• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Allt handlar om temperatur. Därför kör man en attar i varmare klimat. För att de vanliga alkohol baserade parfymerna inte klarar att sitta på huden särskilt länge. En av mina attar sitter tex hela dagen fast det är södra Spanien 39 grader osv.
Okej, vad för attar rekommenderas? När jag söker attar på Google så dyker endast arabiska grejer upp.

Okej, vad för attar rekommenderas? När jag söker attar på Google så dyker endast arabiska grejer upp.
Gå till Gents.se så hittar du lite.
Ja attar är anpassade för varmare klimat så mycket är mellanöstern inspirerat pga prestandan. Så du kan välja en lite mjukare tex

Jag har personligen inte problem med att bära vanliga dofter i varmare klimat. Men attar är svaret om man vill ha en doft som sitter hela dagen med bra tryck. Skulle dock prova på starkare vanliga dofter innan attar, som sitter hela dagen ändå. Tex RM Bravo eller Prada Homme intense, Cdg concrete osv.

Gå till Gents.se så hittar du lite.
Ja attar är anpassade för varmare klimat så mycket är mellanöstern inspirerat pga prestandan. Så du kan välja en lite mjukare tex

Jag har personligen inte problem med att bära vanliga dofter i varmare klimat. Men attar är svaret om man vill ha en doft som sitter hela dagen med bra tryck. Skulle dock prova på starkare vanliga dofter innan attar, som sitter hela dagen ändå. Tex RM Bravo eller Prada Homme intense, Cdg concrete osv.
Tack för svar!

Kvällsdoften - Creed Royal Water
Trevligt fräsch!
AC337EF8-8752-43FF-B067-278CEF7A29E7.jpeg

0AC8A080-FC95-4F5D-92B6-1F6344183A86.jpeg

Lånade bilder

Kolla in Sultan Pasha och Mellifluence. Även Ensar är bra attars men ffa oud.

Om du inte vill ha oud så kan dessa va rätt:

Kolla in Sultan Pasha och Mellifluence. Även Ensar är bra attars men ffa oud.

Om du inte vill ha oud så kan dessa va rätt:

Tack!

Gick igenom taxfreen på Arlanda och drog på ett sprut Tuxedo. Fick tillfälle att testa dem för någon vecka sedan men blev inte frälst. Men den här gången doftar den spännande och sambon drog till med ett ”den luktar gott”. Börjar dra åt ett köp nu.

6D27B03E-9378-40CA-84F6-548D6112FC35.jpeg

Bild på klocka då jag av uppenbara skäl inte kan dra fram en helflarra ur handbagaget. 😂

DD: Electeic Wood av Room 1015

Tänker att vi kan dela mindre lyckade test också. Någon annan kan ju älska den. Jag fick tex Floris ”a rose for” här på KS. Personen (får ge sig till känna självt) gillade den inte alls. Jag fullkomligt älskar den!

Nåja, room 1015 är inte äcklig eller kasst gjord. Det är bara inte helt min kopp te.

Den är inspirerad av el-gitarrer och ska lukta som en. Jag har typ rört en elgitarr två ggr så huruvida det stämmer vette fan

Initialt känner jag en rejäl portion ceder-trä. En av toppnoterna är ambroxan men jag får absolut ingen ambrox smäll, lyckligtvis. Däremot någon form av resin och muskot. Jag tror det är här det spökar lite. Jag gillar ju ofta kåda-inspirerade dofter, gärna med rökelse. Men denna blev inte helt hundra.

Sammantaget är den lite kryddig, lite söt, mycket träig.

Den får 6/10

54EC58FF-B31F-4DD5-A0ED-33F20937CC4C.jpeg

Senast ändrad:
Bra dofter där! Kan tycka att du behöver tydlig kvällsdoft bara. Kanske kan vara skäl nog att köpa Tux? 😁
Lite så jag tänkte 😏
Har sedan bilden togs lagt ner ett gäng till; Naxos, Lira, Tre kronor.

Liran och Naxosen funkar nog till kvällen. Annars får jag väl akutbesöka https://taizo.fr/ butiken 😂

edit:
Höll på att glömma den här underbara jäkeln! 😮

0B3A56C4-5AAB-4338-A8D2-F1556BB8163C.jpeg

Senast ändrad:
Köpte för ett tag sedan ett tiotal parfymsplittar från olika medlemmar här på KS, en stack ut ordentligt som jag gillar. Nämligen ”Cartier Roadster”. Nu vill jag köpa en helflaska, men jag vet inte exakt vilken Roadster det är, finns flera olika att välja mellan. Lukten av parfymen påminner om ”rik 75 årig snuskgubbe som sätter på 20 åriga goldfiggers någonstans runt Medelhavet.”. Någon som vet vilken Roadster det är?

Edit: Okej, beskrivningen var inte den bästa. Men finns säljaren här i tråden och som känner igen flaskan kanske? Han kanske vet exakt vilken Roadster det är.

0DE06270-0E9B-447C-A13D-15FED4B17557.jpeg

Köpte för ett tag sedan ett tiotal parfymsplittar från olika medlemmar här på KS, en stack ut ordentligt som jag gillar. Nämligen ”Cartier Roadster”. Nu vill jag köpa en helflaska, men jag vet inte exakt vilken Roadster det är, finns flera olika att välja mellan. Lukten av parfymen påminner om ”rik 75 årig snuskgubbe som sätter på 20 åriga goldfiggers någonstans runt Medelhavet.”. Någon som vet vilken Roadster det är?

Edit: Okej, beskrivningen var inte den bästa. Men finns säljaren här i tråden och som känner igen flaskan kanske? Han kanske vet exakt vilken Roadster det är.

Förmodligen är det där "vanliga" Roadster, eftersom det är det som står. Den är idag diskad. Vet ej tillgången på den nu eller priset. Oftast skjuter priset i höjden iom diskningen.

Den är nog från mig. Diskad doft som sagt, har aldrig sett nån annan splitta av den och det är ”min” etikett. Sålde min flaska för inte så länge sedan, tror att @Meraborsten kanske har den?

Tillbaka
Topp