• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hej!
Min 50 poster är nu införtjänade (blev några "snygg klocka!" Påkort tid) och jag kan nu posta här :)

Följt forumet ett tag och från från Hugo boss parfymer har jag nu utvecklat ett gillande av främst gourmand där Lira och Naxos×2 är mina triumf. Jag ska väl också försöka ta ngn bild på min samling, som dock är blygsam till er andra veteraner i området :)
Jag är i yngre medelåldern och arbetar med att utreda försäkringsfusk:)

Så en första fråga och ett tips på samma gång!

Divain som gör kopior av kända parfymer har skrivits om här tidigare, mest med positiva ord om vad man får för pengen. Dessa har just nu rabatt för er kännedom.
Jag undrar vilka av deras kopior ni starkt kan rekommendera samt likaledes avråda från? För mig är det ju klockrent att kunna ha ngn därifrån att testa, jämföra eller för all del om man ska på nåt halvdant jobbuppdrag.
Som jag brukar säga: "man kan inte lukta naxos jämt"

Ha en fin helg hörni!
Haha inte smart att erkänna att du körde "snygg klocka"-poster för att nå 50 inlägg. Admin brukar vara vara snabba att radera sådana poster när man försöker fula sig fram till 50 poster utan substans. Du får hoppas att de inte läser här i parfymtråden, annars lär alla de posterna ryka och du får börja om... ;)

Är i Paris och hittade ett nytt märke - Harb’s. Bra priser och riktigt mysiga dofter. För er som letar vår/sommar-doft så är deras ”The Khan” fantastisk. Vill man ha mer klassiskt ”blå” så är Masculine legacy riktigt bra!

En kul sak är att man får en ingraverad topp på sin doft.

Min kollega smällde till på en oud/ros-parfym på fyllan. Rätt kul dagen efter! 😁👌

Finns bara en butik i hela världen men går att köpa online från deras egen butik. De kommer aldrig säljas i andras butiker säger dem.

2528995E-2914-40BD-89E9-7004E62B04D4.jpeg
8D5B0222-23C3-4076-805F-D64835D9A571.jpeg

Är i Paris och hittade ett nytt märke - Harb’s. Bra priser och riktigt mysiga dofter. För er som letar vår/sommar-doft så är deras ”The Khan” fantastisk. Vill man ha mer klassiskt ”blå” så är Masculine legacy riktigt bra!

En kul sak är att man får en ingraverad topp på sin doft.

Min kollega smällde till på en oud/ros-parfym på fyllan. Rätt kul dagen efter! 😁👌

Finns bara en butik i hela världen men går att köpa online från deras egen butik. De kommer aldrig säljas i andras butiker säger dem.

2528995E-2914-40BD-89E9-7004E62B04D4.jpeg
8D5B0222-23C3-4076-805F-D64835D9A571.jpeg
Tack för resereportage👍

Haha inte smart att erkänna att du körde "snygg klocka"-poster för att nå 50 inlägg. Admin brukar vara vara snabba att radera sådana poster när man försöker fula sig fram till 50 poster utan substans. Du får hoppas att de inte läser här i parfymtråden, annars lär alla de posterna ryka och du får börja om... ;)
Vilken tur att det var relevanta inlägg då, eftersom det fanns substans och verklig mening med inläggen. Korta möjligen, men det står inget om det i beskrivningen? :cool:

Fortfarande ingen med lite koll på Divain? :)

Största fördelen med parfymintresset är väl ändå att det finns en uppsida med att det tillslut blir nollgradigt och slask igen?

Även om jag kan smeta på mig en härlig vinterdoft på sommaren då och då så kanske jag inte går runt med de tyngsta dofterna särskilt frekvent under högsommaren.
De är ju tyvärr också de intressantaste.

Vilken tur att det var relevanta inlägg då, eftersom det fanns substans och verklig mening med inläggen. Korta möjligen, men det står inget om det i beskrivningen? :cool:

Fortfarande ingen med lite koll på Divain? :)
Divain verkar ha varierande kvalitét. Överlag bra för pengen. Tuxedo blev jag missnöjd med. Oud Wood var riktigt bra. Även byredoklonerna var ok.

428634A5-7592-4C89-AC36-B2ABF4F9875E.jpeg

Nu kom den nya versionen! 🥳
Skulle hemlevererats i fredags, Postnordbilen var t.om utanför, men sen fick jag nån "delayed operation"-notis och fick hämta ut paketet idag istället...

Köpte den på nån fransk sida, 100ml för €56(!!!) men dagen efter var priset justerat, men fick den för det felaktiga priset.
Ditt utlåtande på denna? Har bunkrat rejält med Fraîche sedan den diskades

Trodde det skulle vara en lätt uppgift men inser att nästan alla designers jag har utöver de märken du exkluderade är just diskade men ett försök iaf: (AdP & Guerlain antas vara niche)
  • Issey Miyake Noir Ambré (knepig att hitta ibland men inte diskad vad jag vet)
  • Gucci Guilty Absolute (är väl inte diskad?)
  • Armani Code EDP
  • Hermes TdH Parfum
Gucci Guilty Absolute tycks diskad. Har bunkrat rejält även av denna från Notino

Vill tipsa om denna sommardoften! Riktigt potent fräsch och unik (har luktat på väldigt många 100tals 1000tals dofter)
Visst lite Neroli vibes finns väl från Nio men den går sin egen väg...

Hej!
Min 50 poster är nu införtjänade (blev några "snygg klocka!" Påkort tid) och jag kan nu posta här :)

Följt forumet ett tag och från från Hugo boss parfymer har jag nu utvecklat ett gillande av främst gourmand där Lira och Naxos×2 är mina triumf. Jag ska väl också försöka ta ngn bild på min samling, som dock är blygsam till er andra veteraner i området :)
Jag är i yngre medelåldern och arbetar med att utreda försäkringsfusk:)

Så en första fråga och ett tips på samma gång!

Divain som gör kopior av kända parfymer har skrivits om här tidigare, mest med positiva ord om vad man får för pengen. Dessa har just nu rabatt för er kännedom.
Jag undrar vilka av deras kopior ni starkt kan rekommendera samt likaledes avråda från? För mig är det ju klockrent att kunna ha ngn därifrån att testa, jämföra eller för all del om man ska på nåt halvdant jobbuppdrag.
Som jag brukar säga: "man kan inte lukta naxos jämt"

Ha en fin helg hörni!
Kul att du hittat hit!

Divain har varit upp och ned för mig, samples som luktat bra och när den stora flaskan väl skulle öppnas luktade den endast hudlotion blandat med vatten. Avskräckte mig lite att handla därifrån, det är billigt, men äh! Inte sugen på att gå till postnord varje gång jag inte gillar samplen så blir ju att flaskor kommer behållas. Avrådet från deras Virgin Island Water, dock har @JensBP haft bra upplevelse av den. Oud Wood var väldigt bra faktiskt, extremt lik, bättre performance och bra för pengen.

Annars skött snyggt, kundtjänsten inte så väl men bra upplägg.

Kul att du hittat hit!

Divain har varit upp och ned för mig, samples som luktat bra och när den stora flaskan väl skulle öppnas luktade den endast hudlotion blandat med vatten. Avskräckte mig lite att handla därifrån, det är billigt, men äh! Inte sugen på att gå till postnord varje gång jag inte gillar samplen så blir ju att flaskor kommer behållas. Avrådet från deras Virgin Island Water, dock har @JensBP haft bra upplevelse av den. Oud Wood var väldigt bra faktiskt, extremt lik, bättre performance och bra för pengen.

Annars skött snyggt, kundtjänsten inte så väl men bra upplägg.
Deras VIW är ju fantastisk i sitt sammanhang. Gillar du inte den? Gillar du originalet? Man måste ju tycka originalet är fantastiskt.

Jag upplever deras VIW-klon som 90% av VIW men i ett mer mainstream-designer-paket som faktiskt är mer lättburen och uppskattas av fler. Dessutom håller den bra. Originalet har en mer naturlig citrus och mer rom, mer svårburen men såklart bättre för en tränad näsa.

Parfymerna i sig är ganska oljiga, vilket tyder på att koncentrationen är hög. Också bra.

Sen har de inte fått till likheten i alla, vilket är naturligt.

Ett annat bra exempel är deras smootha Aventus-klon slår i min näsa riviga Armaf och dåligt presterande Explorer med hästlängder. Även TF Tobacco Vanille är grym, även om den saknar lite djup.

Deras VIW är ju fantastisk i sitt sammanhang. Gillar du inte den? Gillar du originalet? Man måste ju tycka originalet är fantastiskt.

Jag upplever deras VIW-klon som 90% av VIW men i ett mer mainstream-designer-paket som faktiskt är mer lättburen och uppskattas av fler. Dessutom håller den bra. Originalet har en mer naturlig citrus och mer rom, mer svårburen men såklart bättre för en tränad näsa.

Parfymerna i sig är ganska oljiga, vilket tyder på att koncentrationen är hög. Också bra.

Sen har de inte fått till likheten i alla, vilket är naturligt.

Ett annat bra exempel är deras smootha Aventus-klon slår i min näsa riviga Armaf och dåligt presterande Explorer med hästlängder. Även TF Tobacco Vanille är grym, även om den saknar lite djup.
Jodå. Jag beundrar VIW, helt perfekt. Men 100ml flaskan luktade inte alls som samplen. Otur förmodligen, dålig batch. (Klon) Såpass kass att jag inte vågar skänka bort den heller, om någon vill ha så hojta!

Tillbaka
Topp