• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens
PXL_20211210_080354650.jpg

Testa ett sample av Synthetic jungle nu på morgonen. 5 minuter klarade jag innan jag var tvungen att spola av den. Fy f*n vilken skit. Syntetiskt, ja absolut, det var en fruktansvärd doft enligt mig. Som extremt stark rengöringsmedel. Svårt att förklara.

En helg fylld av kvällar med jobb, får återkomma vad som ska bäras då.
498F6944-6608-4B03-A13C-85342F3C5E0C.jpeg

Testa ett sample av Synthetic jungle nu på morgonen. 5 minuter klarade jag innan jag var tvungen att spola av den. Fy f*n vilken skit. Syntetiskt, ja absolut, det var en fruktansvärd doft enligt mig. Som extremt stark rengöringsmedel. Svårt att förklara.

Bara namnet får ju en att rygga tillbaka direkt.

Testade den häromdagen och tycker precis tvärtom. Efter den initiala öppningen blir den trevlig. Basilikanoten är bättre än förväntat!

Stockholms bäst doftande bil just nu.
Insåg idag att en dekant av boadicea the victorious - monarch läckt ut i mittkonsolen.
Får se om frugan är lika entusiastisk när hon lånar den näst gång.

36697E91-6086-4016-81EE-ACE8ECD83D46.jpeg

KD:

Chanel Paris Venise

Saxat från Chanels hemsida:

description

An ambery fresh trail inspired by the exotic and enchanting city of Venice, one of Gabrielle Chanel's favourite places. A composition of shadow and light, between freshness and sensuality.

composition

An eau de toilette with a sensual structure. The beautiful contrast between the fresh and luminous neroli essence and the enveloping warmth of an ambery vanilla and tonka accord.

inspiration

PARIS-VENISE is inspired by the city of art, where East meets West. With its narrow streets and canals lined with Italian palaces, Venice was a revelation for Gabrielle Chanel. The Byzantine paintings she discovered there, with their gold backgrounds and bright colors, became a major source of inspiration for her style. The sensual freshness of PARIS–VENISE evokes the enchanting, exotic character of this legendary city.

20211210_193438.jpg

Screenshot_20211210-193824_Samsung Internet.jpg

Beställde sample på Xerjoff Naxos och Golden Dallah. Har jag gjort bort mig eller är de två bra dofter? Älskar lite tyngre/mörkare dofter.

En sak till, är det bara jag som blir knäpp av att läsa på fragrantica? Vissa älskar en parfym, andra hatar den, för stark, för svag, för söt, för torr, osv.. Vet inte vad man ska tro.

Beställde sample på Xerjoff Naxos och Golden Dallah. Har jag gjort bort mig eller är de två bra dofter? Älskar lite tyngre/mörkare dofter.

En sak till, är det bara jag som blir knäpp av att läsa på fragrantica? Vissa älskar en parfym, andra hatar den, för stark, för svag, för söt, för torr, osv.. Vet inte vad man ska tro.
Full pott på båda två 👌😍.

Då väntar jag förhoppningsfullt! Testade Profumum Roma Patchouli som jag föll pladask för. Är inte på något vis berest inom kvalitétsparfymer, så allt är nytt. Så får väl se om mellandagarna bjuder på någon rea så jag kan bli av med lite pengar. Haha.
Ser fram emot att höra ditt personliga intryck när båda anlänt. Golden Dallah kommer passa som handsken nu till julen 😊. Niche parfymer är en djungel men ack så kul och dyrt 🤣😂. Blir nog inga problem att bli av med lite pengar under mellandagarna.

Båda två är mycket fina! Fragrantica ska man ta med en grävskopa salt, det är mer underhållning en något annat.

Tillbaka
Topp