• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
BB8D9E0F-C4FA-4393-8D9C-DB13A46D4FE7.jpeg

Gillar denna mer och mer. Letar man en fougere av det varma, mjuka slaget så är denna ett bra alternativ. Ryggrad av tonka/coumarin plus sandalwood ger den sötma och rundhet, inte så kärvt aromatisk som mer arketypiska fougeres ofta kan vara. Väldigt fin. Dag som kväll året runt förutom de varmaste dagarna, mer jobb/middag än helt casual.

KD:

86F261AE-0F7D-4A3D-BCF3-8362E388D63C.jpeg

Uddafågeln i Le Male famijen. Francis Kurkdjian tog ut svängarna en del här. Öppningen är lite utmanande, förmodligen chockerande så för den som tror att det är ännu en flanker som marginellt avviker från OG Le Male. Tror det är malört (wormwood) som levererar det initiala intrycket som kan uppfattas lite skarpt. Det lägger sig dock ganska snabbt och sedan kliver en lite smutsig musk & lavendelkombo in på scenen, mint finns där men inte i den omfattning som rösterna på fraggan ger sken av tycker jag.

Inte för alla men för mig är det en pärla, rentav en sån där doft som känns lite beroendeframkallande och helt ärligt håller jag bara Masculin Pluriel högre av de dofter som jag testat som FK har släppt under eget namn (nota bene: inte testat alla dock). Performance är medel för mig iaf, ganska svår att överspraya med reservation för att malörten just i öppningen kanske blir i mesta laget om man går all in och kör en POWAAAAH-dosering. Fanns att köpa för en spottstyver för nåt år sedan (ser i min mail att den kostade 271kr/75ml inkl. frakt) men verkar knepig att hitta numer till vettiga priser, misstänker att den kan vara diskad.

KD:

86F261AE-0F7D-4A3D-BCF3-8362E388D63C.jpeg

Uddafågeln i Le Male famijen. Francis Kurkdjian tog ut svängarna en del här. Öppningen är lite utmanande, förmodligen chockerande så för den som tror att det är ännu en flanker som marginellt avviker från OG Le Male. Tror det är malört (wormwood) som levererar det initiala intrycket som kan uppfattas lite skarpt. Det lägger sig dock ganska snabbt och sedan kliver en lite smutsig musk & lavendelkombo in på scenen, mint finns där men inte i den omfattning som rösterna på fraggan ger sken av tycker jag.

Inte för alla men för mig är det en pärla, rentav en sån där doft som känns lite beroendeframkallande och helt ärligt håller jag bara Masculin Pluriel högre av de dofter som jag testat som FK har släppt under eget namn (nota bene: inte testat alla dock). Performance är medel för mig iaf, ganska svår att överspraya med reservation för att malörten just i öppningen kanske blir i mesta laget om man går all in och kör en POWAAAAH-dosering. Fanns att köpa för en spottstyver för nåt år sedan (ser i min mail att den kostade 271kr/75ml inkl. frakt) men verkar knepig att hitta numer till vettiga priser, misstänker att den kan vara diskad.
Du har lyckats sälja in den där bra när du nämnt den i tråden, måste nog köpa en flarra! Verkar finnas för runt 6-700kr!

3.57 i betyg och ”This stuff smells like someone in a suit trying to appear suave and professional while wearing an adult diaper....
...THAT IS FULL!!” gör mig lite smått oroad men ändå sugen 😁

DD: Roja - Kingdom of Bahrain.

Den här är jäkligt ball! Citronkaka med pepparkakskryddor. Citron och ”cotton Candy” enligt noterna. Torr, träig, söt, orientaliskt kryddig, fräsch! En lite animalisk rökighet i sig också som ger den ytterligare en dimension.

EA2A8689-331F-4B23-B1D1-F53BE9C46BEF.jpeg
Bara noterna och kommentarer på fraggan verkar den ju riktigt bra. Men verkar även tyvärr vara diskad

Du har lyckats sälja in den där bra när du nämnt den i tråden, måste nog köpa en flarra! Verkar finnas för runt 6-700kr!

3.57 i betyg och ”This stuff smells like someone in a suit trying to appear suave and professional while wearing an adult diaper....
...THAT IS FULL!!” gör mig lite smått oroad men ändå sugen 😁
Den är nog farlig att blindköpa och till den kursen så… 😬
Är lite av en ”acquired taste” gissar jag så skulle råda dig att ordna en dekant först (jag kan lösa det ifall du vill testa först) eller efterlys den på FB eller håll span på typ Tradera. Tror inte man får tillbaka så mycket om man blindköper kring 6-700kr och sedan vill flippa den direkt. (Berätta nu bara inte för @Tjabo att jag avråder från blindköp 🤐 )

Är lite av en ”acquired taste” gissar jag så skulle råda dig att ordna en dekant först (jag kan lösa det ifall du vill testa först) eller efterlys den på FB eller håll span på typ Tradera. Tror inte man får tillbaka så mycket om man blindköper kring 6-700kr och sedan vill flippa den direkt. (Berätta nu bara inte för @Tjabo att jag avråder från blindköp 🤐 )
Inte många som hittat till Tradera verkar det som (uddafågel som sagt), men när det gör det så är det inte mycket pengar:

Några månader i Danmark och redan fegis? Hur ska detta sluta ….

Det här med blindköp som är så roligt… har ni någon gång fått hem ett och absolut inte kunnat tänka er att bära doften? Låter som början på en pitch, men bara kul fråga! Vi kan utesluta samples?

Det här med blindköp som är så roligt… har ni någon gång fått hem ett och absolut inte kunnat tänka er att bära doften? Låter som början på en pitch, men bara kul fråga! Vi kan utesluta samples?
Jag tänkte att jag skulle testa GIRL från Pharell Williams, dels för att jag diggar hans musik och att jag har en fallenhet för artisten KAWS som designat flaskan… parfymen gick tyvärr inte alls hem så nu behåller jag den mest för att flarran är ball 🙊😅

C4EBA3C1-AE45-4C8D-AC86-8C01875BBCDD.jpeg

Jag blindköpte 100ml TF Tuscan Leather utan att nånsin ha känt doften av en läderparfym förut. Kräktes lite i munnen innan den hamnade på köp&sälj tio minuter senare. Ett halvår senare gjorde jag ett nytt försök och lärde mig att tycka om den.

PdM Sedley & Percival kände jag direkt när jag upplevde ambroxan genomslaget i drydown att de skulle få lämna omedelbums.

Renaissance ifrån xerjoff var ingen höjdare, bland det värsta jag provat, side effect ifrån initio likaså.....tur att vi alla kan gilla olika.....

Själv sugen på att testa förstnämnda!

För att svara på min egen fråga så har jag haft rätt mycket tur i alla mina blindköp. Vissa kommer jag inte överens med, TF Oud Wood är med där, försöker fortfarande efter några månader förstå mig på den…

Testar nu en dekant Xerjoff More Than Words, och den luktar precis som ett resekit Gents bjöd på… nja. Kanske oud jag inte är ett stort fan av? Däremot ska inte den vara så tydlig i varken OW eller denna.

Tillbaka
Topp