• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hej, alla parfym entusiaster. En fråga jag undrar - hur splittar ni era parfymer? Hur gör ni decanter? Speciellt verktyg krävs? Vart hittar ni 5ml/10ml flaskorna?

DD: får inte nog av denna! Som klippt och skuren för utomhusarbete i kylan :)

Bilagor

• DE16D151-949B-4F63-A26C-BF0CF60B570B.jpeg
    DE16D151-949B-4F63-A26C-BF0CF60B570B.jpeg
    572.8 KB · Visningar: 4
Nu är min dessvärre inte full men är åtminstone 80ml+ i den 😊. Blir att köra den efter jobbet så märks det ifall separation är på gång hemma eller om flarran kommer ut för byte 😂🤣.

Håll inte andan i väntan på en kund som betalar premium, iaf inte i Sverige

Jag hade en 16-flarra ute förra året med 100+ml som jag knappt fick 2 för.

Det är amerikanerna som betalar dessa sjuka priser, vilket antagligen beror på att Aventus in general kostar sjukt mycket mer i staterna. Nose skickar inte dit osv

Btw,

DD:

20211203_130753.jpg

Håll inte andan i väntan på en kund som betalar premium, iaf inte i Sverige

Jag hade en 16-flarra ute förra året med 100+ml som jag knappt fick 2 för.

Det är amerikanerna som betalar dessa sjuka priser, vilket antagligen beror på att Aventus in general kostar sjukt mycket mer i staterna. Nose skickar inte dit osv

Btw,

DD:

20211203_130753.jpg
Så med andra ord är det bättre sälja den på eBay ifall ”separation” frågan dyker upp under kvällen 😁?

Issey Miyake börjar bli ett favoritmärke för mig,

om det beror på att Byteskungen hjärntvättat mig eller om det beror på att Or Encens och Noir ambre är riktiga homeruns kan jag inte svara på,

Men är det någon som testat Noir Argent och Pulse of the night och kan säga om dessa är väldigt lika de andra och därmed överflödiga?

om det beror på att Byteskungen hjärntvättat mig eller om det beror på att Or Encens och Noir ambre är riktiga homeruns kan jag inte svara på,

Men är det någon som testat Noir Argent och Pulse of the night och kan säga om dessa är väldigt lika de andra och därmed överflödiga?
Faller man pladask för ett hus så är det i alla fall så för mig att jag testar allt, oavsett hur lika de är, just för att jag tycker det är både kul och intressant att försöka hitta de små skillnaderna och jämföra dem sinsemellan! Så kör på, säger jag! Utan att ha någon erfarenhet av dem alls 😁

• Like
Reactions: bvb
Faller man pladask för ett hus så är det i alla fall så för mig att jag testar allt, oavsett hur lika de är, just för att jag tycker det är både kul och intressant att försöka hitta de små skillnaderna och jämföra dem sinsemellan! Så kör på, säger jag! Utan att ha någon erfarenhet av dem alls 😁

Absolut, svåra som f*n att hitta bara... : )

Tycker inte de är lika varandra eller överflödiga, fina dofter! (har också båda på splitt)

Pulse of The Night tycker jag påminner en hel del om Herod.

• Like
Reactions: S.L
Ja är priserna som följande så förstår jag. Blir att sälja den på eBay om det blir aktuellt. Kan bli intressant att se hur mycket man kan få för den 😁.

Tänk bara på att det kan vara struligt att skicka parfym internationellt som privatperson. Såg på FB att en snubbe hade köpt två Rojas, son blev beslagtagna av tullen och förstörda. Visserligen från UK men ändå..

Allt det här med diskade dofter och gamla batches... Kostar skjortan på Ebay och man har ingen aning om hur de förvarats osv osv. Är det värt det? tänker jag, eller har man så att säga; tid med allt som sker i backspegeln? Det släpps ju fler dofter dagligen än vad som hinner diskas, inbillar jag mig iaf.

Tillbaka
Topp