Notorious Niklas
Silver
Det tycker jag, på 50% i alla fall! Gillar man en mer ”tart” rabarber såLätt att gilla? Blindköpsvänlig?
Noterna ser ut att passa mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tycker jag, på 50% i alla fall! Gillar man en mer ”tart” rabarber såLätt att gilla? Blindköpsvänlig?
Noterna ser ut att passa mig
Vet inte hur det hänger ihop men ser det lite som Rolex och TudorJag tänkte på Casamorati vs Xerjoff är Casamorati nåt sub-brand eller hur hänger de ihop?
Xerjoffs egna beskrivning:Jag tänkte på Casamorati vs Xerjoff är Casamorati nåt sub-brand eller hur hänger de ihop?
Ok! TackarXerjoffs egna beskrivning:
OkiVet inte hur det hänger ihop men ser det lite som Rolex och Tudor
Med det sagt faller jag ändå mer för Casamoratis linje
Har för mig jag hört Xerjoffs boss av nåt slag nämna att Casamorati är ett mycket äldre italienskt hus som hamnade lite i utförsbacken på senare tid och då klev Xerjoff in och köpte upp.Xerjoffs egna beskrivning:
Har bara EDT, aldrig provat EDP faktiskt men den är säkert helt i min smak den med.
Från Jovoys hemsida:Har för mig jag hört Xerjoffs boss av nåt slag nämna att Casamorati är ett mycket äldre italienskt hus som hamnade lite i utförsbacken på senare tid och då klev Xerjoff in och köpte upp.
Citera mig inte på ovanstående dock!
Hört att EDT är snäppet vassare och har bättre projicering.Har bara EDT, aldrig provat EDP faktiskt men den är säkert helt i min smak den med.
DD: Hermès - Eau de Rhubarbe Écarlate
Wow! Vilken öppning, den mest realistiska rabarber jag stött på hittills. Läskande, söt, fräsch och syrlig på samma gång. Dessvärre är den flyktig och försvinner relativt snabbt och kvar blir en lite fruktig tvåldoft som ligger nära huden. Väldigt lik Arancia Di Capri på det sättet…
Verkar som att Creedflationen är något över riksbankens mål om 2%.Jag köpte denna på NK när den var en nyhet för typ 12 år sedan, den är fortfarande i rotation i samlingen, säger väl allt om doften, även om den inte är perfekt
Vid samma tid köpte jag min första Creed på nk, 100 ml kostade då 1399kr tror jag och var deras dyraste parfym.
Fanns en gång en tid när 75 ml-Creed kostade 900:- online. Detta var runt 2013 tror jag. Man kunde även finna 100 ml Amouage på parfym.klick för 1200:-Jag köpte denna på NK när den var en nyhet för typ 12 år sedan, den är fortfarande i rotation i samlingen, säger väl allt om doften, även om den inte är perfekt
Vid samma tid köpte jag min första Creed på nk, 100 ml kostade då 1399kr tror jag och var deras dyraste parfym.
Spännande är det nåt nytt initiativ?Nån som har testat svenska Colekt?
Bättre än så i många fall faktiskt. Listan nedan är 120 ml flaskor som jag alla köpte under 2013. Hyfsade priser om man jämför med dagens.Fanns en gång en tid när 75 ml-Creed kostade 900:- online. Detta var runt 2013 tror jag. Man kunde även finna 100 ml Amouage på parfym.klick för 1200:-
2021 var också härliga tider då en liter 98 oktanig kvalitetsbensin kostade 15kr istället för 25kr. Förlåt off-topicBättre än så i många fall faktiskt. Listan nedan är 120 ml flaskor som jag alla köpte under 2013. Hyfsade priser om man jämför med dagens.
Green Irish Tweed 955:-
Millésime Impérial 1132:-
Original Santal 907:-
Silver Mountain Water 1128:-
Tabaróme Millésime 782:-
Virgin Island Water 1212:-
Kan nämna att alla dessa köptes från allbeauty.com, som var en riktig guldgruva när det kom till Creed på den tiden.
Köpte även Reflection Man för 1340:- och Lyric Man 1421:- från escentual.com samma år.
Det var härliga tider!
Inte bara det, men man slapp stoppa in kortet två gånger bara för att kunna tanka fullt. Nu når man stoppet (1495kr) innan tanken är full och måste då välja mellan att antingen åka därifrån med 80% (98, tankar man 95 får man väl i lite mer) i tanken eller att stoppa in kortet igen... otroligt osmidigt och irriterande.2021 var också härliga tider då en liter 98 oktanig kvalitetsbensin kostade 15kr istället för 25kr. Förlåt off-topic
+1!!!Nu når man stoppet (1495kr) innan tanken är full och måste då välja mellan att antingen åka därifrån med 80% (98, tankar man 95 får man väl i lite mer) i tanken eller att stoppa in kortet igen... otroligt osmidigt och irriterande.
Tror det är dags att skeppa den vidare...Inte bara det, men man slapp stoppa in kortet två gånger bara för att kunna tanka fullt. Nu når man stoppet (1495kr) innan tanken är full och måste då välja mellan att antingen åka därifrån med 80% (98, tankar man 95 får man väl i lite mer) i tanken eller att stoppa in kortet igen... otroligt osmidigt och irriterande.
Hur som helst, dagens doft!
Xerjoff Casamorati - Mefisto Gentiluomo
Hört att EDT är snäppet vassare och har bättre projicering.
Heritage? Eller menar du Habit Rouge?Extrait är bäst dock. Några tusen procent mark up och annat lable på flarran men ändå
Den där måste testas
Bild stulen från www