• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag fortsätter på indie-spåret.
Vet att tex @Nic är vass på dem.

Har vi fler märken som man inte ”får” missa.
Jag har testat.

• Bortnikoff (mycket bra grejer IMO. Oud och amber cologne ligger på inköpslistan. Så även Triad.)
  • Areej (jag förstår det inte, tyvärr)
  • Ensar (dock enkom oljorna och de är mkt bra)
  • Galagher (jag gillar som sagt Amongst Waves och Pearfecto)
  • TRNP: Embers, Francois och Garden of pleasures är balla för att nämna några.
  • Diser : testade en fin blå lotus-doft men den var både sket-dyr och det var inte helt spot on.

Finns ju hundratals mer som jag inte testat.
Jag vill testa:

Slumberhouse
Meleg

Vad finns det mer jag inte får missa?
Areej och Ensar vill jag testa men känns sjukt svårt att lösa något annat än blindköp av hela flaskor. Så det får väl bli det då, antar jag 😂

Bortnikoff har många riktigt bra, man känner igen musk-DNA:t i de flesta, sen finns det några jag provat som inte alls varit bra.

Hola.

Har två vänner som efter att ha fått gå bakom mig otaliga golfrundor och ånjuta min härliga doft, nu vill ha tips på parfymer.. som ej helst kostar skjortan!

Så min tanke, vilka parfymer MÅSTE man ha eller ha provat? Med hänsyn till årstid. Min första tanke är: Layton från Pdm, och nu även Adg Edp. Är väl två helt okej starter? En för dag och en för kväll/sämre väder.

Tar ödmjukt emot tips. Köpa här på forumet är accepterat och så även splittar för att testa.
Må väl
Några roliga dofter kan ju vara.

Xerjoff Mefisto Gentiluomo
Xerjoff Uden
Bleu de chanel
Chanel allure homme edition blanche

KD: PdM - Haltane
OfG och BR540 vibbar 😁.
B0E5DE5F-7DC3-470D-8518-0307E5E39808.jpeg

Beställde det där gratisprovet från PdM men det låter som jag inte behöver testa denna (provet har f.ö inte dykt upp ännu) om den delar den typen av dna. Minns att jag blev väldigt imponerad av OFG första gången jag testade den (väldigt ny i intresset), köpte t.o.m Dua klonen. Vet inte vad som hände senare men skulle numer hellre köra au naturel än att spraya på mig OFG, klarar inte av det, tror det är saffran i kombo med nåt annat som är boven i dramat…

Beställde det där gratisprovet från PdM men det låter som jag inte behöver testa denna (provet har f.ö inte dykt upp ännu) om den delar den typen av dna. Minns att jag blev väldigt imponerad av OFG första gången jag testade den (väldigt ny i intresset), köpte t.o.m Dua klonen. Vet inte vad som hände senare men skulle numer hellre köra au naturel än att spraya på mig OFG, klarar inte av det, tror det är saffran i kombo med nåt annat som är boven i dramat…
Är du inte stort fan av OfG eller BR540 så tror jag inte du kommer tycka om Haltane 😊. Upplever dock betydligt mindre doft av saffran jämfört med OfG vilket gör Haltane mer len i doften 😊.

• Like
Reactions: S.L
Jag har faktiskt gjort exakt samma resa.
Tyckte OfG var väldigt bra initialt.
Sen gick det längre och längre mellan gångerna tills jag helt förpassade den och faktiskt blev lite illamående av den.

OFG och BR540 är rent rävgift. Ändå ganska hajpade, så helt klara vattendelare. Jag kan t.o.m. slänga in Widian Liwa i samma pott. Och Haltane kommer väl en vacker dag få hamna där också, så fort nån slänger med den som ett free sample i en beställning i framtiden. Nu när jag tänker på det, det var även så att jag sålde Golden Dallah pga att jag fick vibbar av ovanstående odörer. Och det förvånade mig starkt eftersom jag trots allt inte blindköpte just den. Utan jag stod och bedårades av den, där och då, innan jag drog upp kortet och slog till. Min tjej använde den mer än mig själv och en gång när vi satt i bilen så fick jag helt enkelt nog. Den skulle bara väck. Väckte ju hemska minnen. Så doftsinnet är i allra högsta grad föränderligt.

OFG och BR540 är rent rävgift. Ändå ganska hajpade, så helt klara vattendelare. Jag kan t.o.m. slänga in Widian Liwa i samma pott. Och Haltane kommer väl en vacker dag få hamna där också, så fort nån slänger med den som ett free sample i en beställning i framtiden. Nu när jag tänker på det, det var även så att jag sålde Golden Dallah pga att jag fick vibbar av ovanstående odörer. Och det förvånade mig starkt eftersom jag trots allt inte blindköpte just den. Utan jag stod och bedårades av den, där och då, innan jag drog upp kortet och slog till. Min tjej använde den mer än mig själv och en gång när vi satt i bilen så fick jag helt enkelt nog. Den skulle bara väck. Väckte ju hemska minnen. Så doftsinnet är i allra högsta grad föränderligt.
Jämförde du precis Golden Dallah med sånt där tandläkarfloursilikonsnusk?

Är väl ganska samma, det är ju trots allt en citrus EDC. Men den är riktigt fin, inom sin kategori (neroli) en av de bästa i klassen om man inte har problem med tvåliga dofter.
Har mer problem att den plussar på 15-20 års ålder på en. Som om inte flinten vore nog liksom… 😆

Fransmännen hos Myorigines är inte de lättaste att ha att göra med inte. Nu är en tredje 75 ml Caron på väg till mig, trots att jag skrev att jag inte ville ha en tredje liten flaska då den inte verkar klara posthanteringen. Jag skrev att antingen får de skicka mig en 125 ml eller så vill jag ha refund på allt inklusive min omkostnad för även den andra frakten tillbaka till Frankrike vilken jag fick lägga ut för. Inte många hundra men irriterande och princip. Dessutom fick jag svar nu att jag redan blivit krediterad frakten med hänvisning till den första returen i maj, som jag fick pengar för, men jag har ju inte fått för den andra returen i juni.

De skriver att nöjda kunder är allt. Hmmmm. Pallar inte mer. Man orkar inte lägga massa tid, skriva massa mail, gå fram och tillbaka till posten om och om för en sketen ganska billig parfym. Man ska inte behöva lägga tid på småsaker, och företag ska ha färdiga retursedlar som alla har så man slipper ligga ute med pengar och ordna frakt själv när de skickar saker som inte håller måttet och går sönder.

Jag lär väl få krediterat även andra frakten antar jag, efter några mail och tjat, men lite koll får de väl ha när jag skickar kopior på kvitton och allt. Det är inte ens samma månader.

Och inte har jag fått några pengar tillbaka från det portugisiska bolaget Jose Candino heller. :mad:

Parfymgudarna vill att jag slutar med detta. :)

En snabb google gav denna bild från en reddit tråd (samma parfym kan ibland ha olika städer på etiketten vilket brukar generera misstankar om dess äkthet):
021DB27F-15AA-41DA-A2E2-B74240A76131.jpeg
Ok, spännande, undra vad det är för not som kommer från Reykjavik då... (har för mig att det står istanbul på min Hacivat och Paris på min Ani, trodde det hade med att parfymhuset hade "utvecklingscentra" på de platserna eller ngt sådant, vilket kändes rimligt med de städerna. (men inte lika rimligt med Reykjavik))

Ok, spännande, undra vad det är för not som kommer från Reykjavik då... (har för mig att det står istanbul på min Hacivat och Paris på min Ani, trodde det hade med att parfymhuset hade "utvecklingscentra" på de platserna eller ngt sådant, vilket kändes rimligt med de städerna. (men inte lika rimligt med Reykjavik))
Kan ju vara ett visst mått av marketing BS i deras svar men är ju lite skoj om det stämmer.

Tillbaka
Topp