• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

EMD:
DD7AF141-BB12-4370-8799-0770B419080A.jpeg

Landade in idag. Första intrycket är att den är väldigt egen. Liknar den någon annan doft jag har så är det kanske lite HdP 1725 pga lavender och att den upplevs lite pudrig i karaktären. Mjuk/blyg lavender (förstår inte kommentarerna på Fraggan om att lavendern skulle kännas vass/stark), peppar, torr sötma. Lite känsla av nytvättade textilier. Safe doft. Dagtid, alla årstider utom riktigt varma dagar pga sötman.
Vaniljen blir mer påtaglig i drydown kan tilläggas.

Det här blir min första åktur med LV, aldrig provat någon tidigare faktiskt 😊 Noterna är helt i min smak och relativt höga betyg på Fraggan gör att förväntningarna är rätt höga 😄 Vilka blev du besviken på?
Nu var det ett tag sedan jag testade dem. Har minne av att jag testat både Les Sables Roses och Ombre Nomade. Kändes som typiska ros-oud-dofter utan något extra.

Hej, allihopa. Tyvärr, blev scammed med min senaste Tom Ford köp. Kollade runt massor med YT videor och lärt mig en sak. Original förpackning ska ha samma kod inuti kartongen, som står under. Tyvärr, min rose prick hade inte sånt 🥺.. Delar vidare, så kanske info kan vara hjälpsam 🤷‍♂️
IMG_20211228_171130.jpg
IMG_20211228_171118.jpg
IMG_20211228_171020.jpg
IMG_20211228_170939.jpg
IMG_20211228_170945.jpg
Nu har jag bara boxen uppe från mitt senaste tillskott, Noir de Noir. Resterande boxar ligger i källaren och är för stunden alldeles för energikrävande för att hämta upp.

Men jag fattar ju vad du menar med dina bilder. Detta föranledde att jag genast var tvungen att kolla om mina siffror "stämde".

Men det gör de inte. Så vad är då grejen, undrar man. På insidan av locket har jag "TOOT-01" och på botten, streckkodsetiketten, har jag "TO1H-01".

Så då frågar jag min lilla tant varifrån denna förträffliga julklapp kommer, varpå svaret blir (redan på förhand favorittippade) "Åhléns".

Där har jag fler TF ifrån. Menas det då att dessa är fake? Har liksom svårt att tro det.

Nu har jag bara boxen uppe från mitt senaste tillskott, Noir de Noir. Resterande boxar ligger i källaren och är för stunden alldeles för energikrävande för att hämta upp.

Men jag fattar ju vad du menar med dina bilder. Detta föranledde att jag genast var tvungen att kolla om mina siffror "stämde".

Men det gör de inte. Så vad är då grejen, undrar man. På insidan av locket har jag "TOOT-01" och på botten, streckkodsetiketten, har jag "TO1H-01".

Så då frågar jag min lilla tant varifrån denna förträffliga julklapp kommer, varpå svaret blir (redan på förhand favorittippade) "Åhléns".

Där har jag fler TF ifrån. Menas det då att dessa är fake? Har liksom svårt att tro det.
Även jag var tvungen att rota fram kartongerna. På en stämmer koderna, 2st är helt utan kod i ”locket”, finns bara kod på underdelen. På den sista så stämmer inte heller koden. Alla är köpta på samma ställe (Åhléns) förutom en som är köpt här på forumet 🤔

Grejen att på min Rose Prick står inga siffror alls inuti kartongen 😳

Även jag var tvungen att rota fram kartongerna. På en stämmer koderna, 2st är helt utan kod i ”locket”, finns bara kod på underdelen. På den sista så stämmer inte heller koden. Alla är köpta på samma ställe (Åhléns) förutom en som är köpt här på forumet 🤔
På alla mina Tom Ford, som jag samlade senaste 3(?🤔) år och köptes från Åhléns, Boozt, Tradera och Blocket, finns koden inuti kartongen. Men inte på Rose Prick 🤷‍♂️
IMG_20211228_184621.jpg

Brukar spara alla kartonger på min TF. Gick och kollade på alla. Visa siffror stämmer inte. Men det är inte det jag är orolig för. Jag fattar inte varför på min Rose Prick finns inte alls siffrorna inuti kartongen 🤷‍♂️🤔😬

Brukar spara alla kartonger på min TF. Gick och kollade på alla. Visa siffror stämmer inte. Men det är inte det jag är orolig för. Jag fattar inte varför på min Rose Prick finns inte alls siffrorna inuti kartongen 🤷‍♂️🤔😬
Var tvungen att hämta upp mina andra tre. Så av mina 4st 50ml-kartonger så är det följande som gäller:

1. Tobacco Vanille. Köptes på "Computersalg.se" i augusti.
Locket = T00T-01, Botten = T01K-01.
Stämmer inte.

2. Oud Wood. Köptes på "Åhléns.se" i september.
Locket = T1XF-01, Botten = T1XF-01.
Stämmer.

3. Tobacco Oud. Köptes på "Åhléns.se" i oktober.
Locket = T1XF-01, Botten = T276-01.
Stämmer inte.

4. Noir de Noir. Köptes på "Åhléns.se" i december.
Locket = T00T-01, Botten = T01H-01.
Stämmer inte.

Det kan nämnas också att där finns absolut inga misstankar om att något skulle vara galet. Tvärtom.

Side note: Är det bara jag som får upp rent åldersrelaterade tankar om att kanske skaffa glasögon?

Var tvungen att hämta upp mina andra tre. Så av mina 4st 50ml-kartonger så är det följande som gäller:

Stämmer inte.

Stämmer.

Stämmer inte.

Stämmer inte.

Det kan nämnas också att där finns absolut inga misstankar om att något skulle vara galet. Tvärtom.

Side note: Är det bara jag som får upp rent åldersrelaterade tankar om att kanske skaffa glasögon?
Samma här. Visa stämmer och visa inte. Men som jag förstod från videor från YT, viktigt att det finns siffror inuti kartongen. Alla fejka TF dofter saknade siffrorna inne 🤷‍♂️

Samma på två av mina, båda är köpta på Åhléns
Ja, om det är som @Adro säger så kanske det inte är någon fara? Jag har siffror på alla mina fyra men det säger ju inte så mycket...

Kan det vara så att TF inte hade siffror i boxarna i början och sedan började med det? Någon som har en äldre box att kolla på? Måste alla koder matcha är då nästa fråga? Verkar vara blandade bud.

Är inte hemma själv, så kan inte kolla min samling. Men är ju en möjlighet 🤔

• Like
Reactions: S.L
Kan det vara så att TF inte hade siffror i boxarna i början och sedan började med det? Någon som har en äldre box att kolla på?

Är inte hemma själv, så kan inte kolla min samling. Men är ju en möjlighet 🤔
Jag har massa äldre TF, samtliga saknar kod på insidan av boxen. Några nyare har kod som överensstämmer. Har varit i TF-svängen ett tag, jag som märkte att Rose Pricken var fejk, jag har aldrig hört att koden ska vara en ”tell”. Däremot är metallring i sprayern en 100%-ig tell, den ska alltid vara i plast.

Stämmer inte.

Stämmer.

Stämmer inte.

Stämmer inte.

Tror att detta är bästa beviset på att dem inte ska matcha. En kod är för flaska en produktkod för box. Dock har vissa samma beteckning tex oud wood. Sedan har TF säkert någon parfym utan märkning. Skulle ej förvåna mig.

Jag har massa äldre TF, samtliga saknar kod på insidan av boxen. Några nyare har kod som överensstämmer. Har varit i TF-svängen ett tag, jag som märkte att Rose Pricken var fejk, jag har aldrig hört att koden ska vara en ”tell”. Däremot är metallring i sprayern en 100%-ig tell, den ska alltid vara i plast.
Informativt och bra. Tror att det är farligt att bara kolla koder. Dem som gör fakes kopierar ju bara om TF lägger till eller ändrar en kod. På sprayern åker dem flesta fakes dit. Kommer ihåg många creed fakes för ett par år sedan mina kompisar köpte som inte stämde med mina från NK. Sprayern var fel.

• Like
Reactions: S.L
Det enda är ju att man tycker att även "Rose Prick" borde ha kod på locket med tanke på att det är en ganska så ny parfym.
Men jag håller med dig @Sthlm-Nicklas, koder hit och dit är lätta att trycka på och kopiera osv osv. Även om det kanske säger något, så är det väl helheten i övrigt som berättar det mesta.
Varor snurrar runt som fan här i världen, och tillverkas ibland för specifika områden som någon sen exporterar någon annanstans för att dra lite moms osv. Och vips så har man ingen kod på locket. 😜

Tillbaka
Topp