• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
B7260870-F12D-4B75-B730-E4ABFDC8E49B.jpeg

Uppskattar denna mer och mer allteftersom tiden går (och jag tyckte om den från allra första början). Pärla!

20211213_095215.jpg

Än så länge är jag kär! Tyvärr ställer en fraktur i ena axeln till det med parfym på den handleden. Dum o exhalterad körde jag ett spray på handleden av Naxos och ett i armvecket på samma arm av Dallah. Båda luktar riktigt gott. Får köra de ensamma en och en istället 😄

Ledsen för sent svar! Undvek alla sorters forum tills F1 var över igår kväll (för att inte spoila) och har sedan dess slickat mina sår. 😩 Det hade varit svinkul, men jag tror att jag är i en bättre position för att delta nästa år. Det känns som att jag ändå vill ge en ordentligt genomtänkt julklapp till den personen jag får, men är rädd att tiden för analys helt enkelt inte finns där i år. Första julen med två barn, mycket som ska avslutas på jobbet, etc.

Följer dock självfallet med glädje er andra och hoppas på att få se en massa kul i tråden. :)

På tal om massa fint i tråden - fick hem dessa två igår. Ville självklart ge mig på Al-Khatt direkt, men utav respekt för sambo och barn fick Fars åka på istället. Vilken sjuk besvikelse! Den var ju rent av tråkig och jag fick extremt lite barnyardig känsla. Rätt anonym parfym. Eller anonym kanske är hårt sagt, men verkligen inte som flats my boat.

Men nu kommer vi till det riktigt sjuka. Jag drog på Al-Khatt imorse då jag är ensam på hemmakontoret. Gjorde det utomhus i rädsla av att det skulle komma bajsluktsluftpartiklar på golvet i hemmet. Men sursprise sursprise. Den var ju fin?! Kan man säga så om Al-Khatt? Visst, det finns en del barnyard som kommer fram, extra mycket i dry down, men överlag tycker jag att den är himla härlig. Nu är jag nästan på den nivån att jag föredrar den här framför Luxor, som var en storfavorit förut.

Vad har hänt? Har covid mördat mitt luktsinne? Ska jag läggas in på någon avdelning? Ska man känna så här för en parfym som någon beskrev som en Taco Bar-diarré? Vem pratar jag med för att kunna avgöra hur rubbat detta är?

Funderar på att dra ett par ordentliga sprays innan sambon kommer hem för att se hur hon reagerar...

unnamed-4.jpg

På tal om massa fint i tråden - fick hem dessa två igår. Ville självklart ge mig på Al-Khatt direkt, men utav respekt för sambo och barn fick Fars åka på istället. Vilken sjuk besvikelse! Den var ju rent av tråkig och jag fick extremt lite barnyardig känsla. Rätt anonym parfym. Eller anonym kanske är hårt sagt, men verkligen inte som flats my boat.

Men nu kommer vi till det riktigt sjuka. Jag drog på Al-Khatt imorse då jag är ensam på hemmakontoret. Gjorde det utomhus i rädsla av att det skulle komma bajsluktsluftpartiklar på golvet i hemmet. Men sursprise sursprise. Den var ju fin?! Kan man säga så om Al-Khatt? Visst, det finns en del barnyard som kommer fram, extra mycket i dry down, men överlag tycker jag att den är himla härlig. Nu är jag nästan på den nivån att jag föredrar den här framför Luxor, som var en storfavorit förut.

Vad har hänt? Har covid mördat mitt luktsinne? Ska jag läggas in på någon avdelning? Ska man känna så här för en parfym som någon beskrev som en Taco Bar-diarré? Vem pratar jag med för att kunna avgöra hur rubbat detta är?

Funderar på att dra ett par ordentliga sprays innan sambon kommer hem för att se hur hon reagerar...

unnamed-4.jpg
Prata med @Tjabo han kan det mesta om kärlek till Tacobar-diarré tror jag.

unnamed-4.jpg

Al-Khat är mycket bra! Min bättre hälft är inte lika imponerad och tycker mest att den luktade get och ladugård.

Skulle någon mot förmodan sitta med en butelj Naxos den vill bli av med så köper jag gärna. Eller ska man vänta på mellandagsrea?🤔

Senast ändrad:
Haha, will do! 😂
Al-Khat är mycket bra! Min bättre hälft är inte lika imponerad och tycker mest att den luktade get och ladugård.
Jag har ju också "snackat upp" Al-Khatt så mycket för min sambo. Typ "den här kommer lukta bajs", osv, så hon är ju beredd på en fekal käftsmäll av bibliska mått. Just därför jag tänker att jag drar på några sprays utan att säga vad det är och se reaktionen då. Typ ett blindtest.

unnamed-4.jpg

Såja! Välkommen till den verkligt härliga sidan av doft-intresset!
Fekal-oud är som rödvin. När du var liten och inte hade ett utvecklat smaksinne ville du sannolikt ha den alkohol med minst smak. Eftersom utvecklas smaken och tillslut sitter man där med en Brunello di Montalcino och älskar kraftfullheten.

Barnyard är parfymernas full body rödvin. Låt de andra mesa sig med nån trött jävla Riesling som bettan dricker på dunk under fläkten med ett pack gula blend så unnar vi oss vit tryffel istället.

:cool:

😁

Såja! Välkommen till den verkligt härliga sidan av doft-intresset!
Fekal-oud är som rödvin. När du var liten och inte hade ett utvecklat smaksinne ville du sannolikt ha den alkohol med minst smak. Eftersom utvecklas smaken och tillslut sitter man där med en Brunello di Montalcino och älskar kraftfullheten.

Barnyard är parfymernas full body rödvin. Låt de andra mesa sig med nån trött jävla Riesling som bettan dricker på dunk under fläkten med ett pack gula blend så unnar vi oss vit tryffel istället.

:cool:

😁
Hahahahahhaha. 😂 Älskar liknelsen och jag väljer att köpa den med hull och hår! ❤️

Tillbaka
Topp