• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Lite glada nyheter i tråden.
Var inne i fysiska Boutique Ideale insanto i Stockholm o provade hela butiken.

Bra utbud, en del rabatt, lite gratis prover på köpet och superhjälpsam tjej. Lite bilder på butiken och dagens fångst😁 rekommenderas
20211228_172510.jpg
20211228_172515.jpg
20211228_172521.jpg
20211228_190602.jpg
20211228_191111.jpg
20211228_191139.jpg

Kan det vara så att TF inte hade siffror i boxarna i början och sedan började med det? Någon som har en äldre box att kolla på? Måste alla koder matcha är då nästa fråga? Verkar vara blandade bud.

Är inte hemma själv, så kan inte kolla min samling. Men är ju en möjlighet 🤔
Plum Japonais och Oud Wood som jag har är minst 2-3 år gammal. Och båda har siffrorna inuti 🤷‍♂️

Du kan ju fråga @eau.m.g
Han har ju fler Tom Fords än mr Tom Ford själv.
Är tyvärr ingen expert på koder och produktkartonger. Kan som många andra kolla på mina egna och jämföra, men tror dock inte det kommer besvara om den är fake eller inte. Om avsaknad av kod på innekartongen är det enda som känns ”udda” så hade jag inte drabbats av panik.. men om det är en av flera grejer så kanske 🤷🏼
ta med den in i butik och jämföra med deras ex?

Testar en klassiker på temat Mojito idag, Cuba cologne av Czech and speake:

C18DD59F-EDB8-4508-A4F1-896577FEDBDD.jpeg

En av de dofterna som gör att jag vet att betyg på Frag är helt opålitliga. Den har typ 3,65 på frag.

Om man gillar Aramis Havana kommer man nog inte ogilla denna. Det är samma genre men där Aramis är varm är denna citrusig. Tobak, lime, mint, rom.

Rätt härlig historia om jag får säga det själv!

Uppdatering angående den udda TF Ombré Leather Parfum flaskan, kontaktade Harmoniq och fick följande svar:

Hej bästa S.L,

Tack för ditt mail och hoppas allt är väl.

Jag förstår att du skriver in och undrar över varför bilden inte ser ut som den flaska du har mottagit. Tyvärr har vi ingen direkt förklaring till detta och jag ska kontakta leverantören av Tom Ford som är Estee Lauder Companies och återkopplat till dig så fort jag har mottagit svar från de. Jag kan dock garantera dig att din doft är äkta då vi är auktoriserade återförsäljare och köper endast in från original leverantörer, dvs samma som de andra auktoriserade återförsäljarna i Sverige. Detta innebär att vi inte får köpa från några andra än de enligt vårt avtal. Våra regler kring detta är strikta och följs till 100%. Vi är återförsäljare vilket innebär att vi själv aldrig gör något med produkten eller har nånting att göra med produktens tillverkning. Vi hanterar endast försäljning av varorna och paketering av orders.

Jag önskar dig en fin vecka och på återhörande.

Med vänliga hälsningar,
HARMONIQ Kundservice”

Bättre respons än vad jag vågats hoppa på och håller tummarna för att deras kontakt med EL kan ge skina mer ljus på saken.
Uppdatering:
Harmoniqs kundtjänst ringde mig idag(!). Dialogen med ELC går lite trögt och de har tydligen haft lite missförstånd sinsemellan men Harmoniq ville nu ha bild på flaskans undersida (batch code). Denna bild/info hade jag tidigare bara skickat till TF direkt, till Harmoniq hade jag bara skickat bild på flaskans framsida. har nu skickat in bild som begärt och vi får se vad det ger,

Harmoniq berättade att de hade haft ett tidigare fall med en TF flaska där etiketten suttit upp & ned (oklart vilken doft det gällde). Summasummarum ett väldigt trevligt samtal (jag hade inte trott att jag skulle höra av Harmoniq mer faktiskt) och där budskapet var att oavsett vilka svar de ev lyckas få fram så kommer jag som kund högst troligen att ersättas med ny flaska när de interna processerna är avklarade.

Jag har nu använt parfymen några gånger och är helt övertygad om att det inte är något problem med doftens äkthet men den trevliga tjejen på Harmoniqs kundtjänst höll fullständigt med om att flaskans estetiska egenskaper var en viktig del av helheten och att den inte ska se ut som min flaska gör. Hittills verkligen imponerad av Harmoniqs kundtjänst! Fick också veta att de skulle uppdatera sin hemsida snart vilket känns rätt välbehövligt.

Träffade @Tjabo som hastigast i em och vi utbytte som vi alltid gör lite dofter samt tankar om doft i allmänhet (alltid trevligt!). Bla fick jag ett sample kit av Rojas PdV dofter och några ml av Le Galion Special for Gentlemen. Den sistnämnda hade jag redan listat blint på min inköpslita för 2022 och kan nu några timmar efter applicering på höger hand bara bekräfta att den tveklöst kvarstår på inköpslistan. Av PdV dofterna så var jag särskilt nyfiken på No. 25 och satan i gatan vilket klick-ögonblick det blev! ❤️

Dofter är ju känslor och det är sällan jag testat en doft och känt en sådan direkt koppling, jag vet inte vad det är den påminner mig av men det känns som att den, på ett bra sätt, har funnits i mitt liv tidigare (hustrun svär också på att hon känner igen den men utan att kunna placera den). Vi tror båda att det är extremt likt någon doft vi upplevt under de år vi bodde i Thailand. Så, uppmuntrad av gårdagens(?) tråddiskussioner om att det gick så smidigt och momsfritt etc att handla från Rojas hemsida så gjorde jag processen kort och drog av plåstret s.a.s. Så 2022 första ankomst kan kanske således bli denna:

Träffade @Tjabo som hastigast i em och vi utbytte som vi alltid gör lite dofter samt tankar om doft i allmänhet (alltid trevligt!). Bla fick jag ett sample kit av Rojas PdV dofter och några ml av Le Galion Special for Gentlemen. Den sistnämnda hade jag redan listat blint på min inköpslita för 2022 och kan nu några timmar efter applicering på höger hand bara bekräfta att den tveklöst kvarstår på inköpslistan. Av PdV dofterna så var jag särskilt nyfiken på No. 25 och satan i gatan vilket klick-ögonblick det blev! ❤️

Dofter är ju känslor och det är sällan jag testat en doft och känt en sådan direkt koppling, jag vet inte vad det är den påminner mig av men det känns som att den, på ett bra sätt, har funnits i mitt liv tidigare (hustrun svär också på att hon känner igen den men utan att kunna placera den). Vi tror båda att det är extremt likt någon doft vi upplevt under de år vi bodde i Thailand. Så, uppmuntrad av gårdagens(?) tråddiskussioner om att det gick så smidigt och momsfritt etc att handla från Rojas hemsida så gjorde jag processen kort och drog av plåstret s.a.s. Så 2022 första ankomst kan kanske således bli denna:
Kul! 25:an är jättetrevlig men min favorit i kittet är definitivt Amour!

Ska bli skoj att testa de andra (men det gör inget om det inte blir fler omedelbara flaskbegär på ett tag nu). PdV 25 är inte den mest imponerande doft jag upplevt men den gav den där härliga känslan av att den hörde hemma hos mig liksom.
Förstår känslan! Kul att se att du bara kör då! 🙏🏻 Blir kul att höra dina tankar om Amour sen!

Tillbaka
Topp