• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
A7E2842F-47FC-4BF2-B80E-7ADEB65B351C.jpeg

Tack, får bli godnattsagan ikväll. Jag syftade på noten oud men förstår nu att det var att förenkla det något.

En bra, säker och prisvärd "start" är ju YSL M7. Enligt många ett mästerverk. Dagens variant är riktigt bra. Jag har inte luktat på originalet, som många säger är ännu bättre. Om det är syntetisk eller äkta oud vet jag ej, säkert syntetisk, men bra och oudigt luktar det. :)

Vad tycker du? Jag är ju på en Clive Christian och MDCI - turné nu.
Early days (första riktiga användningen) men jag är positiv. Ser att någon på fraggan tycker att den har en ”old school”-vibe men jag håller inte med, tycker snarare att relativt många av mina favorit gubbdofter så känns denna mer nutida och t.o.m. lite ungdomlig. Riktigt fräsch och amber basen ger den lite sötma (därav inte typiskt trafitionell ”old school”). Någon liknar den också vid Omigarch/TdH och även om den inte är jättelika så förstår jag kopplingen (bitter orange noten) men tycker att denna isf är en fräschare och ungdomligare tolkning av detta tema. Tror/hoppas att jag kommer att tycka att denna blir riktigt jäkla bra när soligare/varmare dagar kommer tillbaka igen!

Har ett tillgodokvitto på drygt 900 kr hos Boozt, tips på någon kul doft som dem har bra erbjudande på? Hade velat köpa en ny freshie men ingen designer. Kan lägga till en liten slant för rätt doft.

Har läst lite här och tänkte det är dags att kliva upp ett steg så efter att googlat lite och sedan luktat slog jag till på denna som jag tycker är dels ett komplement till de jag har idag (D&G K och Acqua di Parma Colonia) och dels ett steg upp i kvalitet eller "oumph".
Efter att ha jämfört med bla Dior Sauvage och Homme som jag trodde var för mig stod valet som självklart.

1674064008388.png

Tillbaka
Topp