MisterStefan
Basic
Någon som känner till någon sida där man kan få tag på Nishane - B-612 för "bra pris"? Såg att Sobelia hade den för hyggligt, men verkar vara lång leveranstid och härjigt om man råkar ut för tull och krafs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Megabossarnas megaboss låter jäkligt säljande, måste leta upp reviews mellan EDP och Parfum.DD: Roja Enigma EDP
Regnet ligger i luften, himlen är gråare än Saurons ringmuskel. Då behöver man ngt upplyftande som får en att känna att man är megabossarnas megaboss.
Jag köpte LL Encre Noir (OG) för ett par dagar sedan och är lite nyfiken på synpunkter....Den är ju omtalad som väldigt mörk och dyster och en del drar ju en massa märkliga paralleller med död och gamla böcker och allt möjligt. För mig tycker jag den är 90% trä och egentligen rätt "intetsägande". Trevlig men den dör efter en timme på huden. Extremt dålig performance. Vilket också är konstigt givet allmänna omdömmen på Fragrantica etc.
Någon som har samma eller annan erfa? Eller är det jag som blir helt noseblind? (Vilket jag inte tror då jag testa på lite olika sätt) Jag hade verkligen förväntat mig ett kraftverk och något som står ut rejält från mängden men tycker snarast tvärtom. Rätt generisk och faller snabbt till marken. Skumt...
Den är ju billig så skit samma så sett men jag blev förvånad!
Är väl kanske inte någon superskillnad men jag tycker ändå den andas pondus och ”jag bryr mig inte ett skit” någonstans har han väl lyckats här med sitt pretentiösa skitsnack om att den skapades utifrån ”en man som sitter i jeans på en herrklubb med dresscode och dricker cognac och röker inomhus trots rökförbud.”Megabossarnas megaboss låter jäkligt säljande, måste leta upp reviews mellan EDP och Parfum.
Tycker den sitter bra på mig faktiskt.Jag köpte LL Encre Noir (OG) för ett par dagar sedan och är lite nyfiken på synpunkter....Den är ju omtalad som väldigt mörk och dyster och en del drar ju en massa märkliga paralleller med död och gamla böcker och allt möjligt. För mig tycker jag den är 90% trä och egentligen rätt "intetsägande". Trevlig men den dör efter en timme på huden. Extremt dålig performance. Vilket också är konstigt givet allmänna omdömmen på Fragrantica etc.
Någon som har samma eller annan erfa? Eller är det jag som blir helt noseblind? (Vilket jag inte tror då jag testa på lite olika sätt) Jag hade verkligen förväntat mig ett kraftverk och något som står ut rejält från mängden men tycker snarast tvärtom. Rätt generisk och faller snabbt till marken. Skumt...
Den är ju billig så skit samma så sett men jag blev förvånad!
Instämmer i fräsch. Jag får faktiskt en del Menthos vibbar av cypressen i öppningen. Gillar den men tyvärr verkar den inte trivas på mig alls...Tycker den sitter bra på mig faktiskt.
Däremot har jag aldrig förstått beskrivningen att den är mörk och påminner om död. Tycker faktiskt den är relativt fräsch och uppiggande.
Märkligt ändå att det kan skilja så. Skulle vilja ha en kemisk förklaring till hur det kan variera så på olika människor....Encre Noire sitter en hel dag på mig, utan tvekan. Vet inte om jag skulle klassa den som särskilt mörk ändå, dock "svår". Det är ingenting jag tar till kontoret direkt.
Jo det kan ju föralldel vara så. Men jag tycker det verkar som omgivningen upplever det så också. Men skall testa lite mer på mig vs andra o se om jag märker skillnad. Har dock andra vetivers som jag tycker jag känner av längre.Låter som om du habituerar just denna doft snabbt. (Olfactory fatigue osv).
Personligen tycker jag den sjunger på en hel dag. Överlägset den vetiver-doft som lever längst på mig.
Märkligt ändå att det kan skilja så. Skulle vilja ha en kemisk förklaring till hur det kan variera så på olika människor....
Jo föralldel. Fast då skulle man ju inte uppleva skillnad i hur en viss parfym fungerar på sig själv och tex sin son vilket ju väldigt många vittnar om. (Själv är jag lite osäker i vad jag egentligen tycker i den frågan) Men absolut att man upplever dofter väldigt olika och som jag var inne på i ett annat inlägg så finns inte ju heller lika tydliga referenspunkter som när det gäller smak. Där sitter man ju ofta i grupp och kommenterar en viss rätt man just ätit. Sällan sitter man ju i grupp och diskuterar samma parfym. Så visst finns det många diffusa parametrar här. Jag tycker ändå det verkar som om hudkemi har en hygglig inverkan på performance vilket jag samtidigt inte tycker verkar så "vetenskapligt".Doften skiljer sig inte nämnvärt mellan olika människor på det sättet. Män och kvinnor doftar lite olika. Ålder dessutom spelar roll. Men det här med hudtyper och fuktighet tror jag (efter allt jag läst) spelar mindre roll.
Däremot så finns ju lukten bara i din hjärna. Det innebär att du inte nödvändigtvis uppfattar doften precis som jag, eller någon annan gör.
Den är bra! Gillar även Bleu Noir Extreme även om den inte är särskilt extrem alls är den en egen och trevlig take på "blue" spåret. Fräsch som tusan i öppningen.Dagens!
Väldigt trevlig & unik i doften.
Den är bra! Gillar även Bleu Noir Extreme även om den inte är särskilt extrem alls är den en egen och trevlig take på "blue" spåret. Fräsch som tusan i öppningen.
Kan rekommendera Guerlain Ideal cool. Den är ingen ren freshie utan har med sig en del mandel från övriga i serien. Men den öppnar fräscht med lite mint och är allmänt väldigt trevlig. Eller kanske Mancera Cedrat Boise?Sneglade också på Extreme, men just ordet gjorde att jag blev lite tvekande
Nu fattas bara något nytt fräscht somrigt
Kan rekommendera Guerlain Ideal cool. Den är ingen ren freshie utan har med sig en del mandel från övriga i serien. Men den öppnar fräscht med lite mint och är allmänt väldigt trevlig. Eller kanske Mancera Cedrat Boise?
Köpte Guerlain ideal cool alldeles nyligen, helt suverän! En freshie-ish med en del djup, så himla trevlig doft!Tack, ska kolla upp dem!
Det är något med dessa flaskorna, galet aptitliga. Hade nästan köpt den rosa för damer bara för att kolla på den.Dagens!
Väldigt trevlig & unik i doften.
Ez
Det är något med dessa flaskorna, galet aptitliga. Hade nästan köpt den rosa för damer bara för att kolla på den.