• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

KD:
☕☕️ i dubbel bemärkelse 🤗

5755578E-F399-43F1-AA5E-DB6A042C5118.jpeg

42E9BD38-F224-4333-B4FD-CB95C16F68FC.jpeg

Det ni tittar på är... Diaghilev. Och jag är sjukt besviken, den luktar ju... ingenting? Känner knappt något alls.

Får prova lite senare. Kanske skulle sprayat på handen istället 😕

edit: Nästan så hon måste ha missat pappret när hon sprayade 😂
Jag trodde vid första anblicken att du gått och blivit på smällen... 😆

Upplever ofta att butiksbiträden sprayar doften långt ifrån remsan eller sprayar och skakar remsan i parfymmolnet. Som att spraya parfymen framför sig och ”gå in i det” i tron av att det distribueras bättre på så vis… 🤨
Roligate doft testen jag upplevt var på Malmaison Hour Glass i Singapore där Frederic Malle hade egna ”scent experience booth” där butiksbiträdet sprayade doften in i utrymmet, stängde dörren och nån fläkt aktiverades, sedan fick man kliva in i kuvösen och det skulle då vara som att man upplever doften på någon annan som nyss passerat förbi.

Lånad bild:
8DA4D90A-34A3-4D1D-8094-DC97060CBB05.jpeg

KD: Xerjoff - Lira
Okej jag köper nu all hype som varit i tråden gällande Lira 😁. Sambon är i duschen och jag drar på två sprays på armen. När hon kliver ur duschen säger hon vad gott det luktar (vanilj, caramell och kola enligt henne).
Hon tog själv två sprays av den och bad mig fylla på en 5ml dekant 😎. Tycker själv doften är riktigt mysig, upplever den dock mer åt det feminina hållet än unisex men får se hur den utvecklar sig.
2059D8F8-4EBC-4496-AB88-8BD0452FC9AC.jpeg

Tjena gänget!

Jag har inte haft parfym på nästan fem år men kände att det var dags nu, efter att ha lurkat i tråden ett tag. Jag skulle behöva hjälp med val av lämplig parfym. Inte för dyr (<1500kr). Jag är inte någon finsmakare(doftare?), utan enklare går bra.

Det jag vet är att jag gillar vanilj, honung, tobak, saffran - alltså lite mörkare vinter-iga toner.

Hur gänget något bra tips tro? Har kastat ett öga på Nishane Safran och TF Ombre leather, men har inte lyckats prova dem i butik ännu.

Tack!
Fyller på med dessa, ovanpå de bra tipsen du redan fått:

Tom Ford - Noir Extreme
Mugler - Pure Havane
Parfums de Marley - Herod
Dior - Fahrenheit "le parfum"
Kilian Paris - Back to Black
Mancera - Red Tobacco
Xerjoff - Naxos

Tillbaka
Topp