• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fick en liten parfymrackare i en privat julklapp här på morgonen. Tänka sig då!
PXL_20211224_113428502.jpg

Haha! Verkligen inte! :facepalm:

'ILM och ZAFAR var verkligen ett smakprov på vad som menas med BARNYARD. Jag är tacksam över den insikten och att jag kan återgå till dessa samples om jag mot förmodan någonsin skulle glömma. Skönt ändå att slippa skriva upp nya titlar på inköpslistan!
Roja Aoud och Symphonie De Neroli har jag inte provat än, så där finns det fortfarande hopp!

God Jul till er alla och Klocksnacks bästa tråd! Nu återstår bara att välja ut en parfym att förgylla dagen med!
Väldigt trevlig julklapp! NdN känns som en ofta bortglömd godbit!

50A1D882-A7B4-4748-8618-33D64C28B0A7.jpeg

BB0F2233-484E-4523-90A7-56614B452502.jpeg

åh så nöjd! Stort tack till den hemlige tomten! Bara häromdan skrev jag att jag undvikit Al-Khatt och att jag måste testa den nu och den fanns med! Regio också som jag inte testat, samma med Cruz Del Sur I.

allas favoritmärke här inne Widian har jag ej testat och framför allt Liwa som många hyllat här. Ska också bli kul att testa!

SweDoft har jag heller aldrig testat och fick med ett helt Discovery kit typ. Samt några droppar av Chypre Palatin (velat testa denna länge!) och Areej Le Dore. Och lite till gott o blandat på det.

stort tack. 😍

Och God jul och Gott nytt år till KS bästa gäng!!!!!

Nu var det min tur att öppna parfympaketet 😍. Kära parfymtomten jag resonerar följande gällande vilka noter dofterna har gemensamt men jag kan ha uppfattat uppdraget fel 😉. Jag kanske tillhör trots allt gemene idioter 😂🤣.

Toppnoter
Kryddor
Mellannoter
Blommor
Basnoter
Träd

Blå: Xerjoff - Zefiro
Röd: Van Cleef & Arples - Bois Dorée
Grön: Gucci - Guilty Black

Jag undviker att provspraya Gocce di Byron - n 5 med tanke på noten ”ekmossa” som den innehåller för då blir det inget ligga ikväll med frugan kan jag lova 🙄 men rökande surkärringen ska allt få känna på doften när vårterminen startar 😁.

Jag tackar ödmjukast för allt du skicka.
Jag är mer än nöjd 🙏🥰.
God jul och gott nytt 2022 🎅🎄🎁
31214218-3F52-4A1B-9CA3-2B77EBD5E245.jpeg
2CE0794B-1D97-42A2-B478-0058D235641B.jpeg

4AC02DD1-CE48-4048-835A-11B045BA641F.jpeg

Hur många sprays kör du på Lira? :)

Min mamma älskar parfymer, och hon säger alltid att jag ska spreja på mer, även om jag tagit 4 sprej Dior homme parfum haha...

Frågade direkt vad hon tyckte om Lira när vi träffades hos mormor förut...jag citerar henne:

"Åååå...ååååå...Gud vilken underbar doft! Jag visste inte att det fanns så underbara dofter i den här världen!" 😅

Ska gå och köpa en till henne på NK, hon är ett stort fan av Dior annars...vilken kvinna är inte det liksom?

Hon gav mig sedan ett paket och jag såg direkt att det kom från Åhléns, hon sade till mig "Det är en parfym från en person du gillar"

"Åååh, nice - Tom Ford!" Sa jag med ett leende på läpparna.

Öppnar paketet och ser den här:

20211224_211335.jpg

🤣🤣🤣

Hon har alltid haft ett väldigt gott sinne för humor, hon sa att Zlatans självförtroende ingick i köpet men jag är tveksam, låter som falsk marknadsföring 🤣

Testade den och det är ingen Amouage men faktiskt bättre än jag kunnat tro...tar nog några sprej då och då av den, men den lär nog inte ta slut på mååånga år haha...

Glad att dela intresset med mamma 😍

Min mamma älskar parfymer, och hon säger alltid att jag ska spreja på mer, även om jag tagit 4 sprej Dior homme parfum haha...

Frågade direkt vad hon tyckte om Lira när vi träffades hos mormor förut...jag citerar henne:

"Åååå...ååååå...Gud vilken underbar doft! Jag visste inte att det fanns så underbara dofter i den här världen!" 😅

Ska gå och köpa en till henne på NK, hon är ett stort fan av Dior annars...vilken kvinna är inte det liksom?

Hon gav mig sedan ett paket och jag såg direkt att det kom från Åhléns, hon sade till mig "Det är en parfym från en person du gillar"

20211224_211335.jpg

🤣🤣🤣

Hon har alltid haft ett väldigt gott sinne för humor, hon sa att Zlatans självförtroende ingick i köpet men jag är tveksam, låter som falsk marknadsföring 🤣

Testade den och det är ingen Amouage men faktiskt bättre än jag kunnat tro...tar nog några sprej då och då av den, men den lär nog inte ta slut på mååånga år haha...

Va roligt, jag delar samma intresse med mamma. Hon kör Clean - fresh laundry om dagarna men layering med Patchouliolja och Molecule 01 på kvällarna 😂

När jag drog på mig Zefiro skrek hon på pappa att han måste komma och lukta och att han måste köpa den. Sen var alla andra i familjen också komma och sniffa.

9B568E13-7C7F-49B0-BE02-F09115C89BE9.jpeg

4BC762EC-F5DB-4416-8289-6C369A467B88.jpeg

Naxosen är en julklapp 'från mig till mig' och 1888:an är från min älskade mor! 😍

En sak jag la märke till också, detta är två Naxos samples, med samma batchnr, från samma butik (Boutique Ideale). Trots detta en stor skillnad på färgen. Sedan har jag ett lite äldre Naxos-sample med annat batchnr som var lika ljus som den ljusa på bilden. Mycket konstigt att det kan vara sån skillnad på färgen i samma batch?

23465175-87B2-4BFA-9CCB-C42E00DC5329.jpeg

20211224_211335.jpg

🤣🤣🤣

Hahahaha guld!! 😁

Jäkligt läcker bild!

Känns som ett nytt intresse är på väg att vakna till liv i mig!
Klockor har funnits med mig så länge jag kan minnas, men nu har jag hittat till parfym!
Börjar min resa med en doft som jag fastnade för direkt!
Widian London
AB95618F-FDB6-44FF-BB7C-8AFD14668F12.jpeg
Widian London är en av mina absoluta favoriter. En ypperlig doft! Välkommen till kaninhålet!

Tillbaka
Topp