• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nyårsdoften: Parfums de Marly - Layton
Givetvis får det bli den doft som fick upp mitt intresse för parfymer 😍.
Önskar alla ett riktigt gott nytt 2022 🎇🎆🥳.
031629DB-2D35-48A7-9180-D78825740469.jpeg
Samma här, efter en dialog med grabben som nyss fyllt fem år.

Mini-Derix: Pappa, har du tagit pojkparfym än?
Derix: Nej
Mini-Derix: Jag vill ha den med hästar på

Dagens doft: BTV - Torc

Flaska på denna. Inte bra. Imorgon ska jag testa Hanuman, blir det flaska på den kommer det ett väsentligt mycket större ”inte bra”.

Ett av mina favorit-hus. Men sen har Provenzano gjort en jäkla massa av hans dofter och han är nummer 1 i min bok.

Testa inte Valiant. Om du råkar gilla den blir det dyrt.

Här kör vi Creed Aventus Cologne. Den ultimata nyårsdoften! Jasså inte…🤣
Fin och fräsch. Gillade själv starkt öppningen på Aventus men tyckte den var lite stark i dry-down. Kan vara ovana…nåväl. Colognen passar mig perfekt. Sample idag och en dec-flaska ligger och väntar på lokala postkontoret när nyårsfirandet är över. Gott nytt.
*picture proudly stolen..
CE3247CF-C403-448B-8462-541366FF895E.jpeg

JA! Väldigt få dofter, om ens någon, har lämnat samma intryck på mig som Nefs. Bör testas ordentligt först då den kan anses vara svår och inte faller alla i smaken, som det mesta intressanta 😁
Kul att höra! Har varit på NK (sthlm) flera ggr för att lukta specifikt på Nefs, men dom verkar aldrig få in den så jag får nog beställa ett sample från Gents.

Förresten, vad hände med Gents rebus, har dom valt ut en vinnare än? Ingen härifrån?

Rise & shine parfymtråden!

FMD:
96BFEE55-4429-4F16-B30F-D2709A67CDEA.jpeg

I min ungdom rockade jag originalet (EDT, 1990) så lite sentimentalt återseende nu med denna EDP som släpptes 2019. Habil doft. En modern tolkning av fougere temat med slagsida åt fräschör/fruktighet (äpple) istf mer klassisk tyngd/animaliska inslag. Grön, safe, inte utmanande på något vis. Inte alls dum för vad den är och vad den kostar. De dagar man vill ha nåt fräscht, relativt ”klassiskt manligt” och förhoppningavis inte behöva riskera blodstörtning hos äldre, kedjerökande kvinnliga arbetskollegor så gör den jobbet. Tillagd i dekantlistan.

DD: Pino Silvestre - Acqua di Pino Cologne

Nu skulle denna passa bättre på en uteservering i Portofino tillsammans med att man har en Negroni (eller annan valfri dryck i handen) än att jag står på min balkong i mina hemmakläder (efter dagens träningspass) med stirrande blickar från mina grannar som undrar vad i hela friden jag sysslar med (jag fotar parfym, hallå!)

Många likheter med Acqua di Parma, men med en liten twist. Otroligt fräsch, klassisk och aromatisk. Den varar inte länge, så man får vara generös på avtryckaren om man vill få lite respons, fast det kan också vara charmen med en doft. För priset är detta en vinnare alla dagar i ett gråmulet, slaskigt Port... Sverige.

thumbnail_IMG_0032.jpg

Tillbaka
Topp