• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD! Ska nog funka fint, då jag jobbar i ständigt kyla!
F18880FA-6018-4CB8-8BEC-1A508CD67B9F.jpeg

Ibland ser jag nån doft till salu som verkar intressant och dyker in i Fragrantica reviews, så hände tex igår och den första review jag läste var:

This perfume is the summer of 1987, Memorial Day weekend at the Oak Beach Inn. INXS “Mystify” comes on as you walk up to the bar. What’s it going to be? Schaefer in a can? Long Island Iced Tea?

The blonde down at the end of the bar with the poofy bangs requests a vodka cranberry but they called that a Cape Codder back then. She’s wearing LouLou and the mother hen in her group of girlfriends begins to lay down the cockblock. She’s all Preppy Handbook with visible panty lines.

This cologne is the scent for when men were still kinda scary, a throwback to the birth of the dudebro, the nascent era of the blue shirt Wall Street frat brother before he morphed into the yuppie who would later become your dad.

This scent fucks, and there’s chance you didn’t fully consent.

Kändes som att jag inte hade annat val än att köpa…

Vilka här har testat Gallagher fragrances? Jag hade dekanter av Amongst waves och Pearfecto och minns att jag gillade dem. Har någon testat fler?

Vilka här har testat Gallagher fragrances? Jag hade dekanter av Amongst waves och Pearfecto och minns att jag gillade dem. Har någon testat fler?
Kör mists of time idag och har en tester av Wicked Good.

Mists of time har jämförts med Aventus har jag sett, definitivt inte en klon på ngt sätt i min bok. Visst den delar några noter men är ändå sin egen. Ska vara kanderad apelsin i toppen, jag tycker kanske den är mer bitter än kanderad. Tycker också apelsinnoten håller förvånansvärt länge i doftens resa. Tror den stora grejen i jämförelsen med Aventus är björknoten, musken och ev. Svarta vinbären.
Men hade köpt om det här var ngn typ av Aventus Flanker.

Wicked good som jag hittills bara doftat på papper var en riktig käftsmäll av choklad.

Jag fortsätter på indie-spåret.
Vet att tex @Nic är vass på dem.

Har vi fler märken som man inte ”får” missa.
Jag har testat.

• Bortnikoff (mycket bra grejer IMO. Oud och amber cologne ligger på inköpslistan. Så även Triad.)
  • Areej (jag förstår det inte, tyvärr)
  • Ensar (dock enkom oljorna och de är mkt bra)
  • Galagher (jag gillar som sagt Amongst Waves och Pearfecto)
  • TRNP: Embers, Francois och Garden of pleasures är balla för att nämna några.
  • Diser : testade en fin blå lotus-doft men den var både sket-dyr och det var inte helt spot on.

Finns ju hundratals mer som jag inte testat.
Jag vill testa:

Slumberhouse
Meleg

Vad finns det mer jag inte får missa?

Hola.

Har två vänner som efter att ha fått gå bakom mig otaliga golfrundor och ånjuta min härliga doft, nu vill ha tips på parfymer.. som ej helst kostar skjortan!

Så min tanke, vilka parfymer MÅSTE man ha eller ha provat? Med hänsyn till årstid. Min första tanke är: Layton från Pdm, och nu även Adg Edp. Är väl två helt okej starter? En för dag och en för kväll/sämre väder.

Tar ödmjukt emot tips. Köpa här på forumet är accepterat och så även splittar för att testa.
Må väl

Tillbaka
Topp