• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Leather week på Gents, 15%

Hmm… får bara med ett schampo i varukorgen. Hade varit intressant att se vilken Roja man fått med.

Denna är ju riktigt fin!

Min första kärlek. Eller första och första. Jag har ju ägt parfym tidigare, men det var ett blindköp av Hacivat som ledde mig in i det bottenlösa (men väldoftande) träsk som parfymtråden är. 😂

CA23BE77-20AF-49BE-9683-ACE44D5DB893.jpeg

Kör dubbelpipigt idag. Roja - Aoud och TRNP - Wan Chai. Aoud är otrolig etc. och färgen på västkan när den träffar huden kan närmast beskrivas som sexig. Ingen mellanmjölks-färg här inte, och skulle man köpa en flaska finns det ingen orsak att köpa cristal-varianten. Det är så här juicen ska se ut!

Nu till det mer intressanta, Wan Chai. Intressant är rätt ord för att beskriva den. Det finns en not i den som jag inte riktigt kan sätta fingret på, rökelsen, som jag vanligtvis älskar i alla former men den här är inte bra. Jag till och med avskyr den. Samtidigt finns det något enormt tilltalande med svårigheten. Min näsa dras hela tiden mot det applicerade området trots att jag starkt ogillar silaget den lämnar.

Har tyvärr kommit fram till att Hacivat får lämna. Känner nästintill aldrig att jag vill sträcka mig efter den. Ligger uppe i Lifestyle Köp & Sälj för den som är intresserad (vet ej om man får länka till sina annonser, så låter bli att bifoga direktlänk).

Börjat kolla lite på Armanis samt Hermés privée-kollektioner, då jag inte har något från dem. Några specifika flaskor ni rekommenderar att man checkar in? :)

Har tyvärr kommit fram till att Hacivat får lämna. Känner nästintill aldrig att jag vill sträcka mig efter den. Ligger uppe i Lifestyle Köp & Sälj för den som är intresserad (vet ej om man får länka till sina annonser, så låter bli att bifoga direktlänk).

Börjat kolla lite på Armanis samt Hermés privée-kollektioner, då jag inte har något från dem. Några specifika flaskor ni rekommenderar att man checkar in? :)
Vetiver Tonka från Hermesscenseserien tycker jag är mycket bra. Vetiver, kola, hasselnöt bl.a.
Inte den billigaste men den luktar fenomenalt bra.

Vetiver Tonka från Hermesscenseserien tycker jag är mycket bra. Vetiver, kola, hasselnöt bl.a.
Inte den billigaste men den luktar fenomenalt bra.
Tack! Hur framträdande är vetivern? Är inte så förtjust i mörk eller rökig vetiver (Chanel Sycomore eller Roja Vetiver Parfum). :)

Den är jag ruggigt sugen på, synd att den är svindyr och svår att hitta.
Bör väl finnas i Hermés-butiken?

Kör dubbelpipigt idag. Roja - Aoud och TRNP - Wan Chai. Aoud är otrolig etc. och färgen på västkan när den träffar huden kan närmast beskrivas som sexig. Ingen mellanmjölks-färg här inte, och skulle man köpa en flaska finns det ingen orsak att köpa cristal-varianten. Det är så här juicen ska se ut!
Körde också Aoud idag! Den är fasiken riktigt bra men… Den öppnar väldigt stickig i rosen imo, nästan lite myggmedel-vibbar, det tar över en timme innan den verkligen lagt sig och rundad av. Jag tror sillagen lägger sig snabbare men närmast hyn så är den väldigt stickig en bra stund. När den väl lagt sig är den fruktansvärt bra men det tar inte jättelång tid innan jag inte längre får någon performance alls av den. Den har alltså ett fönster, men dessvärre ett fönster som är för kort för att motivera priset. Ska ge den några fler försök och utvärdera mer!

Tack! Hur framträdande är vetivern? Är inte så förtjust i mörk eller rökig vetiver (Chanel Sycomore eller Roja Vetiver Parfum). :)

Vetiveren är inte vad jag skulle kalla mörk eller rökig utan mera åt det fräscha hållet. Har Rojas vetiver och det är stor skillnad. Vetiveren märks men tar inte över, åtminstone inte på mitt skinn. En fin gourmanddoft. Den finns att köpa på NK. Synd bara att prislappen är rätt saftig - hade tur och kom över en splitt som tyvärr är slut. Den finns dock i typ reseflaskor om man vill testa.

Var förbi den men pallade inte att köa när de tog in två kunder i taget och de stod 23 i kö… så ja de kan ev. ha den där :)
Som jag förstått det ska den påminna om Bal d’Afrique fast med rimlig performance.

Körde också Aoud idag! Den är fasiken riktigt bra men… Den öppnar väldigt stickig i rosen imo, nästan lite myggmedel-vibbar, det tar över en timme innan den verkligen lagt sig och rundad av. Jag tror sillagen lägger sig snabbare men närmast hyn så är den väldigt stickig en bra stund. När den väl lagt sig är den fruktansvärt bra men det tar inte jättelång tid innan jag inte längre får någon performance alls av den. Den har alltså ett fönster, men dessvärre ett fönster som är för kort för att motivera priset. Ska ge den några fler försök och utvärdera mer!

Jag har den nu sen 3h tillbaka och känner den tydligt. Men något prestationsmonster är den icke!
Det du kallar stickigt initialt är det jag älskar mest med den. Den salta, påtagliga, mörka rosen. Magi!

Sett till pris finns väl typ ingen Roja som är värd att nämna? (shots fired). :cool:

Jag har den nu sen 3h tillbaka och känner den tydligt. Men något prestationsmonster är den icke!
Det du kallar stickigt initialt är det jag älskar mest med den. Den salta, påtagliga, mörka rosen. Magi!

Sett till pris finns väl typ ingen Roja som är värd att nämna? (shots fired). :cool:
Haha, där ser man! Då förstår jag att den verkligen faller dig i smaken. Jag har nog räknat på performance från när jag ansett att den nått ”drydown”, älskar man öppningen så förstår jag att man inte har något problem med den!

Haha förvisso… skulle nog ändå säga att Enigma Colognen kanske skulle kunna nämnas där! Sjukt bra på samtliga punkter och ett pris som inte är helt uppåt väggarna! 😄

Var förbi den men pallade inte att köa när de tog in två kunder i taget och de stod 23 i kö… så ja de kan ev. ha den där :)
Som jag förstått det ska den påminna om Bal d’Afrique fast med rimlig performance.
Den är rent ut sagt svindyr. Hade tur som fick tag i en splitt. Om du har vägarna förbi NK så finns den där.
Tack! Får testa den imorgon! Något annat jag bör testa samtidigt (Hermés/Armani)? :)

Widian Aswan
Ingen som lagt vantarna på denna ännu? Tillhör deras Sapphire Collection, som nummer tre efter London och New York. Spännande noter och ett ackord som jag inte riktigt förstår kopplingen till noterna med... Men det är ju sällan man kan "läsa" sig till en rättvisande bild av en doft.
London är jag förtjust i, New York väntar jag på sample på, men denna hittar man ingenstans. Tidsfråga, antar jag.

375x500.69441.jpg

Namnlös1.png

Namnlös2.png

(Bilder från Fragrantica.com)

Widian Aswan
Ingen som lagt vantarna på denna ännu? Tillhör deras Sapphire Collection, som nummer tre efter London och New York. Spännande noter och ett ackord som jag inte riktigt förstår kopplingen till noterna med... Men det är ju sällan man kan "läsa" sig till en rättvisande bild av en doft.
London är jag förtjust i, New York väntar jag på sample på, men denna hittar man ingenstans. Tidsfråga, antar jag.

375x500.69441.jpg

Namnlös1.png

Namnlös2.png

(Bilder från Fragrantica.com)
Har den ens släppts ännu? 😊

Har den ens släppts ännu? 😊
Det verkar ju inte så. Där finns inte ens någon på Ebay som låtsas sälja den, och då kan den verkligen inte finnas. 😁
Tyckte ändå att det var värt att kolla med expertpanelen här på KS.
Kanske någon som vet ungefär när den kan komma åtminstone. Står ju 2021 på Fraggan: "Aswan was launched in 2021." (De får nog lägga på en rem då).
Trevligt med hallon, vanilj, musk och läder! Kan behöva prova den!
Instämmer! Och med en släng tobak ovanpå det så har man definitivt mig på kroken.

Haha, där ser man! Då förstår jag att den verkligen faller dig i smaken. Jag har nog räknat på performance från när jag ansett att den nått ”drydown”, älskar man öppningen så förstår jag att man inte har något problem med den!

Haha förvisso… skulle nog ändå säga att Enigma Colognen kanske skulle kunna nämnas där! Sjukt bra på samtliga punkter och ett pris som inte är helt uppåt väggarna! 😄

Ja, det var lite elakt kanske.
Alla PC är rätt bra. Sen är 3k för 100 ml kanske lite i värsta laget för dem men heller inte helt uppåt väggarna.
Även Oceania och midsumer's dream är ju "prisvärda" så sett. Tyvärr gillar jag inte riktigt den sistnämnda vilket är synd för det är en förbannat välgjord doft med bra prestanda.

Tillbaka
Topp