• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Initio Side effect är verkligen en nyfunnen kärlek, men locket sitter jäkligt tight på den och verkar börjat läcka liite (minimalt). Syns runt sprayern 🤔 Gör inget just nu men vore trist om sprayern plötsligt flyger av. Ändå känns det som att det inte bör läcka, sitter fast ordentligt. Någon som varit med om liknande?
20221216_182110.jpg
20221216_182119.jpg
Jag har läst och hört att det är tydligen ett vanligt förekommande fenomen på Initio flaskorna.
Har dock inte sett det på min Oud for greatness ännu.
 
Jodå, den landade för en vecka sedan. Har tyvärr inte haft det bästa luktsinnet bara pga en förkylning, så jag har bara testat en sprej på handryggen. 🙂
Kan direkt säga att den är bra. Väldigt bra. Närmare dofter som Chypre Palatin och Mitsouko än Diaghilev, då den känns "snäll" och lättburen.
Inleder med en lite bitter citrus som balanseras upp fint av en sötma som jag förmodar är persikan. Floral, grön och kryddig. Väldigt trevlig drydown.
Utan att ha allt för mycket kött på benen kan jag se mig rekommendera denna till alla som vill ha en modern tagning (utan att på något vis vara en kopia) av Mitsouko, gjord med enbart naturliga råmaterial.
Det är väl vad jag kan bjuda på vad gäller första intryck hittills. Ser fram emot att kunna bära den på allvar bara förkylningen ger med sig. 😊
Jag kan redan nu varmt rekommendera att testa den i alla fall. Varför inte stödja trevliga Poplina på Fragrance & Art i Sundsvall med en beställning av ett prov? Hon har mycket annat spännande i sin butik med.
Alright... Mkt intressant. För tidig fråga, men det spontana svaret på frågan "om du måste välja mellan Flora&Fauna och Shangri La"?
 
  • Like
Reactions: S.L
Har någon erfarenhet av invictus? Köpte en liten flaska för att testa men denna presterade riktigt dåligt. Prövade senast med 14 sprej men efter 10min måste man ändå vara 5cm ifrån för att känna något. Svårt att säga hur länge den håller i sig eftersom den var så svag från första början men knappast mer än 4 timmar. Förmodligen mycket mindre. Tvärtom mot vad jag läst om den innan. Kan den vara gammal, dålig batch etc? Förpackning var oöppnad. 8CCE17B0-F901-4689-A142-16CAA46D5191.jpeg
 
Har någon erfarenhet av invictus? Köpte en liten flaska för att testa men denna presterade riktigt dåligt. Prövade senast med 14 sprej men efter 10min måste man ändå vara 5cm ifrån för att känna något. Svårt att säga hur länge den håller i sig eftersom den var så svag från första början men knappast mer än 4 timmar. Förmodligen mycket mindre. Tvärtom mot vad jag läst om den innan. Kan den vara gammal, dålig batch etc? Förpackning var oöppnad. 8CCE17B0-F901-4689-A142-16CAA46D5191.jpeg
Kan inte minnas att jag sett Invictus i 30ml flaskor, var köpte du den?
 
Har någon erfarenhet av invictus? Köpte en liten flaska för att testa men denna presterade riktigt dåligt. Prövade senast med 14 sprej men efter 10min måste man ändå vara 5cm ifrån för att känna något. Svårt att säga hur länge den håller i sig eftersom den var så svag från första början men knappast mer än 4 timmar. Förmodligen mycket mindre. Tvärtom mot vad jag läst om den innan. Kan den vara gammal, dålig batch etc? Förpackning var oöppnad. 8CCE17B0-F901-4689-A142-16CAA46D5191.jpeg
Kan nog vara en fejk, om man kikar på vad de flesta andra anser om longevity och sillage och även boxen. Nu kan jag inget om denna parfym alls men.
10CC5A3C-7CF4-4892-BCF8-8792E8EAE4FB.jpeg
 
Har någon erfarenhet av invictus? Köpte en liten flaska för att testa men denna presterade riktigt dåligt. Prövade senast med 14 sprej men efter 10min måste man ändå vara 5cm ifrån för att känna något. Svårt att säga hur länge den håller i sig eftersom den var så svag från första början men knappast mer än 4 timmar. Förmodligen mycket mindre. Tvärtom mot vad jag läst om den innan. Kan den vara gammal, dålig batch etc? Förpackning var oöppnad. 8CCE17B0-F901-4689-A142-16CAA46D5191.jpeg


Känns väldigt fishy 🤔
 
Kan nog vara en fejk, om man kikar på vad de flesta andra anser om longevity och sillage och även boxen. Nu kan jag inget om denna parfym alls men.
10CC5A3C-7CF4-4892-BCF8-8792E8EAE4FB.jpeg

Jo har kollat upp samma sak. Hittar ingen refnummer på varken flaska eller låda heller. Jag ser det bara som väldigt osannolikt att någon här skulle riskera sitt rykte för 300sek. Kicks personal är ju iof också bara människor.
 
Initio Side effect är verkligen en nyfunnen kärlek, men locket sitter jäkligt tight på den och verkar börjat läcka liite (minimalt). Syns runt sprayern 🤔 Gör inget just nu men vore trist om sprayern plötsligt flyger av. Ändå känns det som att det inte bör läcka, sitter fast ordentligt. Någon som varit med om liknande?
20221216_182110.jpg
20221216_182119.jpg
Tycker du ska reklamera den om du har möjlighet.
Är den inte helt tät känns det som att det på sikt skulle kunna påverka innehållet 🤔

Min Side Effect varken läcker eller har en svår kork.
Batch:

34124A42-719D-4079-89AF-2D3A448D1192.jpeg



... och då blev dagens doft för mig givetvis underbara Side Effect😍
 
Har någon erfarenhet av invictus? Köpte en liten flaska för att testa men denna presterade riktigt dåligt. Prövade senast med 14 sprej men efter 10min måste man ändå vara 5cm ifrån för att känna något. Svårt att säga hur länge den håller i sig eftersom den var så svag från första början men knappast mer än 4 timmar. Förmodligen mycket mindre. Tvärtom mot vad jag läst om den innan. Kan den vara gammal, dålig batch etc? Förpackning var oöppnad. 8CCE17B0-F901-4689-A142-16CAA46D5191.jpeg
100% fake. Flaskan, lådan och doften avslöjar det.
Har haft alla, mycket populära i Spanien.
Stark öppning och sitter säkert 8h plus på mig
 
Tycker du ska reklamera den om du har möjlighet.
Är den inte helt tät känns det som att det på sikt skulle kunna påverka innehållet 🤔

Min Side Effect varken läcker eller har en svår kork.
Batch:

34124A42-719D-4079-89AF-2D3A448D1192.jpeg



... och då blev dagens doft för mig givetvis underbara Side Effect😍
Tror inte det är någon fara :) Köpt i andrahand.

Kikat lite närmare och funderar på om lilla vätskan faktiskt kommer från själva sprayhuvudet och inte partiet mellan flaska och sprayer. Testade trycka till den lite nu :)

För övrigt riktigt trevlig doft ja! Du har versionen med 76 % alkohol?
 
Tillbaka
Topp