• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens trevlighet! Mycket mörker och en del choklad.

Tycker att koncentrationen på Orto Parisi är otroligt stark. Lite för stark för min smak. Valde därför att applicera dagens doft genom att ta en (!) spray på lite papper. Lät det torka i några sekunder och drog sedan lätt längs handleden. Sitter nu och jobbar framför datorn och känner doften otroligt tydligt. Sjukt!

9C83CA51-9126-448F-BEFF-91FE243A9297.jpeg

Tycker att koncentrationen på Orto Parisi är otroligt stark. Lite för stark för min smak. Valde därför att applicera dagens doft genom att ta en (!) spray på lite papper. Lät det torka i några sekunder och drog sedan lätt längs handleden. Sitter nu och jobbar framför datorn och känner doften otroligt tydligt. Sjukt!

Är ju ett fan av Nasomatto men har hittills inte testat en enda OP - blir otroligt sugen nu!

Är ju ett fan av Nasomatto men har hittills inte testat en enda OP - blir otroligt sugen nu!
Kan varmt rekommendera att ta sig igenom den serien. Jag är för tillfället på parfym 3 av 8 (snart 9 då det kommer en ny 4 oktober).

Kan då tipsa om Nose Paris där du kan köpa ett prov av varje doft (1,5 ml) för 4 euro styck. Blir nästintill samma ml-pris som för helflaska och det är onekligen svårt att hitta vanligtvis. :)

Galet ju om du vanligtvis inte är försiktig på avtryckaren

Boccanera är Black Afghano fast bättre i min bok. Kanske den bästa ur OP-serien för mig. (Inte mest populär, det tycks vara Terroni).
På Fragrantica beskrev någon den som "BA for soccer moms" och ptja, då kanske jag är en soccer-mom då. :cool:

Boccanera är Black Afghano fast bättre i min bok. Kanske den bästa ur OP-serien för mig. (Inte mest populär, det tycks vara Terroni).
På Fragrantica beskrev någon den som "BA for soccer moms" och ptja, då kanske jag är en soccer-mom då. :cool:
Då kan vi vara soccer moms tillsammans. Jag väljer Boccanera framför BA varje dag i veckan. 🤷‍♂️

I know! Lärde mig efter att igår ja tagit två sprut Megamare från OP direkt på huden. Doften satt kvar från morgon till kväll, trots dusch och flertalet skrubbningar. 😂

Vissa användare har ju till och med haft kvar doften på kläderna efter tvättar!

Kan slå det. Hade megamare på mig. Där jag tränar får man handdukar. Några veckor (!) senare får jag en ny handduk efter träning och boom, det är samma. Jag känner tydligt Megamare på handduken. Trots säkert 20 tvättar sen dess 😁

Men så tar jag inte två sprut heller 😅

Hittade denna i gömmorna. Inte använt på kanske ett år eller mer.

Onyx pearl från Agonist är en riktigt trevlig doft som funkar lika bra på dagen som kvällen. Mycket bra performance på min hud också.

Era erfarenheter av Agonist övriga sortiment?

D2EF6060-C491-4E67-9C31-0EF030742B93.jpeg

Ni som säkerligen har koll; hur lik är Guerlain l’homme ideal cool den gamla Cologne (som den ersatte vad jag förstått)? Har även den som bara heter Homme, men inte riktigt helt rätt.. anledningen att jag frågar är att frugan tömt en flaska Cologne på 3 månader och behöver fylla på…

Kan slå det. Hade megamare på mig. Där jag tränar får man handdukar. Några veckor (!) senare får jag en ny handduk efter träning och boom, det är samma. Jag känner tydligt Megamare på handduken. Trots säkert 20 tvättar sen dess 😁

Men så tar jag inte två sprut heller 😅
Det är ju faktiskt inget annat än sinnessjukt! Wtf har de i den där parfymen?

Testar, åter igen, ett sample av Widian London ikväll. Satan i gatan vad fin den är. En läderdoft helt i min ball park. Helt ypperlig.
Verkar som att det inte finns så många återförsäljare på denna. Gents, givetvis, men annars är den ganska svårfunnen på nätet. Måste i vilket fall som helst inhandlas snart!

Jag håller helt med. Den och Liwa är fantamig briljanta dofter. Liwa får jag rätt bra performance på men vill minnas London som "sämre". Hur är det för dig?

Jag håller helt med. Den och Liwa är fantamig briljanta dofter. Liwa får jag rätt bra performance på men vill minnas London som "sämre". Hur är det för dig?
"Liwa" har jag aldrig doftat på, men jag ska se till att slänga ner ett doftsample av den när jag beställer "London" från Gents. Hade egentligen velat dofta på "New York" men den har de inte samples på. Så då blir det "Liwa".
Jag får tillfredställande performance på London. Får små wafts hela kvällen, vilket jag tycker är idealt. Jag är ju ganska så känslig för parfymer med för dålig performance, men London klarar sig över ribban. Jag ska dock vara ärlig och säga att jag inte hårdtestat den. Har i stort sett bara testat typ 1,3ml. Man behöver inte ösa över sig av den, känns bra koncentrerad.

"Liwa" har jag aldrig doftat på, men jag ska se till att slänga ner ett doftsample av den när jag beställer "London" från Gents. Hade egentligen velat dofta på "New York" men den har de inte samples på. Så då blir det "Liwa".
Jag får tillfredställande performance på London. Får små wafts hela kvällen, vilket jag tycker är idealt. Jag är ju ganska så känslig för parfymer med för dålig performance, men London klarar sig över ribban. Jag ska dock vara ärlig och säga att jag inte hårdtestat den. Har i stort sett bara testat typ 1,3ml. Man behöver inte ösa över sig av den, känns bra koncentrerad.
New York fick jag avsevärt sämre performance på jämfört med London. Den var överlag mer tam jämfört med London.

DD: Penhaligon’s Sartorial
Satt en timme i ett konferensrum på jobbet efter lunch och när min tid var ute och jag lämnade rummet samtidigt som ett gäng kvinnliga kollegor går in hör jag hur en spontant utbrister: ”Ojojoj, vad gott det luktar härinne!”

Var tvungen att köra den idag igen bara för att du skrev om den - måste typ köpa, jäklar vad bra…

Vart handlar man Penhaligons smidigast? Sist jag köpte en flaska var på plats i London.

New York är grym! London, NY & Liwa är otroligt bra alla tre.

Var tvungen att köra den idag igen bara för att du skrev om den - måste typ köpa, jäklar vad bra…

Vart handlar man Penhaligons smidigast? Sist jag köpte en flaska var på plats i London.
Smidigast (men inte billigast) lär ju tveklöst vara Gents, dock tillfälligt slut just nu såklart.
Jag har köpt en del direkt från Penhaligon’s egna sales men det var pre-Brexit.

Smidigast (men inte billigast) lär ju tveklöst vara Gents, dock tillfälligt slut just nu såklart.
Jag har köpt en del direkt från Penhaligon’s egna sales men det var pre-Brexit.
Man blir väldigt nyfiken på den!
Men som sagt, slut hos Gents och även ifrån deras egna hemsida… alltså inte ens blindköp:(

Tillbaka
Topp