• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
D902113E-43B5-421E-ADE8-865158CA311C.jpeg

DD: Roja - Elysium pour homme parfum

Va förbi Gents mellan två möten idag. Testade de nya FdB; Cavort, Soltis, secret tryst och London Spice. IMO - Cavort var bäst av dem. Värt priset vette fan men sen så är väldigt få av lyxparfymerna värda sitt pris ur någon typ av objektiv bedömning.

Sen testade jag Elysium. Trots att jag har ett gäng Roja (och testat ännu fler) så har jag aldrig gett mig på att bära Elysium tidigare. Endast testat PC och Parfum på sticka.

Hursomhelst, första intryck: kanske den mest slätstrukna Rojan jag testat. Onekligen en crowd pleaser av rang. Passar det soliga vädret väldigt bra!

Har lite svårt att fatta Bleu de Chanel jämförelserna som många gör på Frag, men sen så har jag bara testat parfum-versionen (hade den igår). Denna är mer citrus, mer vetiver, mer juniper, mer allt.

Antingen är detta världens bästa mainstream-doft eller så är det världens mest överprissatta dito. Jag vet inte, men gott luktar den!
3AEBB8EC-C16E-4468-B279-9984BF119C7C.jpeg

Någon som har möjlighet att splitta eller äger tester på PDM Sedley/Greenley eller annan sommardoft från Pdm.

Pma. Så löser vi något:D ( betalar ofc )

Va förbi Gents mellan två möten idag. Testade de nya FdB; Cavort, Soltis, secret tryst och London Spice. IMO - Cavort var bäst av dem. Värt priset vette fan men sen så är väldigt få av lyxparfymerna värda sitt pris ur någon typ av objektiv bedömning.

Sen testade jag Elysium. Trots att jag har ett gäng Roja (och testat ännu fler) så har jag aldrig gett mig på att bära Elysium tidigare. Endast testat PC och Parfum på sticka.

Hursomhelst, första intryck: kanske den mest slätstrukna Rojan jag testat. Onekligen en crowd pleaser av rang. Passar det soliga vädret väldigt bra!

Har lite svårt att fatta Bleu de Chanel jämförelserna som många gör på Frag, men sen så har jag bara testat parfum-versionen (hade den igår). Denna är mer citrus, mer vetiver, mer juniper, mer allt.

Antingen är detta världens bästa mainstream-doft eller så är det världens mest överprissatta dito. Jag vet inte, men gott luktar den!
Väl sammanfattat. Körde PC igår, gör sig utmärkt i 25 plusgrader, trevlig men tråkig.

Någon som har möjlighet att splitta eller äger tester på PDM Sedley/Greenley eller annan sommardoft från Pdm.

Pma. Så löser vi något:D ( betalar ofc )
Jag har Greenley och Galloway. Ingen splittutrustning men om du har och skickar eller står för småflaskor från apotea eller liknande så går det säkert att lösa.

Sedley är svinbra om man klarar ambroxan vilket du ju bevisligen gör eftersom du klarar Percival, men den har jag inte kvar.

Jag har Greenley och Galloway. Ingen splittutrustning men om du har och skickar eller står för småflaskor från apotea eller liknande så går det säkert att lösa.

Sedley är svinbra om man klarar ambroxan vilket du ju bevisligen gör eftersom du klarar Percival, men den har jag inte kvar.

Har 0 sånt mekkigt :D
Men det är ju ett alternativ om ingen annan har något hemma. Ja, jag här läst mkt. Om Sedley nu. Och som du skriver är jag ju ett fan va Percival ;)

Äsch. Mendans jag skriver. Det blir ett blindköp

Har båda. Tycker PC är ännu bättre på sommaren och soligt väder…

Behöver ta mig dit imorgon, hittade du något mer roligt än Gents?

Nej, men jäkligt trevlig personal på gents. Fanns en hel del jag ville testa men inte hann. En lång rad fragrance du bois. En rad Roja. Ett gäng TRNP. Några Xerjoff. Osv osv.

Tog en sväng till Per Ljung och Engelska herr också. Bra personal och fina kläder (om än inte parfym).

Tips: ät lunch på Saltimporten. Förbannad bra till ännu bättre pris!

Nej, men jäkligt trevlig personal på gents. Fanns en hel del jag ville testa men inte hann. En lång rad fragrance du bois. En rad Roja. Ett gäng TRNP. Några Xerjoff. Osv osv.

Tog en sväng till Per Ljung och Engelska herr också. Bra personal och fina kläder (om än inte parfym).

Tips: ät lunch på Saltimporten. Förbannad bra till ännu bättre pris!

Super, tack för tips!

Jag har dessvärre förstört Aventus! Efter att ha klyvt ved alltför länge känner jag bara doften av björkved när jag använder Aventus. Det doftar naturligtvis inte illa, men jag får nog använda Royal Oud när jag vill känna mig elegant i fortsättningen. Bättre att dofta svagt av oud och ceder än att dofta som en vedhög av björk. Jag lär ju inte klyva cederträ! :)
IMG_20220622_161555.jpg

Tillbaka
Topp