• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Okej… Nyår. Drycken är klar, maten är spikad, men doften…? Har ni planerat någon speciell? Går ni bara på känsla för dagen? Skiter ni i vilket?

Jag vill köra Diaghilev men får inte för min sambo, vanligtvis skiter jag i vad hon tycker men på nyår måste vi nog ändå samsas lite kring doftvalet 😁

Okej… Nyår. Drycken är klar, maten är spikad, men doften…? Har ni planerat någon speciell? Går ni bara på känsla för dagen? Skiter ni i vilket?

Jag vill köra Diaghilev men får inte för min sambo, vanligtvis skiter jag i vad hon tycker men på nyår måste vi nog ändå samsas lite kring doftvalet 😁

Bra fråga...

Blir TF Ombre Leather här.

Tänker mig att den passar perfekt till den obligatoriska nyårscigarren dessutom.

🥳🥳🥳🥳🥳

Tjena gänget!

Jag har inte haft parfym på nästan fem år men kände att det var dags nu, efter att ha lurkat i tråden ett tag. Jag skulle behöva hjälp med val av lämplig parfym. Inte för dyr (<1500kr). Jag är inte någon finsmakare(doftare?), utan enklare går bra.

Det jag vet är att jag gillar vanilj, honung, tobak, saffran - alltså lite mörkare vinter-iga toner.

Hur gänget något bra tips tro? Har kastat ett öga på Nishane Safran och TF Ombre leather, men har inte lyckats prova dem i butik ännu.

Tack!

• Like
Reactions: S.L
Jag är på jakt efter Rosendo Mateu nr 5
sen @otisred tipsade om den för bra längesen men efter ett minst sagt inköpsrikt 2021 och ett 2022 som innefattar pappaledighet får det vara paus på blindköp. Så är det någon som har en skvätt att avvara, hook me up :)

Senast ändrad:
Tjena gänget!

Jag har inte haft parfym på nästan fem år men kände att det var dags nu, efter att ha lurkat i tråden ett tag. Jag skulle behöva hjälp med val av lämplig parfym. Inte för dyr (<1500kr). Jag är inte någon finsmakare(doftare?), utan enklare går bra.

Det jag vet är att jag gillar vanilj, honung, tobak, saffran - alltså lite mörkare vinter-iga toner.

Hur gänget något bra tips tro? Har kastat ett öga på Nishane Safran och TF Ombre leather, men har inte lyckats prova dem i butik ännu.

Tack!

Kolla:

Tom Ford - Tobacco Vanille
Dior - Tobacolor
Parfums de Marley - Layton

Tjena gänget!

Tack!
Har Ombre Leather Parfum och Nishane Safran Colognise i min dekantlista (i signaturen) ifall du inte hittar någon butik att testa i.
@Tjabo gav några bra tips, jag lägger till Guerlain L’Homme Ideal Extreme/L’Intense, Boss Bottled Intense, Issey Miyake Pulse Of The Night och Armani Stronger With You Absolutely också.

Senast ändrad:
Föll också för grupptrycket gällande Lira sedan råka två andra dofter följa med 😁.
F9B73D60-3DAA-41DF-8C7C-3DC78AD5B346.jpeg

Tjena gänget!

Tack!
Hade även provat Penhaligon's Sartorial, mysig allround-doft som funkar alltid förutom de varmaste sommardagarna.

Inte helt hundra än men denna känns ju stenrätt på förhand. Självklart kör vi en sisådär 20 sprays dagen till ära...
Screenshot_20211230-123743.png
(TF TO)

Jag är på jakt efter Rosendo Mateu nr 5
sen @otisred tipsade om den för bra längesen men efter ett minst sagt inköpsrikt 2021 och ett 2022 som innefattar pappaledighet får det vara paus på blindköp. Så är det någon som har en skvätt att avvara, hook me up :)
Jag fixar :)

Rosendo Mateu no 5 är kanske den parfym som gett mig mest komplimanger någonsin.

Den har verkligen bra sillage/projektion. Men den är lite speciell, lite extra. Tror det är liljekonvaljen och trädgårdsnejlikan i hjärtnoterna som gör det. För jag är inte van med en amber som är "floral"... och sen lite "sensual musk" på det. Jag har typ gillat den från första sniffen och sen har jag gått i tankar om att jag kanske vill sälja till att nu igen gilla den och vara glad över att jag behöll den. Tror också det har med det här att göra när man trycker näsan mot handleden kontra hur den uppfattas i luften. För jag gillar den mer "i luften" också, och alla andra jag träffar också.

Sen trodde jag att detta skulle vara en parfym som alla skulle gilla men har sett i FB-grupperna att det är långt ifrån alla som gör det men dem som gör det älskar verkligen den. En riktig vattendelare...

Jag fixar :)

Rosendo Mateu no 5 är kanske den parfym som gett mig mest komplimanger någonsin.

Den har verkligen bra sillage/projektion. Men den är lite speciell, lite extra. Tror det är liljekonvaljen och trädgårdsnejlikan i hjärtnoterna som gör det. För jag är inte van med en amber som är "floral"... och sen lite "sensual musk" på det. Jag har typ gillat den från första sniffen och sen har jag gått i tankar om att jag kanske vill sälja till att nu igen gilla den och vara glad över att jag behöll den. Tror också det har med det här att göra när man trycker näsan mot handleden kontra hur den uppfattas i luften. För jag gillar den mer "i luften" också, och alla andra jag träffar också.

Sen trodde jag att detta skulle vara en parfym som alla skulle gilla men har sett i FB-grupperna att det är långt ifrån alla som gör det men dem som gör det älskar verkligen den. En riktig vattendelare...
Jag är imponerad av den som doft men den klickar/funkar inte för mig att bära, den blir ”för mycket” på nåt vis. Just amber + floral kombon tror jag.
Samma sak med Xerjoff Alexandria II (de är f.ö lite lika varandra tycker jag).

FMD & EMD/KD:
B033C2B4-C1D0-48A4-B92C-106DD67F5A84.jpeg

Denna fick två rotationer idag, före och efter dagens träningspass, kunde inte förmå mig att byta som jag brukar. Jag gillade verkligen PC versionen men detta är ännu bättre för min del, känns djupare/omfångsrikare. Kanske inte lika toppnots laddad som PC men bättre uthållighet. Denna och P C Nicolai NY Intense är nog apex av aromatiska fougeres av de jag har testat hittills.

Senast ändrad:
42E9BD38-F224-4333-B4FD-CB95C16F68FC.jpeg

Det ni tittar på är... Diaghilev. Och jag är sjukt besviken, den luktar ju... ingenting? Känner knappt något alls.

Får prova lite senare. Kanske skulle sprayat på handen istället 😕

edit: Nästan så hon måste ha missat pappret när hon sprayade 😂
Det måste hon nog gjort! Den är potent som ett kärnvapen! En spray fyller ett rum på direkten och håller hur länge som helst!

Lira är enda blindköpet 😁. Haft en flarra av Mefisto tidigare och en dekant av Elysium så dom är inte helt okända 😊 men absolut trevliga båda två. Lira tänkte jag köra ikväll när jag kommer hem från jobbet. Hoppas på bli blown away av den 😉.
Håller tummarna! 😀 Lira är en lätt doft att gilla imo, dry downen är magisk...öppningen är mkt citrus och apelsin, stor skillnad i doften ca 20 min senare

Upplever ofta att butiksbiträden sprayar doften långt ifrån remsan eller sprayar och skakar remsan i parfymmolnet. Som att spraya parfymen framför sig och ”gå in i det” i tron av att det distribueras bättre på så vis… 🤨

KD:

Amouage Reflection

Vann ett vad mot en barndomsvän...om Marcus Berg skulle snitta över 0.5 mål / match i Allsvenskan med Blåvitt

Efter 16 matcher med 2 kvar att spela stod det 16/7 ... tack vare 3 stycken på de sista 2 matcherna så vann jag vadet på 18/10 - och därmed middag på valfri restaurang...så nu blir det avsmakningsmeny på Michelinkrog, ackompanjerad av Amouage Reflection...

Tack, Marcus! 😁

20211230_165245.jpg

Tillbaka
Topp