Stevo
Basic
Ahaa. Då vet jag det. Tack för svarTyvärr är oftast deras kampanjer kopplade till medlemmar. Så om du inte var registrerad när kampanjen släpptes funkar den inte för dig. :-/
//fattiglappen med skatteskuld och parfymbrist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahaa. Då vet jag det. Tack för svarTyvärr är oftast deras kampanjer kopplade till medlemmar. Så om du inte var registrerad när kampanjen släpptes funkar den inte för dig. :-/
Jag har konto men hade inte fått mail med koden.Tyvärr är oftast deras kampanjer kopplade till medlemmar. Så om du inte var registrerad när kampanjen släpptes funkar den inte för dig. :-/
Optat ut från nyhetsbrevet?Jag har konto men hade inte fått mail med koden.
Japp det hade jag gjortOptat ut från nyhetsbrevet?
Fick bli en påfyllning av Prada L’homme, tog precis slut30% hos Tallink ikväll, ”NATT30”.
Spännande! Hur är den?
Alltid farligt med snabba omdömen men första intrycket är att den är mjuk, varm, ”mörkggrön/mörkbrun”. Ingen vass aromatisk edge, inte så påtagligt ”gul” som man ofta stöter på inom fougere genren. Den känns elegant, lite mogen men inte direkt gubbig/old school. Performance verkar helt ok, ingen beast, kände den hudnära iaf långt in på em efter applicering ca 07.00.Spännande! Hur är den?
@S.L om du vill ’outa’ vore intressant att veta hur många dofter du har. Jag gissar på 365. Snygg bild som vanligt!DD:
Fredag och jobb hemifrån. Ska bli 20 grader minst idag så kör lite sommarstuk med en annan nykomling från veckans haul. Inte min typiska typ av doft, riktigt trevlig akvatisk kreation som likt min gamla hemmabas Stockholm har en underbar blandning av sött och salt. Kommer roteras flitigt i sommar. Väldigt bra första intryck faktiskt, nån annan här som har/haft denna?
Jag vet faktiskt inte hur många det är. Jag har en Fragrantica profil men laggar efter sedan länge med att sköta mina ”I have/I had” uppgifter (jag säljer ju faktiskt av lite grann ibland också). Mer än 100 men mindre än 200 skulle jag tro. Ska ganska snart flytta in i ny bostad med avsevärt bättre möjligheter att förvara flaskorna på ett estetiskt trevligare sätt, kanske kommer jag att göra nån kontrollräkning då.Du har rätt, FMD, DD, KD. Blir drygt tusen….minst
Oki, häftigt! Tack för att du delade med dig och trevlig långhelgJag vet faktiskt inte hur många det är. Jag har en Fragrantica profil men laggar efter sedan länge med att sköta mina ”I have/I had” uppgifter (jag säljer ju faktiskt av lite grann ibland också). Mer än 100 men mindre än 200 skulle jag tro. Ska ganska snart flytta in i ny bostad med avsevärt bättre möjligheter att förvara flaskorna på ett estetiskt trevligare sätt, kanske kommer jag att göra nån kontrollräkning då.
Måste ge dig cred för att du alltid ger mig ett sanslöst köp-begär dels pga dina bilder men också för att du bitvis är mil ifrån mainstream i både niche och designer.Jag vet faktiskt inte hur många det är. Jag har en Fragrantica profil men laggar efter sedan länge med att sköta mina ”I have/I had” uppgifter (jag säljer ju faktiskt av lite grann ibland också). Mer än 100 men mindre än 200 skulle jag tro. Ska ganska snart flytta in i ny bostad med avsevärt bättre möjligheter att förvara flaskorna på ett estetiskt trevligare sätt, kanske kommer jag att göra nån kontrollräkning då.
Tackar!Måste ge dig cred för att du alltid ger mig ett sanslöst köp-begär dels pga dina bilder men också för att du bitvis är mil ifrån mainstream i både niche och designer.
Måste fortfarande hitta ett bra ställe att köpa Field notes from Paris av Ineke sen du lät mig dofta på den.
Låter intressant, får testa den nåt tag. Tycker alltid HG's dofter är väldigt välgjorda och (av förklarliga skäl) naturliga.Alltid farligt med snabba omdömen men första intrycket är att den är mjuk, varm, ”mörkggrön/mörkbrun”. Ingen vass aromatisk edge, inte så påtagligt ”gul” som man ofta stöter på inom fougere genren. Den känns elegant, lite mogen men inte direkt gubbig/old school. Performance verkar helt ok, ingen beast, kände den hudnära iaf långt in på em efter applicering ca 07.00.
Hade inte stenkoll på det, tackTackar!
FNFP är riktigt mysig tycker jag, underskattad doft. Finns hos ALZD men det har du säkert koll på redan: https://www.ausliebezumduft.de/ineke-field-notes-from-paris.html
Det var inte riktigt Haute Lux jag trodde posten skulle handla om när violasken dök upp riktigt coolt trodde inte vi hade fler här som hade denKD: Roja - Haute Luxe
Tredje gången jag kör denna nu och doftresan är smått annorlunda varje gång, men i stora drag skulle jag beskriva den som följande:
Öppnar med en rejäl käftsmäll av viol. Öppningen är nästan identiskt med den här gamla klassikern:
Den övergår sedan successivt i en träig, vanilj/amber-Chypre med fortsatt pudriga, silkeslena blommor där violen fortfarande är den mest utmärkande. En doft som växer på en för varje gång man kör den och nog tusan rycker det till en aning i pain richen varje gång man drar på sig den. Prestandan är helt galen, något annat vore dock helt barockt med tanke på priset. Den påminner en hel del om Roja - RDHP15 men mindre pudrig och söt.
Haha! Jag har den på en liten 3ml splitDet var inte riktigt Haute Lux jag trodde posten skulle handla om när violasken dök upp riktigt coolt trodde inte vi hade fler här som hade den
Att köpa en flaska Haute luxe är väl inte att rekommendera, 30k för en okej parfym, tveksamt.Haha! Jag har den på en liten 3ml split
Vi får se om det blir en flaska till slut om man hittar den till skaplig rabatt @Sthlm-Nicklas verkar ju inte särskilt nöjd med den så kanske får sossebuda på hans framöver!
Allt handlar om temperatur. Därför kör man en attar i varmare klimat. För att de vanliga alkohol baserade parfymerna inte klarar att sitta på huden särskilt länge. En av mina attar sitter tex hela dagen fast det är södra Spanien 39 grader osv.Hur kommer det sig att i varma länder (40+ grader) parfym inte håller länge när man sprutar på hud/kläder? Letar nämligen efter något som håller länge, tips?