https://www.thecut.com/2019/11/le-l...l-fne3TwiLpnOCKI6tyVgutez0BOoTDWrnZE#comments
"New York's Cult Fragrance Wouldn't Exist If It Weren't for Me"
Trevlig läsning om Le Labos Santal 33.
Hahah, läs kommentarerna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.thecut.com/2019/11/le-l...l-fne3TwiLpnOCKI6tyVgutez0BOoTDWrnZE#comments
"New York's Cult Fragrance Wouldn't Exist If It Weren't for Me"
Trevlig läsning om Le Labos Santal 33.
Kul! Vilka TF är det du har där nere?
vad tycker du? Testade den på flygplatsen för ett tag sen. Va bra men inte wow på mig.
Någon som provat något från ”Svensk parfym”?
https://svenskparfym.se/
Nice! Hur är PJ? Den låter jäkligt intressant!Oud wood, Tobacco vanille, Mandarino di amalfi, Plum japonais och Black orchid.
Nice! Hur är PJ? Den låter jäkligt intressant!
Jag älskar svenska nice-parfymer. Men blir knäpp på sidan och ärligt talat är beskrivningen av dofterna rätt b.
Jag vill ha botten-toppnoter och en redogörelse för om det är en EDT/EDP/Extrait. Ska kika i parfymgruppen på fejjan.
edit: Killen som grundat det (Henrik Lestréus) lanserade typ märket via parfymgruppen på fejjan. Så det finns rejält mkt. Säg till om du vill att iag söker på någon specifik doft så kan jag skriva vad andra tycker.
Nice! Hur är PJ? Den låter jäkligt intressant!
Jag tycker att det är deras bästa doft i nuvarande utbud. Detta är min andra flarra.
Då fullkomligen älskar jag tobakstunga dofter men ändå håller jag denna före deras tobacco oud, tobacco vanille etc.
Frugan är på jakt efter något med mycket viol så därför var tanken att prova deras ”skymning” men precis som du säger är det svårt att få tillräckligt bra grepp om dem för ett blindköp.
Jag tycker att det är deras bästa doft i nuvarande utbud. Detta är min andra flarra.
Då fullkomligen älskar jag tobakstunga dofter men ändå håller jag denna före deras tobacco oud, tobacco vanille etc.
Hahah, läs kommentarerna!
Hittade den här recensionen av Skymning via samma facebook-grupp:
http://www.toffelin.com/2017/11/365-2017-nr-321365-skymning.html?m=1
rejält utförlig, borde kunna ge en fingervisning.
Haha ja, jag såg det. Men hon citerar ju ändå ägarna! Folk ballar ur...
Jag håller på och testar rasputin, Royal satisfaction och cambodian oud. Måste säga att alla tre är trevliga och lite annorlunda från andra parfymmärken. Av de tre föredrar jag de två andra över rasputin. Initialt tycker jag Rasputin enbart doftar kardemumma, kul som niche parfym men inte till vardags. Rekommenderar dock de andra två!Blev lite sugen på Rasputin från Swedoft. Trodde att jag skulle klara mig från att hoppa på hypen men jag blir mer och mer sugen.
Någon här som använder den?
Finns ju en stadig uppsjö av kloner att välja mellan.Hallå gubbar.
Aventus torsk här. Några rekommendationer på liknande perfymer? I början hade jag inga problem att betala premium för Creed då jag visste att doften satt i även efter 4-5 timmar men nu känner jag att kvaliten blivit mycket sämre.
Berätta lite mer om Royal Satisfaction!Jag håller på och testar rasputin, Royal satisfaction och cambodian oud. Måste säga att alla tre är trevliga och lite annorlunda från andra parfymmärken. Av de tre föredrar jag de två andra över rasputin. Initialt tycker jag Rasputin enbart doftar kardemumma, kul som niche parfym men inte till vardags. Rekommenderar dock de andra två!
Jag håller på och testar rasputin, Royal satisfaction och cambodian oud. Måste säga att alla tre är trevliga och lite annorlunda från andra parfymmärken. Av de tre föredrar jag de två andra över rasputin. Initialt tycker jag Rasputin enbart doftar kardemumma, kul som niche parfym men inte till vardags. Rekommenderar dock de andra två!
Testade precis en sample från Gents och instämmer till 100%. Tar @Sambuccashake in den köper jag gärna 5/10ml riktigt rökig och trevlig!Jo, den är bra men som sagt i rimliga doser. Luktar rök och barrskog.
snyggt!! och bra förslag!Jag tänkte att dagens parfym kunde vara ett kul inslag och ett lättsamt sätt att hitta nytt. Sedan är det ju ett faktum att det med allt hemmajobb finns lite mer tid än vanligt...
Så jag kastar upp en mall vi skulle kunna använda om det är fler som vill vara med och tipsa!
Märke: Histories de Perfums
Serie: 1969
Topp: solfrukter & persika
Hjärta: ros, vita blommor och kardemumma
Bas: patchouli, kaffe, choklad och mysk
Min upplevelse: Den startar tydligt med kardemumma och trä.
Snart lägger topparna och fram växer liljor och patchouli. Efter en dryg halvtimme ökar gulorangea söta frukter och blommor fram mer och mer på bekostnad av kardemumman.
Performance & projection: ingen enorm projektion och performance är över medel på mig. Efter sex timmar sitter den om än mer hudnära tydligt fast.
Övrigt/passar: vår & sommar och jag skulle inte ha några problem att bära den både under dag och kväll. Jag skulle hålla den för mer unisex än något annat. Kardemumman och den tyngre basen håller den från att vara typiskt feminin utan jag håller den för att vara unisex.
Jag tycker att det är en toppenparfym om man som kille inte räds florala & fruktiga parfymer.
Finns ju en stadig uppsjö av kloner att välja mellan.
Eller det var inte sådant du sökte?
Hur menar du klon? En klon för mig är samma sak som en kopia..
Ute efter nånting liknande av samma kvalité men av annat varumärke kanske. Läst lite i tråden och jag är färsking till skillnad till många här inne.
Parfums Vintage har ju gått all in för att reproducera historiska batchar av Aventus och lyckas enligt många bättre än Creed själva.Hur menar du klon? En klon för mig är samma sak som en kopia..
Ute efter nånting liknande av samma kvalité men av annat varumärke kanske. Läst lite i tråden och jag är färsking till skillnad till många här inne.
Parfums Vintage har ju gått all in för att reproducera historiska batchar av Aventus och lyckas enligt många bättre än Creed själva.
Blir dock för dyrt per ml efter frakt och skatt tycker jag. (Samma gäller Dua Fragrances dito tolkningar)
Ifall du är ute efter performance-ersättare, testa Armaf Club de Nuit Intense. Billigt och bra!
https://www.fragrantica.com/perfume/Armaf/Club-de-Nuit-Intense-Man-34696.html
Och jag ska ärligt talat säga att jag förnimmer denna längre än min äkta Aventus.
(Utebliven olfactory fatigue kanske, men hur som haver)
Även Mont Blanc Explorer också ett prisvärt alternativ efter ovan nämnda test.
Parfums Vintage har ju gått all in för att reproducera historiska batchar av Aventus och lyckas enligt många bättre än Creed själva.
Blir dock för dyrt per ml efter frakt och skatt tycker jag. (Samma gäller Dua Fragrances dito tolkningar)
Ifall du är ute efter performance-ersättare, testa Armaf Club de Nuit Intense. Billigt och bra!
https://www.fragrantica.com/perfume/Armaf/Club-de-Nuit-Intense-Man-34696.html
Och jag ska ärligt talat säga att jag förnimmer denna längre än min äkta Aventus.
(Utebliven olfactory fatigue kanske, men hur som haver)
Även Mont Blanc Explorer också ett prisvärt alternativ efter ovan nämnda test.
Ebay har alla möjliga varianter.Vart kan man köpa dekantflaskor mellan 10-30ml?
Ebay har alla möjliga varianter.
Sök på atomizer.