• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hörde från Kicks att de ska diska Armani Code Profumo, absolu och Colonia... Absolu verkar finnas kvar på Armanis hemsida men inte de andra.
Kanske hänger ihop med att de lanserar den nya men känns märkligt för Absolu känns som en riktig storsäljare och även Profumo lär väl ha gått bra.
Så om man är ett fan av dessa kanske det är dags att kika runt lite.

• Like
Reactions: S.L
Jag tänkte på Casamorati vs Xerjoff är Casamorati nåt sub-brand eller hur hänger de ihop?🤗
Xerjoffs egna beskrivning:
415BD589-DB8D-4C12-BC7A-B1EC3AEFAC3F.jpeg

Har för mig jag hört Xerjoffs boss av nåt slag nämna att Casamorati är ett mycket äldre italienskt hus som hamnade lite i utförsbacken på senare tid och då klev Xerjoff in och köpte upp.

Citera mig inte på ovanstående dock! 😄 🤷‍♂️
Från Jovoys hemsida:

”Xerjoff introduces its newest collection of fragrances inspired by the ancient art of Italian perfumery; Xerjoff Vintage Casamorati Collection. This collection recreates the history of the glorious house of fragrances founded in Italy between the 18th and the 19th century, with the intention to safeguard their historical and artistic heritage of that glamorous era.

La “Fabbrica di Profumi C.Casamorati” established in Bologna around 1888, was specialized in exquisite fragrances and various sophisticated bath soaps. During those years of production, Casamorati received numerous awards and precious rewards from major national and international exhibitions.”

DD: Hermès - Eau de Rhubarbe Écarlate

0816356C-018F-4AD9-A196-8E50578465F6.jpeg

Wow! Vilken öppning, den mest realistiska rabarber jag stött på hittills. Läskande, söt, fräsch och syrlig på samma gång. Dessvärre är den flyktig och försvinner relativt snabbt och kvar blir en lite fruktig tvåldoft som ligger nära huden. Väldigt lik Arancia Di Capri på det sättet…

DD: Hermès - Eau de Rhubarbe Écarlate

0816356C-018F-4AD9-A196-8E50578465F6.jpeg

Wow! Vilken öppning, den mest realistiska rabarber jag stött på hittills. Läskande, söt, fräsch och syrlig på samma gång. Dessvärre är den flyktig och försvinner relativt snabbt och kvar blir en lite fruktig tvåldoft som ligger nära huden. Väldigt lik Arancia Di Capri på det sättet…

Jag köpte denna på NK när den var en nyhet för typ 12 år sedan, den är fortfarande i rotation i samlingen, säger väl allt om doften, även om den inte är perfekt :heart:
Vid samma tid köpte jag min första Creed på nk, 100 ml kostade då 1399kr tror jag och var deras dyraste parfym.

Jag köpte denna på NK när den var en nyhet för typ 12 år sedan, den är fortfarande i rotation i samlingen, säger väl allt om doften, även om den inte är perfekt :heart:
Vid samma tid köpte jag min första Creed på nk, 100 ml kostade då 1399kr tror jag och var deras dyraste parfym.
Verkar som att Creedflationen är något över riksbankens mål om 2%.

Fanns en gång en tid när 75 ml-Creed kostade 900:- online. Detta var runt 2013 tror jag. Man kunde även finna 100 ml Amouage på parfym.klick för 1200:-

Fanns en gång en tid när 75 ml-Creed kostade 900:- online. Detta var runt 2013 tror jag. Man kunde även finna 100 ml Amouage på parfym.klick för 1200:-
Bättre än så i många fall faktiskt. Listan nedan är 120 ml flaskor som jag alla köpte under 2013. Hyfsade priser om man jämför med dagens. :)

Green Irish Tweed 955:-
Millésime Impérial 1132:-
Original Santal 907:-
Silver Mountain Water 1128:-
Tabaróme Millésime 782:-
Virgin Island Water 1212:-

Kan nämna att alla dessa köptes från allbeauty.com, som var en riktig guldgruva när det kom till Creed på den tiden.
Köpte även Reflection Man för 1340:- och Lyric Man 1421:- från escentual.com samma år.
Det var härliga tider! :D

Bättre än så i många fall faktiskt. Listan nedan är 120 ml flaskor som jag alla köpte under 2013. Hyfsade priser om man jämför med dagens. :)

Green Irish Tweed 955:-
Millésime Impérial 1132:-
Original Santal 907:-
Silver Mountain Water 1128:-
Tabaróme Millésime 782:-
Virgin Island Water 1212:-

Kan nämna att alla dessa köptes från allbeauty.com, som var en riktig guldgruva när det kom till Creed på den tiden.
Köpte även Reflection Man för 1340:- och Lyric Man 1421:- från escentual.com samma år.
Det var härliga tider! :D
2021 var också härliga tider då en liter 98 oktanig kvalitetsbensin kostade 15kr istället för 25kr. Förlåt off-topic😎✌️

2021 var också härliga tider då en liter 98 oktanig kvalitetsbensin kostade 15kr istället för 25kr. Förlåt off-topic😎✌️
Inte bara det, men man slapp stoppa in kortet två gånger bara för att kunna tanka fullt. Nu når man stoppet (1495kr) innan tanken är full och måste då välja mellan att antingen åka därifrån med 80% (98, tankar man 95 får man väl i lite mer) i tanken eller att stoppa in kortet igen... otroligt osmidigt och irriterande.

Hur som helst, dagens doft! 😍
Xerjoff Casamorati - Mefisto Gentiluomo

97575F92-D8FE-4AA8-ADD3-562F6ACD85AF.jpeg

Inte bara det, men man slapp stoppa in kortet två gånger bara för att kunna tanka fullt. Nu når man stoppet (1495kr) innan tanken är full och måste då välja mellan att antingen åka därifrån med 80% (98, tankar man 95 får man väl i lite mer) i tanken eller att stoppa in kortet igen... otroligt osmidigt och irriterande.

Hur som helst, dagens doft! 😍
Xerjoff Casamorati - Mefisto Gentiluomo

97575F92-D8FE-4AA8-ADD3-562F6ACD85AF.jpeg
Tror det är dags att skeppa den vidare😀...

Tillbaka
Topp