt.
 
Testar Nasomatto Blamage på kvällskvisten.
Inte dum, inte alls dum.
Vet att jag svär i kyrkan nu men den är för mig mycket trevligare än Baraonda.
 
  • Like
Reactions: bvb
@PJW Jag får någon tvålig, vit blommig, oudaktig doft av den, tror också den innehåller en del ISO-E super... men jag svingar vilt eftersom jag inte har en blekfet jävla aning om vad den innehåller.

men den känns spontant rätt lättburen för att vara en Nasomatto... för mig är den lite som en blommigare variant av Orto Parisi - Terroni.
Som jag inte tror någon någonsin jämfört den med :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: PJW
Verkar ändå rätt olika🧐
Jag köpte samp på båda för ngt år sedan och tyckte inte de var så lika. Tycker Manceran är mycket mer opolerad och kraftfull, mindre söt och mer skarp. Gillade den dock bättre än aventus. Mer cool än elegant.
Tycker mer den ger känslan av virgin island water, med mindre sötma. Tropisk, Lite syntetisk. På mig hade den väldigt hög projektion och hållbarhet, får man den på kläderna är det bara att tvätta.
Hade lite hatkärlek till den, men kom på mig att sniffa mig själv lite då och då :)
funderar på en flaska, men lite osäker då jag har för mig att den var lite linjär med.
Vill minnas att jag störde mig lite på det.
Det var ett tag sedan dock, så ta det med en nypa salt. Har kvar min aventus och tog ett spray nu ikväll bara för att kolla, men tycker fortfarande likadant.

Edit: hade en sample i korgen sedan en tid tillbaka, hade tänkt dubbelkolla. Men, med detta pris så är det bara att köra egentligen, så nu bytt mot 120ml. Kommer att räcka livet ut, även om jag blir en OPG ;)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp