• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD:
BD3A8013-2600-4A9B-8BD3-4C3FAB08C589.jpeg

Löjligt bra. Den här doften är lite som Muhammad Ali, ”dance like a butterfly, sting like a bee”, så lätt men ändå så kraftfull! Enda doften jag har med ananas i notlistan tror jag. Berusande god.

Stämmer det att den doftar som den vanliga, minus pissoar-doften och med mer fräscha toner samt lavendel?
Är så otroligt länge sedan jag testade OG Kouros faktiskt så jag tycker inte att jag kan jämföra, det låter dock som ett troligt scenario. Denna är fan kanon iaf. Har Kouros Cologne Sport också och den är betydligt mer blommig och lite klenare än Fraicheur.

Senast ändrad:
Jag är lite sugen på någon ny parfym nu inför höst/vinter. Någon som har tips på någon schysst jag borde kolla upp?

Parfymer jag använder i dagsläget är främst nedanstående.

Dior sauvage
Ysl la nuit de l'homme
Versace pour homme
Gucci guilty pour homme
Versace eros

Har även testat Creed Aventus med tanke på all hype, jag tycker den var riktigt schysst. Men kanske något dyr för min smak..

Så lite tips är varmt välkommet :D

Senast ändrad:
Jag är lite sugen på någon ny parfym nu inför höst/vinter. Någon som har tips på någon schysst jag borde kolla upp?

Dior sauvage
Ysl la nuit de l'homme
Versace pour homme
Gucci guilty pour homme
Versace eros

Har även testat Creed Aventus med tanke på all hype, jag tycker den var riktigt schysst. Men kanske något för min smak..

Några förslag:

Parfums de Marley - Layton
Parfums de Marley - Darley (dock väldigt fräsch)
Dior - Tobacolor
Tom Ford - Tobacco Vanille
Tom Ford - Tuscan Leather
Boadicea the victorious - Monarch
Nasomatto - Baraonda
Nasomatto - Duro

Dior sauvage
Ysl la nuit de l'homme
Versace pour homme
Gucci guilty pour homme
Versace eros

Har även testat Creed Aventus med tanke på all hype, jag tycker den var riktigt schysst. Men kanske något dyr för min smak..

Tom Ford Noir Extreme
+ tidigare nämnda :)

Dior sauvage
Ysl la nuit de l'homme
Versace pour homme
Gucci guilty pour homme
Versace eros

Med tanke på vad du kör med idag, och vad som inte redan är nämnt, så:

Boss Bottled Intense EDP
Dior Fahrenheit Parfum
Replica Jazz Club
Guerlain L'Homme Ideal
Armani Code Absolu
Parfums de Marly Herod
Dior Homme Intense

Hösten är ju tiden då de riktigt mysiga dofterna börjar komma fram!

Nytt in på hyllan. En till sensommardagarna och en till skitrusket. Båda är riktigt fina, men det visste jag redan beträffande Colonia Intense. Fahrenheit Parfum var en mycket trevlig överraskning dock. Vanilj, rök, rom och väldigt mycket mys!

PXL_20210810_160312257.jpg

PXL_20210810_160620741.jpg
Kul, har FLP på ingång, nu kan hösten snart komma! 🙂

Samma här, senast min fru flög så köpte hon som present till mig, Acqua di Gio Edt 🤕
Har inte plastat av den ens...
Äh det finns ju en anledning till att den har varit den bäst säljande parfymen world wide i över 20 år. Lägger man prestigen åt sidan så luktar den helt enkelt otroligt bra!

Bara att köra hemma så blir frugan glad. Finns väl ingen parfym som kvinnor generellt älskar lika mkt som OG AdG. :)

Exakt samma här, läder är ingen favorit hos frugan… helst ska man lukta sportigt och fräscht (läs skittråkigt).
Skittråkigt är ordet. Man blir nästan lite stött, rent utav. Har en flaska RL Polo Sport i garderoben, klassiker absolut, men rolig eller intressant? Föga. Men om man skulle dra den på sig efter duschen och sen sätta sig i soffan bredvid damen, DÅ JÄVLAR! Då hade hon spontant sagt "DEN var god! Jättegod! Vad är det för en?!". Annars får man alltid dra en kommentar ur henne (hon är ju så jävla trött på en egentligen), när man väl vill ha en åsikt. Vilket är varje gång man dragit på sig något man själv tycker är "spännande, väldoftande och intressant".

Nytt in på hyllan. En till sensommardagarna och en till skitrusket. Båda är riktigt fina, men det visste jag redan beträffande Colonia Intense. Fahrenheit Parfum var en mycket trevlig överraskning dock. Vanilj, rök, rom och väldigt mycket mys!

PXL_20210810_160312257.jpg

PXL_20210810_160620741.jpg
Fahrenheiten är riktigt nice. Underskattad! Köpte en på tax free förra veckan 🤟🏻 Perfekt timing inför hösten 😊

Dior sauvage
Ysl la nuit de l'homme
Versace pour homme
Gucci guilty pour homme
Versace eros

Ett litet tips om du gillar läderdofter. En version av Tuscan Leather/Ombre Leather. Mer åt Ombre Leather skulle jag säga.

Just nu ganska dyr, men brukar droppa ner mot 500kr då och då. Riktigt mycket kvalité för pengarna

Äh det finns ju en anledning till att den har varit den bäst säljande parfymen world wide i över 20 år. Lägger man prestigen åt sidan så luktar den helt enkelt otroligt bra!

Bara att köra hemma så blir frugan glad. Finns väl ingen parfym som kvinnor generellt älskar lika mkt som OG AdG. :)
Sant, designerdofter har också en roll. Mer jag gillar dofter som sticker ut och skaver :p

På tal om Tobacco Vanille så kliar blindköpssuget efter en Vanille Havanne från Les Indemodables. Ska tydligen vara enormt bra!

Denna jag provar idag har för mig en tydlig honungssötma jämfört med TV. Den är i mitt tycke också mer välrundad, inte lika skarp som TV. Denna är söt men inte sjukligt söt om man som jag inte är förtjust i allt för söta dofter.

Denna jag provar idag har för mig en tydlig honungssötma jämfört med TV. Den är i mitt tycke också mer välrundad, inte lika skarp som TV. Denna är söt men inte sjukligt söt om man som jag inte är förtjust i allt för söta dofter.

Är den värd priset? Ingen svinbillig historia….

Tillbaka
Topp