• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Alltså det här med hype parfymer...Creeds Aventus anser jag vara rent skräp och nu försöker jag bli av medan en flarra PDM Leyton som jag likaledes tycker är skit. Luktar inte gott helt enkelt. Linjär instängd och gammal kardemumma med lite svartpeppar och svårdefinierad bas av trä och något kvalmigt. Finns det verkligen inte NÅGON härinne som kan befria mig från eländet? Dagens pris är nu 1100 för Er i tråden. Snart får jag väl betala för att slippa eländet. 😆

Varför? Vet inte… 70kr på Notino och sänker medelpriset om någon någonsin skulle fråga…

2D0BE33E-F742-4337-B80E-D5A1E3730C66.jpeg
Hur eller VAD luktar den där? 😅

Alltså det här med hype parfymer...Creeds Aventus anser jag vara rent skräp och nu försöker jag bli av medan en flarra PDM Leyton som jag likaledes tycker är skit. Luktar inte gott helt enkelt. Linjär instängd och gammal kardemumma med lite svartpeppar och svårdefinierad bas av trä och något kvalmigt. Finns det verkligen inte NÅGON härinne som kan befria mig från eländet? Dagens pris är nu 1100 för Er i tråden. Snart får jag väl betala för att slippa eländet. 😆

Jag är benägen att hålla med dig … 😁

Själv längtar jag till hösten när man får plocka fram Layton igen… (dock 78%:aren) Skulle aldrig komma på tanken att applicera den under sommaren. ;)

Själv längtar jag till hösten när man får plocka fram Layton igen… (dock 78%:aren) Skulle aldrig komma på tanken att applicera den under sommaren. ;)
Näe jag har såklart inte tänkt använda den på sommaren men utvärdera går ju på regniga dagar. Och den är verkligen tråkig. Väldigt linjär (Inget som egentligen tillkommer i hjärtat utan bara top som försvinner) och känns lite lätt "unken". Halvdålig performance också men det tycks jag få dras med ofta. Och detta vid test på arm och andras bedömning så knappast anosmi heller. Kanske 78 var bättre när jag provade den men tror inte skillnaden är så stor. Det är nog bara en tycke o smak fråga. Visst är jag förresten bra på att marknadsföra den? 🤣🤣🤣

Nu efter några timmar med Haltane i halvvärmen så kan jag konstatera att den inte är optimal för sommaren. Men den luktar riktigt trevligt, och har ett enormt tryck som håller i sig. Lär vara beastmode när vintern kommer på. Spontant så det den trevligaste vinterdoften från PDM i min näsa efter Carlisle, men det riktiga testet kommer ju när det är kallt på riktigt. :)
1659379646888.png

Haft båda, har ingen.
Kanske inte känner samma avsky som dig men heller inte samma kärlek som många andra :)

Nu efter några timmar med Haltane i halvvärmen så kan jag konstatera att den inte är optimal för sommaren. Men den luktar riktigt trevligt, och har ett enormt tryck som håller i sig. Lär vara beastmode när vintern kommer på. Spontant så det den trevligaste vinterdoften från PDM i min näsa efter Carlisle, men det riktiga testet kommer ju när det är kallt på riktigt. :)
1659379646888.png
Den ser bra ut på pappret iaf!

Alltså det här med hype parfymer...Creeds Aventus anser jag vara rent skräp och nu försöker jag bli av medan en flarra PDM Leyton som jag likaledes tycker är skit. Luktar inte gott helt enkelt. Linjär instängd och gammal kardemumma med lite svartpeppar och svårdefinierad bas av trä och något kvalmigt.
Layton är trevlig för vad den är. Jag tycker dock inte den förtjänar någon form av hajp, men visst har den sin charm fram emot hösten? Långvarig, och ibland får man ut äpple, ibland får man ut mer vanilj... Osv. Så linjär vettefan. De flesta hajpade grejer, särskilt sådana abstrakta grejer som parfymer, kan man få lite nog av ibland. (Precis min känsla gentemot Rolex t.ex.) Jag har testat de flesta från Pdm och slutsatsen i mitt fall är att Herod vinner, följd av Layton. Så jag antar att "hajpen" till viss mån infriades i mitt fall. Båda dessa är ju ganska uppblåsta. Creed Aventus däremot. Där är jag med dig. Ibland undrar jag om inte allas vår kära Jeremy fick någon form av provis vid försäljningen av Creed till BlackRock. Som han har legat i....

Kan också instämma om Aventus. Har en flaska jag aldrig använder men 78:a Layton tycker jag är grymt bra på vinterhalvåret. Inte linjär och ett jävla tryck i och är nog den som gett mig flest komplimanger när jag burit. Skönt att vi tycker olika så alla inte går runt och luktar arabisk tronarvinge som precis kommit ur kamel-ladan…

Layton är trevlig för vad den är. Jag tycker dock inte den förtjänar någon form av hajp, men visst har den sin charm fram emot hösten? Långvarig, och ibland får man ut äpple, ibland får man ut mer vanilj... Osv. Så linjär vettefan. De flesta hajpade grejer, särskilt sådana abstrakta grejer som parfymer, kan man få lite nog av ibland. (Precis min känsla gentemot Rolex t.ex.) Jag har testat de flesta från Pdm och slutsatsen i mitt fall är att Herod vinner, följd av Layton. Så jag antar att "hajpen" till viss mån infriades i mitt fall. Båda dessa är ju ganska uppblåsta. Creed Aventus däremot. Där är jag med dig. Ibland undrar jag om inte allas vår kära Jeremy fick någon form av provis vid försäljningen av Creed till BlackRock. Som han har legat i....
Jag tror jag skulle placera Layton sist bland alla mina pdms faktiskt.

Sedley och Percival är bakom såklart pga ambroxanoverload men de har jag sålt. Och Kanan och Pegasus allra sist men de skulle jag aldrig ens köpa. 🙃

När vi ändå sågar: PdM är skit rakt igenom (ok Herod funkar) och Intio likaså. Xerjoff använder samma trötta woody/ambersynteter åt helvete för ofta och Roja har inte komponerat en doftjävel i hela sitt liv. Det gäller förövrigt Creedarna också.

//Slut på rant
Luca hade fällt en liten glädjetår om han läst detta.
Tyvärr helt för mycket marknadsföringstrams/hajp som dominerar i branschen...

Mot Arlanda imorgon men flyget går inte förens på natten så sambon trodde inte taxfree skulle vara öppen 🤔🤷🏻‍♂️ men det märks imorgon natt 😁.

Borde väl gå shoppa en eller två Tuxedo vid ankomst på hemresan?
Tuxedo fanns på Arlandas taxfree för exakt en vecka sedan, höll i parfymen och det ryckte duktigt i köptarmen men jag lyckades hålla mig… Funderar själv på att ändå kanske klippa den på hemresan 🙈

Tuxedo fanns på Arlandas taxfree för exakt en vecka sedan, höll i parfymen och det ryckte duktigt i köptarmen men jag lyckades hålla mig… Funderar själv på att ändå kanske klippa den på hemresan 🙈
Såg igår att det finns 4st enligt lagersaldo på hemsidan sen kanske det inte är 100% korrekt 😁. Okej så det är möjligt att köpa på hemresan också 😊?

Luca hade fällt en liten glädjetår om han läst detta.
Tyvärr helt för mycket marknadsföringstrams/hajp som dominerar i branschen...

Hehe ja. Efter ett tag när man doftat sig igenom mängder blir man ju lite trött på vissa saker. Exempelvis att priset på dofter ytterst sällan korrelerar med innehållet. Priset på råvaror motsvarar en bråkdel av kostnaderna men ändå försöker alla få det att låta som just deras kemikalier (vilket är samma kemikalier som alla andra har) är så oerhört exklusiva.

Med det sagt uppskattar jag ju ett gäng dofter från Xerjoff, Roja och Creed.

Känns som om du behöver Tuxedo så att du får lite kärlek i näsan. ;)

Hehe jag har faktiskt inte testat den. Har Moustache och den är ok. Hade jag älskat den hade jag testat tux.

Tillbaka
Topp