• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
Håller med om etiketten. Påminner om ATHs tidigare design. Andas inte direkt premium.
1C99AE0D-1175-4B4B-BDAC-00C57A2208B3.jpeg
Bra jämförelse, spot on budgetkänsla!
 
  • Like
Reactions: bvb

Reverso

Panerai
Det är inga blygsamma prissättningar på Ebay. 3k för en partial utan box 😂😅

Folk på ebay är helt tokiga. Men tror inte det är nån som köper till de priserna. Mugler ultra zest ligger mellan 2-3.000 där. Löjligt. Den är värd max en tredjedel

Såg att det är någon på tradera som försöker sälja någon Donna karan fuel for men för 4000 kr. Wtf
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
EMD:
EBD15C8D-224A-40FC-89E6-5F74CD6CC168.jpeg

Ännu inte testat någon doft från DJ som jag inte gillat, måste testa fler... Denna är grön, tallbarr/mint/eukalyptus/te, fräsch lavender och en viss sötma. Balanserar lite feminint för mig ett litet tag efter applicering men planar ut unisex/manligt efter en liten stund (cederträ och oud basen kanske? kan inte påstå att oud är identifierbar som en egen not dock). Kvalitetsdoft som passar kalas till våren för den som uppskattar en grön doft med lite sötma i.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Folk på ebay är helt tokiga. Men tror inte det är nån som köper till de priserna. Mugler ultra zest ligger mellan 2-3.000 där. Löjligt. Den är värd max en tredjedel

Såg att det är någon på tradera som försöker sälja någon Donna karan fuel for men för 4000 kr. Wtf
Förstår aldrig varför det refereras till ”BIN”/asking price på ebay? Bara att filtrera på avslutade auktioner och se vad de faktiskt säljs för på riktigt.
Den där DK Fuel For Men verkar vara någon slags graal typ dubbelröd Seadweller för samlare av maskulina dofter, har legat ute läääänge på tratten dock.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Generellt - bra sv det jag testat.
Missförstå mig rätt, Roja är riktigt bra skit. Men priserna är emellanåt inte rättfärdigade av juicen.
Jag testade några på gents. Upplevde att de fort blev hudnära. Kompositionerna är bra, tyckte vetiver var snäppet bättre än sultan vetiver, men för pengen hade jag hoppats på mer..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag testade några på gents. Upplevde att de fort blev hudnära. Kompositionerna är bra, tyckte vetiver var snäppet bättre än sultan vetiver, men för pengen hade jag hoppats på mer..

Vilka testade du? De jag testat: Aoud, Qatar, Enigma och Elysium tycker jag ändå har bra performance. De två sista är "sämst" men ändå bra.
Det jag tycker är sämst med Roja är hans fanboys. Om man bara vågar uttrycka en viss skepsis mot kostnadsbilden tar det hus i helvete.

Senast blev jag anklagad för att inte vara tillräckligt exklusiv (läs: för fattig) av nån snubbe som knappt kunde formulera en fullständig mening. (Och innan någon antar att jag syftar på hans ursprung så ska jag tillägga att hade han ett väldigt svenskt namn).

Tydligen ska Amber Aoud vara väldigt trevlig.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vilka testade du? De jag testat: Aoud, Qatar, Enigma och Elysium tycker jag ändå har bra performance. De två sista är "sämst" men ändå bra.
Det jag tycker är sämst med Roja är hans fanboys. Om man bara vågar uttrycka en viss skepsis mot kostnadsbilden tar det hus i helvete.

Senast blev jag anklagad för att inte vara tillräckligt exklusiv (läs: för fattig) av nån snubbe som knappt kunde formulera en fullständig mening. (Och innan någon antar att jag syftar på hans ursprung så ska jag tillägga att hade han ett väldigt svenskt namn).

Tydligen ska Amber Aoud vara väldigt trevlig.
Testade Vetiver pour homme och en till. För min näsa var Roja vetiver lik sultan vetiver men utan neroli, vilket för mig var positivt. Dock avsevärt bättre tryck i sultan vetiver.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Klart man missade något :banghead:
Står ju tyvärr 100ml i rubriken trots att man bara kan välja 20ml (100ml är slutsålt f.t) så lätt att ta miste.
Jag trodde att jag beställt 100ml PB Costa Azzurra från Magasin då bilden var på den blå PB flaskan men upptäckte sent omsider att det faktiskt stod ”signature line” i texten... :banghead: De ska ha lite cred för en snabb och trevlig kundtjänst iaf.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Står ju tyvärr 100ml i rubriken trots att man bara kan välja 20ml (100ml är slutsålt f.t) så lätt att ta miste.
Jag trodde att jag beställt 100ml PB Costa Azzurra från Magasin då bilden var på den blå PB flaskan men upptäckte sent omsider att det faktiskt stod ”signature line” i texten... :banghead: De ska ha lite cred för en snabb och trevlig kundtjänst iaf.
Exakt, kasst att rubriken inte hänger med helt.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Leverans!

Fick hem min Hacivat nu med lite samples som SP skickade med. Vet inte om man hade chans att välja själv då jag missade det i min iver...
Fick iaf med lite skoj jag inte testat förut!

2C6F6FFC-E1A2-4AF4-93F6-E5D05A8E703A.jpeg
Vill minnas att man får välja, själv glömde jag också fylla i det vid min beställning som kommer på torsdag :banghead:
 

bleppo

Omega
2-Faktor
KD: Armani - Stronger with You Absolutely
Har inte doftat på några andra från ”Stronger” linjen men jag är mycket positivt överraskad av denna. Söt men inte för söt, varm och mysig. En riktigt trevlig flanker för priset 🙌.
1C01B5FD-EC00-418A-9D8F-0BE36D9569A7.jpeg
Jag har ”intensely” den är inte helt dum den heller men kan tyvärr inte använda den då frugans syrras kille duschar i den oavsett om det är 35+ ute eller -17. Så det är svårt att inte förknippa den med honom.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ”intensely” den är inte helt dum den heller men kan tyvärr inte använda den då frugans syrras kille duschar i den oavsett om det är 35+ ute eller -17. Så det är svårt att inte förknippa den med honom.
Jag ska definitivt kolla upp vad det finns för trevliga dofter inom ”Stronger” linjen 😊. Hahaha 😳😳. Finns inte en chans att jag skulle bära den under dom varmaste dagarna. Kan tänka mig att den blir sjukt sliskig 🤔.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag ska definitivt kolla upp vad det finns för trevliga dofter inom ”Stronger” linjen 😊. Hahaha 😳😳. Finns inte en chans att jag skulle bära den under dom varmaste dagarna. Kan tänka mig att den blir sjukt sliskig 🤔.

Fast sött behöver inte vara fel i högvärme. Tänk mellanöstern, de kör ju gärna sötare ros/oud-kombos. Det kan funka riktigt bra.

Det ända jag inte kan tänka mig i högvärme är barnyard-oud. Bajs och värme känns ju sådär! 😩
 
Topp