• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

ADG (faktiskt ganska ofta positiva, ingen annan ger eg spontana komplimanger för mig, utan då får man fråga vad nån tycker)

Layton (den som gett mig mest negativa kommentarer)

Dior Homme Org (gett mig den kanske mest negativa kommentaren nånsin, att jag luktar gammal tant och absolut inte ska bära den igen)
Haha wow, really? Layton och DH? 🤔 Vad har du fått för negativ feedback på Layton?

Du får byta omgivning helt enkelt 😂

Har faktiskt fått en komplimang för Layton av en kollega kom jag på nu...

Haha wow, really? Layton och DH? 🤔 Vad har du fått för negativ feedback på Layton?

Du får byta omgivning helt enkelt 😂

Har faktiskt fått en komplimang för Layton av en kollega kom jag på nu...
Layton luktar ju rätt intensivt och ganska syntetiskt, det är det som varit. Vissa reagerar på kemiska ämnen antar jag?

Smaken är som baken. De flesta gillar den såklart. Men den märks och tar plats.

Layton luktar ju rätt intensivt och ganska syntetiskt, det är det som varit. Vissa reagerar på kemiska ämnen antar jag?

Smaken är som baken. De flesta gillar den såklart. Men den märks och tar plats.
Aa är ju lite hit or miss med dofter, det mesta går ju obemärkt förbi.

Har nog aldrig fått en negativ faktiskt 🤔 Sen brukar jag bli rätt self conscious med dofter, gillar inte sånt som sticker ut för mycket såsom läder, oud etc och oversprayar oftast inte

DD:
1907172E-960E-4A15-B777-F4B7EE684882.jpeg

Tror det är mitt bästa parfymköp någonsin.
Trumfar nog till och med FdB - OBI.
Inte om du frågar min fru men hon är inte hemma idag så nu har jag överdoserat ordentligt.

Testar Alexandria II, och nu luktar jag som en saudi arabisk prins 😂

Skämt åsido, doften passar inte riktigt mig men måste ändå säga att den faktiskt är riktigt trevlig. Får mycket oud, viss sötma, trä, ros, rökelse, amber. Projicerar rejält trots 2 små sprays på armen, tänker nog att den faller inom ramen för vad man brukar kalla beast mode.

Vet inte riktigt i vilket sammanhang jag hade valt en doft som denna, känns inte som något man hade använt till vardags.

Skämt åsido, doften passar inte riktigt mig men måste ändå säga att den faktiskt är riktigt trevlig. Får mycket oud, viss sötma, trä, ros, rökelse, amber. Projicerar rejält trots 2 små sprays på armen, tänker nog att den faller inom ramen för vad man brukar kalla beast mode.

Vet inte riktigt i vilket sammanhang jag hade valt en doft som denna, känns inte som något man hade använt till vardags.
Den kommer växa på dig ska du se... Låt den ligga ett par veckor innan nästa test, och sen nån månad till... Då är det klart sen.

Det finns ju inget bättre än att dofta som en saudisk oljemagnat eller kronprins 😎

Den kommer växa på dig ska du se... Låt den ligga ett par veckor innan nästa test, och sen nån månad till... Då är det klart sen.
Det finns ju inget bättre än att dofta som en saudisk oljemagnat eller kronprins 😎
Haha alltså dissar inte doften (eller saudi arabiska prinsar för den delen heller 😂), men känns lite som en mismatch på just mig.

Hade absolut kunnat rocka den någon gång då och då, men hade nog varit vid väl valda tillfällen.

Med det sagt så lär den sluta som min signature scent bara för det 😂

Hej allesammans!
Blev till störst andel medlem på KS för att kunna delta i denna tråd! Sveriges bästa parfymtråd! Nu har jag äntligen över 50x inlägg och har access 🥳

Har alltid gillat dofter och på senare år blivit mer åt niche!

Här är dagens doft. Galloway från PDM
En härlig frisk citrus som dansar i symbios med svartpeppar och härlig bärnsten!

Bilagor

• E30E0F1E-946D-4FEC-8668-49BD39532CFD.jpeg
    E30E0F1E-946D-4FEC-8668-49BD39532CFD.jpeg
    292.5 KB · Visningar: 4
Efter att ha testat Virgin Island Water ett tag ni så inser jag att jag tydligen gillar kokos. 🤷‍♂️ Dock är performance på VIW inte direkt optimal. Har ni några andra tips på dofter i samma kategori men med performance?

Om inte jag missminner mig har det pratats om någon VIW-klon här som ska vara bra?

Efter att ha testat Virgin Island Water ett tag ni så inser jag att jag tydligen gillar kokos. 🤷‍♂️ Dock är performance på VIW inte direkt optimal. Har ni några andra tips på dofter i samma kategori men med performance?

Om inte jag missminner mig har det pratats om någon VIW-klon här som ska vara bra?

Gorse. Tycker den sitter märkligt bra för typen av parfym.

Tillbaka
Topp