• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Magiskt! Jag vet att vi har en go’ stämning här i tråden och har svårt att se att folk skulle balla ur likt det som skedde i klocktråden förra året, men är det av idé att sätta en ungefärlig summa eller förstör man bara tjusningen då?

@Sthlm-Nicklas kanske skickar iväg Haute Luxen och får tillbaka 1,5ml Al-Khatt och en påse skumtomtar 😁

Jag fick en halvflaska Ck One. Den kanske sämsta doften som tillverkats de senaste 30 åren (förutsatt att man inte gillar hel-syntetiska parfymer med bedrövlig prestanda). Valfri fjortis som fullkomligt duschat i sin Arianna Grande Cloud framstår som en fraghead av rang i jämförelse. Att den uppnått 3,85 på Frag av 10,5k röster säger väl kanske allt om hur pass skeptisk man ska vara till frag-betyg).

Däremot var lappen till fantastiskt roligt skriven och betonade hur pass oduglig den är vilket gjorde den till den bästa SS-presenten. Skrattade gott åt bedrövelsen! :D

Men det kan ju onekligen finnas en poäng med att ha någon form av riktlinjer. Har nämligen för mig att det var typ exakt samma sak som hände i KS-tråden. (Någon skickade en mindre spännande klocka men med vitsig lapp och mottagaren tog det inte fullt lika bra som jag).

Minns jag fortsatt rätt så skrev personen en lång rad arga inlägg och gick sedan vidare till att likvidera klockan och bifogade foto-bevis på tilltaget. Det skulle ju aldrig hända med en CK one iofs. Ingen kan vara så självskade-benägen att man riskerar att sitt hem luktar syntetisk papaya och ännu mer syntetisk ananas om ens för de 45 minuter skiten lever.

Huva!

@Hitsville körde 3 sprays Vanille Havanne idag. Jävlar vad bra den är! :D Ganska lik typ Pardon av Nasomatto men det är något speciellt med just den här...finns en not som jag associerar med cola som gör den riktigt bra. Även vissa likheter med Spicebomb extreme men mycket bättre (inte alls förtjust i spicebomb egentligen)

Har du köpt en helflarra ännu? :D Ger ha begär...

@Hitsville körde 3 sprays Vanille Havanne idag. Jävlar vad bra den är! :D Ganska lik typ Pardon av Nasomatto men det är något speciellt med just den här...finns en not som jag associerar med cola som gör den riktigt bra. Även vissa likheter med Spicebomb extreme men mycket bättre (inte alls förtjust i spicebomb egentligen)

Har du köpt en helflarra ännu? :D Ger ha begär...

Vanille Havanne är ruskigt bra! Likheten till Pardon har jag inte ens tänkt på men när du säger det förstår jag hur du tänker!

Min helflaska kom hem för 6 dagar sedan. Nu suktar jag efter Ambre Supreme, som jag inte ens har testat, men blivit tipsad om ska vara ruskigt bra.

Vanille Havanne är ruskigt bra! Likheten till Pardon har jag inte ens tänkt på men när du säger det förstår jag hur du tänker!

Min helflaska kom hem för 6 dagar sedan. Nu suktar jag efter Ambre Supreme, som jag inte ens har testat, men blivit tipsad om ska vara ruskigt bra.
Grymt 😁

Oj, bara 9 betyg om ambre supreme på fraggan. Noterna ser dock spännande ut! 😀

Tycker f.ö. att vanille luktar en del oud i dry downen men ser inte det bland listade noter 🤔 ingen smutsig oud dock...

Senast ändrad:
KD

Bilagor

• 4629E327-8DBD-45D3-8BA5-EE2117B4377E.jpeg
    4629E327-8DBD-45D3-8BA5-EE2117B4377E.jpeg
    503.1 KB · Visningar: 4
Dagens boktips (tror inte den släppts ännu men ska vara på g snart):
CBEA3E6B-4820-412F-866E-284B8F8C1544.jpeg

”A brilliant perfumer, perhaps the greatest of all time, who nevertheless boasts an inferiority complex because of his father's withholding of praise and encouragement, falls under the sway of a wealthy haberdasher con-man who, playing on the insecurity, convinces the perfumer to become his aromatic ghostwriter...for free.”

Tillbaka
Topp