• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens kanske oväntade DD: Guerlain - Chamade (vintage, 80-tal).

A73279FA-9B12-4256-8BCE-0BEB1E255F02.jpeg

Varför oväntat? Ja alltså, det är ju en dam-parfym. Och olikt Mitsuoko (som också är en dam-parfym) är denna rätt ordentligt feminin.

Om någon testat Chanel 22 så tycker jag dessa är riktigt lika. Men det finns något i Guerlains klassiker som är hänförande. Och som (tyvärr) tycks ha gått förlorat genom åren och alla uppdateringar i regelverket.

Det är sällan jag tycker olika blommor komponeras ihop så väl med aldehyder som här! Det här är riktigt bra!

Härligt det är @S.L som infört denna briljanta förkortning här. Saknas nån utöver FMD, EMD och KD? ND möjligen för de som till äventyrs är i date-svängen.
Bakgrunden till FMD/EMD var hemmarbetet under pandemin och att jag varje dag gick och tränade vid lunch, efter träning och dusch kom ju förmånen att välja en ny doft för dagen. Nu ser vardagsrutinerna annorlunda ut och det är bara DD då, FMD/EMD endast för helger numer.

Bakgrunden till FMD/EMD var hemmarbetet under pandemin och att jag varje dag gick och tränade vid lunch, efter träning och dusch kom ju förmånen att välja en ny doft för dagen. Nu ser vardagsrutinerna annorlunda ut och det är bara DD då, FMD/EMD endast för helger numer.
För oss som tränar på lunchen trots att man inte arbetar hemmavid så funkar det fortfarande… :cool:

FMD:
EE21E223-BC7E-4D18-B52F-6DE51C8AB6B9.jpeg

Drar på några spray i sovrummet, hustrun ligger kvar i sängen. På väg ut ur sovrummet blir jag fastropad, ”den där parfymen du nyss använde, ställ fram den på byrån innan du går, jag vill också ha”. Hustruns preferens av parfymer är dock inte alltid så klassiskt feminin, bland hennes favoriter hittas TF BdJ och Rogue Perfumery Mousse Illuminée.

Någon som har haft problem med fake grejer eller transport från Bloomify.se?
Min kompis har hittat lite dofter där och frågat mig, men jag tror jag bara handlat där en gång.
Är väl 100%?:) De har ju mest random dofter vad jag ser.

Någon som har haft problem med fake grejer eller transport från Bloomify.se?
Min kompis har hittat lite dofter där och frågat mig, men jag tror jag bara handlat där en gång.
Är väl 100%?:) De har ju mest random dofter vad jag ser.

Jag har handlar därifrån flertalet gånger, aldrig varit några problem med vare sig leveranstiderna eller att det skulle råda något tvivel om äkta vara. Man kan göra bra deals om man inte är främmande för att köpa testflaskor.

Senast ändrad:
EMD:
7609C3E2-A479-4458-9A6A-28B1543A246C.jpeg

Någon som testat och kan dela med sig av intryck av senaste TdH Eau Givrée som vad jag förstått ersätter ETF?

Absolut, citrus...sen citrus...vilket följs upp av citrus och lite mineralkänsla. Möjligt att jag inte fick ut den på bästa vis (flygplatsen i Paris) men jag förstod faktiskt inte alls hur den kan dela namn med TDH. Såg nån review på frag som skrev "frosted lemon" och det tycker jag summerar den rätt väl.

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp