• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD
5E2EC173-5B08-41E3-9A40-EA028364BE19.jpeg

Den hade jag inte sett förut. Av noterna att döma så skulle man kunna tro att den är nån form av ”Fleur de Male Eau Fraiche”…
Intryck?
Riktigt fin och fräsch. Första intrycket är bra, men jag är dålig på beskrivna dofter..;) gillar dock musk som kommer fram nu i dd

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Har många här testat denna och jämfört med parfum?
Bara testat parfum och den var riktigt bra faktiskt. Tog till förra veckan innan jag testade den. Men givet dennes pris så är det intressant att veta om PC står sig i jämförelse.
Äger båda och PC har fräschare öppning men lite sämre longevity och har inte samma djup som parfymen. Prismässigt är PCn överlägsen, för så stor skillnad ör det inte om man tar hänsyn till prisskillnaden.

Förstaintryck av Xerjoff dofterna:

Mefisto Gentiloumo: Väldigt lik vanliga Mefisto, kanske lite mjukare 🤔 Inte värt att ha båda, och tror nog jag föredrar den vanliga...men ska testa ordentligt.

40 Knots: Fräsch men ändå ett fint djup. Kan inte riktigt beskriva doften...men luktar helflaskebehov haha

Fiero: Faktiskt lite 40 knots vibbar men mkt mer citrus. Fräsch och trevlig doft, och påminner om Dior Honme Sport 2008 års formula som jag faktiskt körde idag. Kort och gott luktar den citronkarameller. Mycket realistisk citron.

Edit: Fiero och 40 knots bara lite lika i öppning. I dry downen inga likheter alls haha

Alexandra 2: inte testat ännu

Edit: Fiero och 40 knots bara lite lika i öppning. I dry downen inga likheter alls haha

Senast ändrad:
Darley och Galloway är faktiskr inte helt olika märker jag nu när jag har båda. Båda är tvåliga. Darley lite sötare och mer gourmand, medans Galloway är lite friskare och mer floral. Men ändå rätt lika på nåt sätt.

Men bäst riktig freshie från PdM är ändå Greenley för mig. Den som jag totalt dömde ut först. Men sen köpte tillbaka från @gruby och är glad att jag gjorde så. Ibland behöver man vänja sig lite. Greenley är perfekt för detta tropiska väder. De två andra bra kvällsdofter dessa tider.

Idag kom Sedley... och ja, jag är in love @JensBP
Tål man ambroxan så är nog den bäst bland PdMs freshies. Jag ogillar den dock. ;)

Tror fortfarande att ambroxan och färsk bladkoriander hänger ihop reaktionsmässigt. Båda luktar metalliskt och ger mig obehagskänsla.

Finns det någon t ex ääälskar starka ambroxandofter som Sauvage, Sedley osv och på samma gång kräks av koriander i maten? Eller tvärtom?

Tål man ambroxan så är nog den bäst bland PdMs freshies. Jag ogillar den dock. ;)

Tror fortfarande att ambroxan och färsk bladkoriander hänger ihop reaktionsmässigt. Båda luktar metalliskt och ger mig obehagskänsla.

Finns det någon t ex ääälskar starka ambroxandofter som Sauvage, Sedley osv och på samma gång kräks av koriander i maten? Eller tvärtom?

Jag gillar absolut inte Koriander :D men diggar uppenbarligen Ambroxan. Haha

Jag tog mig faktiskt ett sprut av nedan parfym idag. Apropå flaska. Där kan vi snacka tantig/kvinnlig flaska. 😂

Men jag gillar juicen. Den funkar lätt på mig om jag släpper fram mina mer metrosexuella sidor. Påminner mig om nån herrparfym, tror det är Most Wanted eller liknande, men med mer vanilj och blommor.
Ja jo, dessa tar nog ändå priset. Passar tanter, men även ciggletande tjejer på Etage i Malmö en onsdag, 50/50?

En av få parfymer jag får komplimanger på, ganska ofta. Vissa parfymer ska man vara glad för om man får 1 komplimang...😄

Den har fått mer komplimanger än Haute luxe. Så det säger väl något. Eller så dejtar jag bara blåsta brudar🙃
Ganska sällan man får komplimanger på dofter ifrån utomstående....kan nog räkna dem på en hand haha

Dior homme (säkert 15 år sedan men minns det fortfarande 😂)
Creed Aventus
Prada Lhomme
Casamorati Lira

Spontana komplimanger ifrån frugan (sällsynt)
CH Men Privé
Casamorati 1888

Ganska sällan man får komplimanger på dofter ifrån utomstående....kan nog räkna dem på en hand haha

Dior homme (säkert 15 år sedan men minns det fortfarande 😂)
Creed Aventus
Prada Lhomme
Casamorati Lira

Spontana komplimanger ifrån frugan (sällsynt)
CH Men Privé
Casamorati 1888
ADG (faktiskt ganska ofta positiva, ingen annan ger eg spontana komplimanger för mig, utan då får man fråga vad nån tycker)

Layton (den som gett mig mest negativa kommentarer)

Dior Homme Org (gett mig den kanske mest negativa kommentaren nånsin, att jag luktar gammal tant och absolut inte ska bära den igen)

Tillbaka
Topp