• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Har en ny graal var och varannan dag tror jag.
Ibland (oftast) utan att ens veta hur den doftar.
+1 på den. Definitivt. Vissa dofter lyckas bara förbli en helig graal så länge man inte lyckats lägga vantarna på den än.

Inte för att den är min favorit på något sätt, och inte för att den inte skulle vara det heller, men jag håller Widian London väldigt, väldigt högt. Den bockar av samtliga meriter på ansökningsblanketten.

Dagens KD (ganska opassande till mitt sprudlande julhumör, men den anlände idag så jag fick offra mig):
PXL_20211206_201826283.jpg

Har ni någon graal när det kommer till doft?

Vilken?

Kanske någon rare diskad doft som ni associerar till ljuva tonårsdagar?

Extremt sällsynt oud som producerats i extremt liten skala?

Vintage Polo sport?

Snordyr Roja?
@Tjabo namedroppar säkert någon obscen bajsdoft utvunnen av förstelnad stjärtsaft på en utdöd mammut, enhörning eller kentaur som blandats ihop av någon Günther-liknande arabprins. Lyx så det förslår!

@Tjabo namedroppar säkert någon obscen bajsdoft utvunnen av förstelnad stjärtsaft på en utdöd mammut, enhörning eller kentaur som blandats ihop av någon Günther-liknande arabprins. Lyx så det förslår!

BAAAHAHAHAHA! Helt rätt!

Har bett en kompis kika på Spirit of Dubai åt mig!

On topic: min "graal" ändras från vecka till vecka. Först var det Roja - Aoud. Sen Sahraa (FbB), sen Parisian (FbD) och nu är det Roja Diaghilev!

Lite samples trillar in. Bra start på veckan.
MFKs presentation för samples var över förväntan.
C4EC97D7-182E-4D0F-89D8-872DE662C42D.jpeg

0A347BE0-C80B-49CA-A716-1153B6B676A2.jpeg
Fick exakt samma paket idag! Väldigt trevlig presentation ja. Känns nästan som att man blir skyldig att inhandla en helflaska av något nu. Har sprayat Oud Silk Mood på ena armen och Oud Satin Mood på andra (båda i "Extrait").

"Silk" går bort. Den är lite för medicinal för min smak. 2/5. Men man måste nog ge den mer tid för att komma med ett riktigare betyg.

"Satin" är trevlig. Överraskande mycket karamell a la Toffifee eller Werthers i starten. Tyvärr stannar den nog på en 4/5. Men mer tid får ges.

Ska snart prova "Oud Extrait" och "Grand Soir" också. På förhand ligger nog Grand Soir bra till, eftersom Satin Mood inte slog en omedelbar hole-in-one.

Vilka beställde du?

Detta gjorde inte en mindre sugen direkt...

Fick exakt samma paket idag! Väldigt trevlig presentation ja. Känns nästan som att man blir skyldig att inhandla en helflaska av något nu. Har sprayat Oud Silk Mood på ena armen och Oud Satin Mood på andra (båda i "Extrait").

"Silk" går bort. Den är lite för medicinal för min smak. 2/5. Men man måste nog ge den mer tid för att komma med ett riktigare betyg.

"Satin" är trevlig. Överraskande mycket karamell a la Toffifee eller Werthers i starten. Tyvärr stannar den nog på en 4/5. Men mer tid får ges.

Ska snart prova "Oud Extrait" och "Grand Soir" också. På förhand ligger nog Grand Soir bra till, eftersom Satin Mood inte slog en omedelbar hole-in-one.

Vilka beställde du?

Detta gjorde inte en mindre sugen direkt...
Jag beställde Oud Satin Mood både parfym och extrakt, Baccarat Rouge edp, Grand Soir.

Två spray av Satin Mood edp på armen, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Den är len och fin. Projicerar ordentligt. Fick lite äldre dam vibbar i början, men blivit bättre nu. 3/5 än så länge. Får testa extrakten med och det om det är någon skillnad.

Tror dock att baccarat och Grand soir kommer falla mig mer i smaken

Jag beställde Oud Satin Mood både parfym och extrakt, Baccarat Rouge edp, Grand Soir.

Två spray av Satin Mood edp på armen, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Den är len och fin. Projicerar ordentligt. Fick lite äldre dam vibbar i början, men blivit bättre nu. 3/5 än så länge. Får testa extrakten med och det om det är någon skillnad.

Tror dock att baccarat och Grand soir kommer falla mig mer i smaken

Extraktet är mindre feminin än edp:n.
Jag gillar annars amyris extraktet också!

Tillbaka
Topp