• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens kombo😃

Sjukt underskattad, kört med den i många år. Versace The Dreamer 🥳
20220601_133427.jpg

Dagens kombo😃

Sjukt underskattad, kört med den i många år. Versace The Dreamer 🥳
20220601_133427.jpg

Har en kompis som gillar märkesprylar. Porsche, guld-sub, gärna sneakers för 10k+ osv. Mycket tighta kläder. (Jobbar i betting-branschen).
När han fick höra att jag gillade parfymer så berättade han att han också var det, han hade Aventus, Terre d Hermés och just denna.

Trots att jag gillar den (på honom) så har det gjort att jag inte kan köpa den. Trots att den är både rätt i pris och doft.

Tankar på att köpa en Mefisto Gentiluomo, men då jag sprayar parfym som en astmatiker och kör nytt varje dag så är till och med 30ml för mycket. Hittar bara 100ml flaskan, någon som vet om det finns i 30 som de andra? Aldrig tagit slut på en flaska någonsin…

Tankar på att köpa en Mefisto Gentiluomo, men då jag sprayar parfym som en astmatiker och kör nytt varje dag så är till och med 30ml för mycket. Hittar bara 100ml flaskan, någon som vet om det finns i 30 som de andra? Aldrig tagit slut på en flaska någonsin…
Aldrig sett MG i annan storlek än 100ml tyvärr.

Just Gentiluomon har jag aldrig sett i annat än 100ml. Det låter som att du kanske klarar dig på en 5/10ml dekant?

Jag köpte min 10a från @S.L förra sommaren, kolla med honom!

Man ska inte göra slut på parfymer, man ska köpa nya som en manisk samlare!

Mig veterligen finns den bara i 100ml. Och tur är väl det. Just den (och ett par andra) fick följa med mig en vecka på Cypern nyligen. Den gick varm i värmen och gjorde ett riktigt bra jobb. Låg ju på en 30-35 grader om dagarna, ibland ännu högre.

Mitt första besök på Cypern. Trevligt ställe. Kan varmt rekommendera flygplatsen i Larnaca för den parfymintresserade. Ett jätteutbud där även många nisch-hus fanns representerade. Synd man fick hålla koll på två galna ungar med myror i brallorna, så jag hann bara sniffa på en sisådär 50-60 stycken innan de började riva hela flygplatsen. Bra priser också. Trevlig överraskning.

KD:
0322D69F-FDB9-4BA7-8B88-7F472B6A25BE.jpeg

Väldigt annorlunda doft i min samling. Kan inte placera doftminnet men vet att jag känt typ denna lukt förut, inte som en parfym dock utan mer som en plats eller ett sammanhang. Öppnar Inte så värst publikfriande men blir efterhand en jäkligt behaglig och rogivande doft. Sandelträ och en mjuk/varm (inte vass/grön alá mojito) mint spelar huvudrollen i drydown. Fin flaska. Sannolikt inköpt (blindköp såklart) till stor del pga denna artikel och sentimentala vibbar till yngre dagar: https://www.fragrantica.com/perfume/Les-Bains-Guerbois/1979-New-Wave-59005.html

Med bakgrund av upplevelsen på flygplatsen i Larnaca, där t.ex Penhaligons flesta kreationer fanns uppradade (bland många), kan man konstatera att blindköp tamejfan är roligare. Man blir liksom överväldigad av alla dofter och mättar väldigt snabbt doftsinnet. Sen har man även aspekten att det mesta måste testas på papper ovanpå faktumet att öppningen på en doft inte säger särskilt mycket, särskilt inte i nisch-träsket. Nä. Blindköp eller samples i lugn och ro är att föredra minsann.

Med bakgrund av upplevelsen på flygplatsen i Larnaca, där t.ex Penhaligons flesta kreationer fanns uppradade (bland många), kan man konstatera att blindköp tamejfan är roligare. Man blir liksom överväldigad av alla dofter och mättar väldigt snabbt doftsinnet. Sen har man även aspekten att det mesta måste testas på papper ovanpå faktumet att öppningen på en doft inte säger särskilt mycket, särskilt inte i nisch-träsket. Nä. Blindköp eller samples i lugn och ro är att föredra minsann.
Blindköpet är hu en del av upplevelsen, fan vad roligt det är!

Tillbaka
Topp