• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Äntligen köpt något att förvara alla samples i :)
20210110_130459.jpg

Snyggt! Själv kör jag 2 osorterade små lådor

IMG_20210110_132849.jpg

Har beställt 3 parfymer från Notino, det har gått 11 dagar. Brukar det ta så lång tid? Enligt sidan skulle jag ha fått paketen redan för några dagar sen. Paketen verkar vara fast i Tyskland för tillfället..

Har beställt 3 parfymer från Notino, det har gått 11 dagar. Brukar det ta så lång tid? Enligt sidan skulle jag ha fått paketen redan för några dagar sen. Paketen verkar vara fast i Tyskland för tillfället..
Ibland har det gått fort och ibland har jag trott att tyskarna supit bort paketen, men dom har alltid dykt upp i slutändan även om det tagit lång tid 😅.

Brukar i regel ta 7-8 dagar (helg inräknat) när jag har beställt, men jag antar att postgång mellan länder osv är lite upp- och ner nu iom rådande världssituation.

Ifall det är några LNDH fantaster här, blev erbjuden denna:
DA9349FE-257A-49EE-8083-75ADC72157CA.png

1BAD batch vilket jag tror innebär från 2011.
Begärt pris 1500kr. Har ingen uppfattning om det är bra eller inte men skulle det vara av intresse för någon här så kan jag förmedla kontakt.

Haha fantastiskt! Får visa upp mina imorgon...

Jag är alltid rädd över att dem ska läcka så jag försöker hålla dem vertikalt uppåt :)

Den från Åhlens såg ju bra ut för det ändamålet!
Haha det ser jag fram emot :D. Än så länge har jag klarat mig från läckage 🙌 :cool: men visst finns det risk för det.
Ja det gjorde den verkligen, försökte hitta på Åhlens hemsida men hittade den inte.

Man kanske ska köpa något sånt här för alla testers/decants man har 😂
B49579F7-B7F2-49F8-9F79-3ED28E7C6D2C.jpeg
41564AE4-A173-41EE-8E83-90D09CFF11FE.jpeg
Beställde en patronask som jag trodde skulle bli perfekt men trots att jag tohåg till största kalibern så var det för klent för de allra flesta dekanter. En bra förvaringslösning för dessa står löjligt högt på min priolista numer...

Jag lägger nog en beställning imorgon!
På BR540, ska man ta edp eller extrait?
Är det exakt samma doft men bara att extraiten är en starkare blandning? På många andra dofter är det ju ibland tydlig skillnad på själva doften på edt/edp/"intense" osv

Jag har förstått det som att de skiljer i doft. Läste en del om det tidigare, minns knappt skillnaderna nu, och landade själv i EdP.

Jag lägger nog en beställning imorgon!
På BR540, ska man ta edp eller extrait?
Är det exakt samma doft men bara att extraiten är en starkare blandning? På många andra dofter är det ju ibland tydlig skillnad på själva doften på edt/edp/"intense" osv

Jag kan inte BR540 sådär superbra. Bara haft ett sample tidigare.
Men i princip alla MFK dofter tycker jag att extrait är bättre än edp. (Oud, Oud satin mood, Amyris mfl).

Oud satin mood edp är påtagligt sötare än extrait (som också är söt). Dessutom, om jag inte minns fel har den en mandel-not som inte extrait har. Så det kan finnas variationer.

Tillbaka
Topp