• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som testat nysläppet från Mancera och har ett utlåtande? Verkar som en fin sommardoft enbart sett till noterna

F66CCF74-843D-44FB-9160-A4ED313BF6C1.png

Nej.
Du har ledsnat på den och vill byta mot nåt annat. Bara dra ett pm så ser vi om vi kan lösa det! 😁
Haha, ja, försöka går ju. Faktum är att jag inbillar mig att du hade gillat den. Absolut inte gubbig (men den är inte helt ogubbig heller)! Ska vi säga "mogen"? Longevityn är väl comme ci comme ça, men inte dålig. Väldigt frisk och svalkande. Framförallt den svalkande känslan jag fastnat för, tror jag. Skulle jag mot förmodan ledsna så är du självfallet längst uppe på listan i bakhuvudet. :bookworm:

• Like
Reactions: S.L
Haha, ja, försöka går ju. Faktum är att jag inbillar mig att du hade gillat den. Absolut inte gubbig (men den är inte helt ogubbig heller)! Ska vi säga "mogen"? Longevityn är väl comme ci comme ça, men inte dålig. Väldigt frisk och svalkande. Framförallt den svalkande känslan jag fastnat för, tror jag. Skulle jag mot förmodan ledsna så är du självfallet längst uppe på listan i bakhuvudet. :bookworm:
Jag gillar den, @Txistorra var snäll (elak?) och skickade ett sample för ett tag sedan och vi klickade ganska omgående.

Någon här som testat Encelade ännu?
Har ett sample på ingående och denna artikel stillade inte direkt nyfikenheten:
Fick hem sample idag så kan svara mig själv efter några timmars test.
Den är inte för mig. Gillar QB som ”näsa” men blir definitivt ingen flaska av denna. Doften får mig att tänka på Jovoy 21 Conduit St på (en rejäl dos) anabola steroider, känns som att den är turboladdad av nåt… Gillar man rabarber så får man sitt lystmäte och mer därtill med denna men där Ganymede kändes spännande och fascinerande känns Encelade lite konstgjord och för mycket. Känslan efter ett spray på handryggen från en officiell 1.5ml sample är att den har POWAH!-performance, törs knappt tänka på effekten av 3-4 spray ur en riktig flaska… Sissy-spraying allowed på denna tror jag.

Senast ändrad:
Idag blir det festligheter utomhus och då kör jag Ganymede, komplex parfym som i min näsa doftar mineral, viol, trä och lätt av läder.
IMG_20220618_113042.jpg

Gillar man DNA:t och inte är känslig för Ambroxan så kan jag rekommendera Ganymedes nästkusin Bois Imperial från Essential Parfums. Samma parfymör, samma DNA men med helt andra noter.
Jag har faktiskt haft ögat på Bois Imperial. Du äger väl den? :) Inte så blodigt pris.

Idag blir det festligheter utomhus och då kör jag Ganymede, komplex parfym som i min näsa doftar mineral, viol, trä och lätt av läder.
IMG_20220618_113042.jpg

Gillar man DNA:t och inte är känslig för Ambroxan så kan jag rekommendera Ganymedes nästkusin Bois Imperial från Essential Parfums. Samma parfymör, samma DNA men med helt andra noter.
BI är verkligen märkligt lik Ganymede trots dess skillnader i noter, lite mer casual, lättare men verkligen lik. Tyvärr så slår amroxanet igenom lite för mig och stör upplevelsen i drydown.

Enkelt, billigt och sommarfräscht! Den kombinationen bör man ha både i klock- och parfymsamlingen! Man kan ju inte enbart använda Rolex och Creed (om man inte är gjord av pengar förstås). Vill man höja ribban några snäpp kan man byta ut CK one mot Penhaligons Quercus, snarlik doft men avsevärt högre kvalitet (och avsevärt dyrare).
IMG_20220618_150823.jpg

Är det någon som minns att dom skickat med denna som sample till mig? Testade den idag och tycker den var grym! Misstänker att det är Diptyque Vetyverio men frågan är om det är edp eller edt. Någon som känner sig modig på en gissning? 😁

Bilagor

• 20220619_225002.jpg
    20220619_225002.jpg
    237 KB · Visningar: 2
Måste säga att Reflection man är jävligt trevlig om man inte over sprayar så att den blir cloying 😀 använder den dock alldeles för sällan för att köpa en hel flaska...min 5 ml dekant har varat typ 2 år haha

Dessa två anlände idag (köptes som en paketdeal),
95DE1394-BB78-43D4-BBAA-F45385CE0A26.jpeg
70127FFA-4BDD-47C9-A76F-33E9C6BF6458.jpeg
78653539-0677-496E-A1B6-9EB8A754E9D3.jpeg
E0660E3B-50BE-4AC5-885E-C491411A3C4F.jpeg

Snabbt testat Boss Sport (kunde inte hålla mig). Nu är det ju AS splash flaska iofsig och dessa kanske åldras värre/sämre än ”slutna” parfymflaskor(?) men den är inte alls så utmanande/rivig/kaxig som jag förväntat mig. Mjukt, blommigt grön. Rätt hudnära från start. Betydligt mer mysig än kärv I karaktären. Gissar att toppnoterna mattats av en hel del sedan denna flaska såg dagens ljus.

Tillbaka
Topp