• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fick hem paketet från Nose idag! Ska bli väldigt spännande att jobba mig igenom hela Orto Parisi-linjen (Bergamask har jag testat tidigare). Efter att ha fått en rätt negativ bild av Nasomatto-dofterna förra vecka var jag rädd för att detsamma skulle hände med OP. Men icke. Hittills känns allt väldigt lovande. Flera i tråden har ju hyllat Terroni, men tyckte vid första sniff att den var lite lik Bergamask (som jag visserligen älskar, men vill testa något nytt). Så, imorgon bitti väntar Megamare. Är så spänd!

Fick lite hjälp med uppackningen dessutom. :)

tempImageSLSrIw.jpg

tempImagetiMecw.jpg

tempImageVpYmSi.jpg

Bilagor

• tempImagedwxayJ.jpg
    tempImagedwxayJ.jpg
    368 KB · Visningar: 2
Finns det någon anledning till att INTE välja "crystal-parfum-varianten" när det kommer till Roja?
Jag har crystalvarianten av Amber Aoud och har även haft den vanliga. Jag kan iallafall inte märka någon skillnad vare sig doftmässigt eller i prestanda. Andra kanske säger annat. Har svårt att tänka mig att den Roja som diskuteras i tråden skulle avvika särskilt mycket heller. Men som sagt, det är bara som jag tror. Doften finns att beställa i 7,5 ml. flaskor om man är sugen på att prova.

Har precis applicerat men första intrycket är noll oud. Inte ens den klassiska saffransbasen som återfinns i många s.k ”ouds”. Däremot får jag mycket ingefära och snart ska lakrits smyga sig på om man ska tro recensionerna.

Skriv gärna en recension.
Har OFG hemma men har tröttnat på den. Tyvärr är flaskan helt jävla omöjlig att lysa igenom så jag vet inte om det är 25, 35, eller 55 ml kvar så jag kan inte riktigt sälja den heller.

Men vill någon gambla lite och ha OFG så skicka ett PM!

Har precis applicerat men första intrycket är noll oud. Inte ens den klassiska saffransbasen som återfinns i många s.k ”ouds”. Däremot får jag mycket ingefära och snart ska lakrits smyga sig på om man ska tro recensionerna.

Fick heller ingen Oud alls.

Gillade öppningen skarpt, kändes lovande - slutade med att det är enda parfymen på typ 2 år jag tvättat av mig.

…inget köp för mig! :D

• Like
Reactions: S.L
Skriv gärna en recension.
Har OFG hemma men har tröttnat på den. Tyvärr är flaskan helt jävla omöjlig att lysa igenom så jag vet inte om det är 25, 35, eller 55 ml kvar så jag kan inte riktigt sälja den heller.

Men vill någon gambla lite och ha OFG så skicka ett PM!

Massor av ingefära i öppningen. Lakrits som hänger med länge. Nej det här var sannerligen ingen succé. Har redan sålt dekanten..

Fick heller ingen Oud alls.

Gillade öppningen skarpt, kändes lovande - slutade med att det är enda parfymen på typ 2 år jag tvättat av mig.

…inget köp för mig! :D

Såpass illa!? Tyckte bara den var tråkig och platt. Lärde mig också att lakrits smakar godare en vad det luktar i parfym.

PXL_20210928_180156925.jpg

Drog hem en TF Oud Wood på Åhléns lilla 25%-drive nyligen, efter att ha provat en dekant från @S.L . Finner den rysligt elegant. Svårt att egentligen sätta fingret på vad man gillar med den, det finns många andra på hyllorna som doftar bättre egentligen, men denna har något som gör den oemotståndlig för mig. Kör mestadels med skjorta och slips på jobbet och det passar som handen i handsken för denna eleganta doft. Jag är ganska lång i rocken i min kroppsbyggnad, men denna lägger till några centimeter varje gång den appliceras. Upplever att jag dessutom får en ganska skön arrogant feeling ovanpå det. Bra eller dåligt? Ja, för mig passar det bra. :cool: 😆
Stark rekommendation!

PXL_20210928_180156925.jpg

Drog hem en TF Oud Wood på Åhléns lilla 25%-drive nyligen, efter att ha provat en dekant från @S.L . Finner den rysligt elegant. Svårt att egentligen sätta fingret på vad man gillar med den, det finns många andra på hyllorna som doftar bättre egentligen, men denna har något som gör den oemotståndlig för mig. Kör mestadels med skjorta och slips på jobbet och det passar som handen i handsken för denna eleganta doft. Jag är ganska lång i rocken i min kroppsbyggnad, men denna lägger till några centimeter varje gång den appliceras. Upplever att jag dessutom får en ganska skön arrogant feeling ovanpå det. Bra eller dåligt? Ja, för mig passar det bra. :cool: 😆
Stark rekommendation!
Jag köpte min samma dag som Åhlens kickade igång sin rea till fullpris på Kicks 😂

Ångrar det ändå inte, var ett kärt återseende.
En doft som aldrig riktigt är fel.

Jag köpte min samma dag som Åhlens kickade igång sin rea till fullpris på Kicks 😂

Ångrar det ändå inte, var ett kärt återseende.
En doft som aldrig riktigt är fel.
Ajaj! Haha, jag hatar när det där händer! :drowning:
Köpte lite möbler häromveckan och fick hem ett kampanjblad dagarna efteråt på redan inhandlat möblemang. Lagom hånfullt.

Jaja, life goes on. Inväntar nu nästa gång man kan få fatt i en Tom Ford till lite rea-pris. Åhléns, Tallink eller dylikt. Som tur är brukar någon här på KS vara vänlig nog att ge en heads-up när det väl inträffar.

Funderar på Tobacco Oud nästa gång. Aldrig doftat på den innan, men gillar ju tobaksdofter generellt. Och man bör väl passa på innan den försvinner helt. Någon som har något att säga om den?

Köpte lite möbler häromveckan och fick hem ett kampanjblad dagarna efteråt på redan inhandlat möblemang. Lagom hånfullt.

Jaja, life goes on. Inväntar nu nästa gång man kan få fatt i en Tom Ford till lite rea-pris. Åhléns, Tallink eller dylikt. Som tur är brukar någon här på KS vara vänlig nog att ge en heads-up när det väl inträffar.

Funderar på Tobacco Oud nästa gång. Aldrig doftat på den innan, men gillar ju tobaksdofter generellt. Och man bör väl passa på innan den försvinner helt. Någon som har något att säga om den?
TO är tobaksöppningen i TV uppskruvad x2 och utan vanilj. Lite väl tung och tråkig i mitt tycke. En så pass tung rackare måste ha fler dimensioner och fler noter än så för att vara bra.

Första minuterna doftar den helt fantastiskt. Påminner mig om hjortron. Den bästa öppningen i parfymhistorien.
Tobaksdoften är helt frånvarande (på mitt skinn i alla fall). I stället gör sig en doft av askfat/rökelse sig gällande. Gjorde misstaget att köpa en full flaska enbart på öppningen.

Tillbaka
Topp