• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fler ohemult dyra parfymer är precis vad jag behöver!

Har span på Unique Luxury - Kutay som ska vara något i hästväg för den som gillar boozy. Måste hitta ett sample men UL är inte direkt populärt, åtminstone vad jag har sett, i svenska fragcomm.

969466D2-40CD-4E42-AF82-1FA4DA72300E.png
Klart det är! Jag har ju märkt att det inte finns någon hejd på dig så det är lika bra att försöka styra dig mot juvelerna på direkten! 😁 Körde du Diaghilev på strip eller på dig?

Damn… Whiskey, Woody, Tobacco, Oud, Sweet, Caramel, Warm Spicy…
f900268df5b8b61a2546a83a95fcb208.jpg

Klart det är! Jag har ju märkt att det inte finns någon hejd på dig så det är lika bra att försöka styra dig mot juvelerna på direkten! 😁 Körde du Diaghilev på strip eller på dig?

Damn… Whiskey, Woody, Tobacco, Oud, Sweet, Caramel, Warm Spicy…
f900268df5b8b61a2546a83a95fcb208.jpg

Diaghilev på ena handleden och Enigma på andra. Folk måste tro att det är något fel på mig som går och sniffar frenetiskt vid handlederna..

Vad tror du, kan man crowdfounda en Diaghilev? ”Please help support my habbit”

Kutay ska tydligen vara the king of boozy och det måste ju vara bra 👀

Diaghilev på ena handleden och Enigma på andra. Folk måste tro att det är något fel på mig som går och sniffar frenetiskt vid handlederna..

Vad tror du, kan man crowdfounda en Diaghilev? ”Please help support my habbit”

Kutay ska tydligen vara the king of boozy och det måste ju vara bra 👀
Haha kung! Alltså Diaghilev är ju ett kärnvapen när det kommer till performance, har en split som räckt hur länge som helst, en 100ml hade ju räckt en livstid så slå ut kostnaden på det 😁

Verkligen! Måste kollas upp!

Fler ohemult dyra parfymer är precis vad jag behöver!

Har span på Unique Luxury - Kutay som ska vara något i hästväg för den som gillar boozy. Måste hitta ett sample men UL är inte direkt populärt, åtminstone vad jag har sett, i svenska fragcomm.

969466D2-40CD-4E42-AF82-1FA4DA72300E.png

Den blev man ju klart sugen på, med referenser till Baraonda på fragrantica dessutom.

Fast frågan är om inte mitt nära förestående köp av Tauer Au coeur du desert gör att denna får hamna på väntelistan (eftersom jag dessutom har Baraonda i flaska) ... Men om ngn köper o splittar är jag klart sugen! 😂

Har NK i GBG Diaghilev? 👀
NK i Sthlm har typ bara PC. 😭
Den finns på uppe på Manlig depå nu såg jag förra helgen. Finns flera, Aoud, Musk Aoud, Diagjalev (nästan säker på att den fanns). Fetish, Enigma, osv… någon av de som är döpta efter något land (Qatar, UAE)… kommer ej ihåg. 👍🏼

Testade själv Musk Aoud och Fetish. Gillade båda, men Fetish lite mer.

Sprayade den där aoud på en teststicka på NK idag eftersom jag kände igen namnet från tråden. Kände ingenting. Kanske hade hunnit bli näsblind eftersom jag hade luktat på en del parfymer redan. 🙁

AE74D0AD-9B31-489D-A733-14F9FE56DDA8.jpeg

Däremot luktade jag på denna, jäklar vad fin och fräsch den var! Är det nån som vet hur performance på den är?

Är det samma doft som edp'n med samma namn men som kommer i en helt annan flaska?

Sprayade den där aoud på en teststicka på NK idag eftersom jag kände igen namnet från tråden. Kände ingenting. Kanske hade hunnit bli näsblind eftersom jag hade luktat på en del parfymer redan. 🙁

Däremot luktade jag på denna, jäklar vad fin och fräsch den var! Är det nån som vet hur performance på den är?

Är det samma doft som edp'n med samma namn men som kommer i en helt annan flaska?
Törs inte svara på det då jag inte testat VPC versionen men att döma av nån kommentar som jag fått på min IG om hur mycket nån saknade just VEDP versionen så gissar jag att det inte är samma. VEDP gillar jag väldigt mycket iaf!
770CABDD-CA3C-43CC-90E2-D9BC1FEEDA65.jpeg

Kul att få ett paket som ser ut såhär...

Ska inte slå sönder det med en hammare dock som @Margarinkungen gjorde...finns inget att slå sönder 😅

Antingen har brevbäraren stulit innehållet, eller så har SS glömt stänga paketet...

Eller det kanske var för lite porto på paketet? Posten kanske tömde det pga vikten hahaha...

Men det gör inget, sånt som händer...tanken som räknas.

Tips till SS: använd åtminstone ett nytt paket/kuvert nästa gång så det inte faller isär pga att det är helt uttorkat.

20211222_175538.jpg

20211222_175453.jpg

20211222_175449.jpg

Testat den en gång, inget mindblowing. Fick väl ut 6-7h, vilket i sig inte är dåligt, men låg projektion mest hela tiden. Tom Ford - Grey Vetiver jämförs ofta och är ett klart mer prisvärt alternativ.

Haha kung! Alltså Diaghilev är ju ett kärnvapen när det kommer till performance, har en split som räckt hur länge som helst, en 100ml hade ju räckt en livstid så slå ut kostnaden på det 😁

Verkligen! Måste kollas upp!

Hade barberarbesök efteråt och frågade vilken han gillade mest, han är sådär lagom hälsosamt intresserad, han sa Diaghilev

Måste ha helflaska av dofter jag ”äger”. Får inte rätt feeling från dekant oavsett hur premium dekanten må vara 😁

@Nic kan man få några väl valda om Great Britain?
Vi har väl inte riktigt hunnit bekanta oss fullt ut ännu, för det har ramlat in ganska många väldoftande paket här på sistone. 😊
Det jag hittills kan säga om mina iakttagelser är att det är en jävligt trevlig chypre med en fantastisk kombination av en smörig, något pudrig, mörk iris och en lite animalisk läder.
Får även en del askig, förkolnad trä, som efter en lägereld som brunnit klart. Kombinationen av björk och guajakträ ger en rökig underton och bidrar till en "köttig" läderartad doft.
I basen får jag en hel del ekmossa, som i sällskap med myskig castoreum och civet ger ett fint djup och en riktigt mysig animalisk hint till doften.
Som vanligt när man köper en Roja i den här prisklassen får man en otroligt välgjord doft, som sömlöst går igenom alla stadier utan några irriterande skarvar.

Jag vet inte om jag kan säga att GB är Rojas bästa läder (eller om det ens är en läderdoft, med tanke på att det handlar minst lika mycket om rökig trä på mig), men jag kan förmodligen säga att det är den läderdoft från honom som passar mig bäst i alla fall.
Fetish (som jag också äger) har en tendens att bli ganska kryddig på mig, och jag är inget stor fan av allt för kryddiga dofter.
Jag vill minnas att det var samma visa med Puredistance - M (som Roja ligger bakom) som jag testade för ett gäng år sedan.
Jag har ett sample på väg till mig av den sistnämnda för att återuppleva minnet. Om den inte är fullt lika kryddig som Fetish finns det en chans/risk att den får ta dess plats.

Vi har väl inte riktigt hunnit bekanta oss fullt ut ännu, för det har ramlat in ganska många väldoftande paket här på sistone. 😊
Det jag hittills kan säga om mina iakttagelser är att det är en jävligt trevlig chypre med en fantastisk kombination av en smörig, något pudrig, mörk iris och en lite animalisk läder.
Får även en del askig, förkolnad trä, som efter en lägereld som brunnit klart. Kombinationen av björk och guajakträ ger en rökig underton och bidrar till en "köttig" läderartad doft.
I basen får jag en hel del ekmossa, som i sällskap med myskig castoreum och civet ger ett fint djup och en riktigt mysig animalisk hint till doften.
Som vanligt när man köper en Roja i den här prisklassen får man en otroligt välgjord doft, som sömlöst går igenom alla stadier utan några irriterande skarvar.

Jag vet inte om jag kan säga att GB är Rojas bästa läder (eller om det ens är en läderdoft, med tanke på att det handlar minst lika mycket om rökig trä på mig), men jag kan förmodligen säga att det är den läderdoft från honom som passar mig bäst i alla fall.
Fetish (som jag också äger) har en tendens att bli ganska kryddig på mig, och jag är inget stor fan av allt för kryddiga dofter.
Jag vill minnas att det var samma visa med Puredistance - M (som Roja ligger bakom) som jag testade för ett gäng år sedan.
Jag har ett sample på väg till mig av den sistnämnda för att återuppleva minnet. Om den inte är fullt lika kryddig som Fetish finns det en chans/risk att den får ta dess plats.
Kul! Väldigt trevlig genomgång!

Fetish gillar jag skarpt så man blir ju bra sugen på att prova den framöver!

• Like
Reactions: Nic
Ni vet det där experimentet man gjorde på små barn? Barnen fick välja en godis nu eller vänta 10 min och få två?
De som tog godisen direkt blev kåkfarare och typ missbrukare.

Jag är helt klart typ ett som tar godisen direkt. Sen blev jag också parfymknarkare.

Med andra ord slet jag upp min secret santa direkt.
Spännande!

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.40.jpeg

"När den vanliga skiten är vardagsmat kommer här nästa nivå uppå silverfat"
Ooooh! Låter mycket spännande!

Men va i helv....?

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.45.jpeg

Small anu...anis?! o_O:hilarious::hilarious::hilarious:

Men det låg ju ett till litet paket där....

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.53.jpeg

Sådär ja!!!

Nu sitter jag med Widian Gold 1 på ena armen och Widian Gold 2 på andra.
Gold 1 börjar med en blast av härlig fekal-oud. Magiskt! Gold 2 är mycket (!) snällare och innehåller ingen oud. Men mycket trevlig bekantskap!

Men small anus? Well played santa, well played!

Ni vet det där experimentet man gjorde på små barn? Barnen fick välja en godis nu eller vänta 10 min och få två?
De som tog godisen direkt blev kåkfarare och typ missbrukare.

Jag är helt klart typ ett som tar godisen direkt. Sen blev jag också parfymknarkare.

Med andra ord slet jag upp min secret santa direkt.
Spännande!

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.40.jpeg

"När den vanliga skiten är vardagsmat kommer här nästa nivå uppå silverfat"
Ooooh! Låter mycket spännande!

Men va i helv....?

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.45.jpeg

Small anu...anis?! o_O:hilarious::hilarious::hilarious:

Men det låg ju ett till litet paket där....

WhatsApp Image 2021-12-22 at 21.30.53.jpeg

Sådär ja!!!

Nu sitter jag med Widian Gold 1 på ena armen och Widian Gold 2 på andra.
Gold 1 börjar med en blast av härlig fekal-oud. Magiskt! Gold 2 är mycket (!) snällare och innehåller ingen oud. Men mycket trevlig bekantskap!

Men small anus? Well played santa, well played!

Kräver en recension på Oman Luxury! Den finns på radarn!

För alla som vill ordna lite genuin stallukt till julkrubban såhär i sista minuten:
EB30E93B-D0B5-484F-9BA4-2E08A210FEE9.jpeg
Efter att ha legat däckad i feber, frossa och i kombination med VAB/VOB någon dag så hade jag en flaska Al-Khatt i varukorgen igår och skulle checka ut.

Skulle bara dra någon spray från samplen för att försäkra mig om att den var flaskvärdig. Tar två spray och...

... känner ingenting. Absolut ingenting. Sniffar vidare på allt från Tuscan Leather till ättiksprit. Nothing.

Känner igen det från förra december när luktsinnet försvann helt och det var konstaterad covid. Tar ett antigentest som visserligen visar negativt, men är så jävla deppig över att luktsinnet är borta att jag fullständigt skiter i att lägga en beställning. Vaknar idag, springer till parfymhörnan och känner den underbara doften av Al-Khatt igen, starkare än någonsin. 😂

Ska självfallet ta ett PCR-test med för att utesluta, men så fort det kommer tillbaka negativt så får jag väl tröstshoppa något annat kul. :)

I mitt hem får pappa alltid öppna ett paket på lilla julafton. Det vill säga "moi". Tur då att den hemliga tomten varit på besök i brevinkastet!
11.jpg 1.jpg 11111.jpg
111.jpg

Då ska vi se här.... "4 shades of poh"
Jag anar ett tema...

1. Symphonie de Néroli - Bortnikoff (Dmitry Bortnikov)
1640268060922.png

2. Aoud - Roja (Roja Dove)
1640268133473.png

3. Zafar - Xerjoff (Chris Maurice)
1640268183725.png

4. 'ilm - Kemi Blending Magic (Chris Maurice)
1640268240049.png

Detta ska bli spännande, även om @Tjabo förmodligen borde varit den egentliga mottagaren av detta... Eller kan det vara han som är den hemliga tomten rentutav? Försöker han locka in mer folk i fördärvet? Ja, du... Det framgår inte, man kan ju bara spekulera... Tur jag har något nytt att lukta på då, medans jag funderar vidare framför spisen... Ska bli kul att se hur ofta förbipasserande misstänker att lillan gjort i blöjan.

Tack tomten! Och god jul! Jag får be att återkomma gällande de doftmässiga intrycken!

Edit:

Zafar - Detta var initialt en ren och skär gödselstack. Med ganska friska kor och grisar som medverkat till högen.
'ilm - Här hade vi en mer syrlig gödselstack. Mer som att korna och grisarna lidit lite av laktosintolerans.

Senast ändrad:
Shit, provade första "scrubbern" i mitt liv idag, jag är oftast väldigt tolerant och har alltså hittills inte behövt tvätta bort en enda av säkert ca 500 parfymer provade på hud. Men i detta fall blev Cuoium av Orto Parisi helt enkelt för mycket, egentligen luktade den inte direkt illa men fyfaaan så potent och genomträngande, gick knappt att tvätta bort heller.

Tillbaka
Topp