• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hahaha, bra tugg här nu. Bryter av med dagens doft. Roja - Amber Aoud. En otroligt len, rund och balanserad ros-oud som är finstämd ut i fingerspetsarna. Lämnar den lite tryck att önska månntro? Känns lite så men kan också ha sissy-sprayat en aning då jag var osäker på hur potent den skulle vara. Men ser fram emot att prova Roja - Aoud och jämföra!

375x500.17931.jpg

Älskar (!) både den där och aoud. Ingen är något prestationsmonster precis. Men jag är ju också lagd så att jag föredrar prestationsmonster.

Men jag kör rätt många spray av de där två. Väldigt olika trots liknande DNA. AA är som du skriver otroligt finstämd. Aoud är saltig, mörkare och mer mystisk. Måste jag välja en så tar jag Aoud.

Älskar (!) både den där och aoud. Ingen är något prestationsmonster precis. Men jag är ju också lagd så att jag föredrar prestationsmonster.

Men jag kör rätt många spray av de där två. Väldigt olika trots liknande DNA. AA är som du skriver otroligt finstämd. Aoud är saltig, mörkare och mer mystisk. Måste jag välja en så tar jag Aoud.
Den växte verkligen på en under dagen, trots sin kanske halvblyga performance. Den öppnade lite småstickig i rosen men när den lagt sig, fantastisk!

Aoud blir spännande, älskar att den ser ut som melass! 😁
1200px-Blackstrapmolasses.JPG

Luxor är väl rätt mycket tobak tror jag, men också en del hästbajs om jag förstått det rätt, ej testat den.
Haha, nja, jag vet att jag ibland på förhand kan tycka "att det där är ju lite väl för mycket för mig", och sen överraska mig själv med att ändå dras till det. Men just "hästbajs"-kategorin tror jag nog ändå jag ska försöka ge fan i att blindköpa åtminstone.
Första gången jag luktade på Ombré Leather, eller Gucci Guilty Absolute, så tänkte jag: "Jo, visst, imponerande. Men när fan ska jag ta på mig den här?". Nu kommer man på sig själv med att gå och nalla på dekanterna av både TF OL och GGA lite av och till. Men man är väl fortfarande där, att man har svårt att hitta tillfällen då man med berått mod applicerar dem och "gör stan". Kanske Tom Fords nya "Parfum"-variant av Ombré Leather skulle kunna passa en bättre? Den har i alla fall hamnat i kundkorgen ett flertal gånger, dock utan att ha gått vidare till köp-knappen.

Nishane Fan Your Flames är väldigt omtyckt.
Ja, den verkar onekligen spännande. Det är en av dem man har på listan "I want" på fraggan och som ständigt återkommer på radarn. Precis som så många andra iofs. Serge Lutens Chergui är väl också ett lysande exempel på en som ganska ofta återkommer på radarn.

Någon som har erfarenhet av Fan Your Flames?

Haha, nja, jag vet att jag ibland på förhand kan tycka "att det där är ju lite väl för mycket för mig", och sen överraska mig själv med att ändå dras till det. Men just "hästbajs"-kategorin tror jag nog ändå jag ska försöka ge fan i att blindköpa åtminstone.
Första gången jag luktade på Ombré Leather, eller Gucci Guilty Absolute, så tänkte jag: "Jo, visst, imponerande. Men när fan ska jag ta på mig den här?". Nu kommer man på sig själv med att gå och nalla på dekanterna av både TF OL och GGA lite av och till. Men man är väl fortfarande där, att man har svårt att hitta tillfällen då man med berått mod applicerar dem och "gör stan". Kanske Tom Fords nya "Parfum"-variant av Ombré Leather skulle kunna passa en bättre? Den har i alla fall hamnat i kundkorgen ett flertal gånger, dock utan att ha gått vidare till köp-knappen.
Har faktiskt endast testat Ombré Leather 16 och den måste jag säga är rätt snäll i sin framtoning, absolut en doft man kan bära när som utan att folk skulle rynka på näsan åt en, samma med Tuscan Leather upplever jag. Även om den kanske är lite mer bold. Men ja, jag har inte heller kommit till hästarna ännu men märker att jag senaste åren vandrat bort nästan helt från de flesta ”crowdpleasers” då de mest känns tråkiga. Jag vill att det ska hända något! 😁

Någon som har erfarenhet av Fan Your Flames?
Både @Hitsville och @Tjabo gillar den skarpt om jag ej missminner.

Luxor är väl rätt mycket tobak tror jag, men också en del hästbajs om jag förstått det rätt, ej testat den.

”En del” är nog rätt benämning. Men Luxor släpper sin barnyard rätt snabbt och blir en magisk doft i dry down. Al Khatt (som jag också gillar) är ju ”värre” så tillvida att stall-doften hänger med betydligt längre.

Tankar om denna? 😊 Har kikat lite på Memos olika läderdofter, skulle ha provat mig igenom några! 😁
Gillar den men tycker namnet är lite missvisande, något mer läder i denna än oud i Creed Royal Oud men inte mycket. Lite grön. Den ger lite känslan av att promenera i en frusen barrskog. Sett uttrycket ”frozen fougere”
och tycker det fångar doften rätt bra.

Leather week på Gents, 15%

Leather week på Gents, 15%

Dock ej parfymer..

Tillbaka
Topp