• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
1B264A39-E364-4EED-9AF1-99F9D4092591.jpeg

Fan, plockade just hem min första Roja. Blev Amber Aoud. Riktigt bra, men dyyyr. Bästa Rojan enligt er rutinerade?

Haha, jag tycker synd om dig och din plånbok, för det går inte att köpa bara en. Den är bra att börja med.
Välkommen till träsket. Det är som pokémon, "gotta catch em all"

Top 5 är just nu
Candy
Britannia
Enigma
Musk aoud
Diaghilev

PS:
Letar just nu efter TF plum japonais och diskade Roja
Skicka pm

123.jpg

Best-Chanel-Les-Exclusifs-Main-Image-1-1024x682.jpg

Jag är inne på att utforska Chanels Les Exclusifs serien. Äger ingen idag, men kommer nog att inhandla en så fort jag kommer till storstan nästa gång.
Har enbart doftat på Sycomore, Le Lion och Coromandel och alla 3 är köpvärda enligt mig, trots det höga priset som Chanel tar.
Vilken är eran favorit från LE serien?

Best-Chanel-Les-Exclusifs-Main-Image-1-1024x682.jpg

Jag är inne på att utforska Chanels Les Exclusifs serien. Äger ingen idag, men kommer nog att inhandla en så fort jag kommer till storstan nästa gång.
Har enbart doftat på Sycomore, Le Lion och Coromandel och alla 3 är köpvärda enligt mig, trots det höga priset som Chanel tar.
Vilken är eran favorit från LE serien?
Cuir de Russie, lätt!

Måste nog köpa den där
Do it! Inser mer och mer vilken komplett sommardoft det är.
Vad är ”trådsanningen” om denna? Bra skit?
Också nyfiken, aldrig testat.
Allt från överprisad för en basic sommardoft till en av de bästa sommardofterna 😁 Tror inte många tycker den är dålig, men jag kan förstå kritiken. Inget som blows your mind och sett till doft/prislapp är den inget som sticker ut. Men skulle någon be mig att lista mina favoriter på sommaren så hamnar denna definitivt i toppskiktet. Tror du hade gillat den!

• Like
Reactions: S.L
Nytt in idag:

Efter sample från @S.L så fick jag söka lyckan i Polen och fick tag i en flaska. Vilket fantastiskt hantverk. Denna befinner sig så långt ifrån @S.L man kan komma på ett parfymspektrum, ironiskt nog.

Mogna päron, choklad, vanilj, animalisk musk, ros och jasmin som skiftar om vartannat på ett beroendeframkallande vis. Nästan gothisk i sin framtoning. En vattendelare, helt klart men jag kan knappt hålla näsan ifrån den.

Beställde lite andra samples från huset också så ska se om det finns några fler guldkorn!

EF8C2157-6861-4728-84BC-49A94AD325F2.jpeg

Länge sedan jag fyllde på förrådet men fick hem några billiga blindköp igår:
P_20230421_182734.jpg

Rasasi Khaltat Al Khasa

Al Haramain Détour Noir

Montblanc Legend Eau de Parfum

Första intryck:
Khaltat Al Khasa, trevlig träig doft. Lämplig för hösten?
Détour Noir, billig Layton klon. Riktiga Layton är några snäpp upp men väldigt lika.
Legend EDP, fräsch doft som liknar Fierce, Percival mfl. Potent med bra projektion.

Nytt in idag:

Efter sample från @S.L så fick jag söka lyckan i Polen och fick tag i en flaska. Vilket fantastiskt hantverk. Denna befinner sig så långt ifrån @S.L man kan komma på ett parfymspektrum, ironiskt nog.

Mogna päron, choklad, vanilj, animalisk musk, ros och jasmin som skiftar om vartannat på ett beroendeframkallande vis. Nästan gothisk i sin framtoning. En vattendelare, helt klart men jag kan knappt hålla näsan ifrån den.

Beställde lite andra samples från huset också så ska se om det finns några fler guldkorn!

EF8C2157-6861-4728-84BC-49A94AD325F2.jpeg
Alltid kul när man skickar med nåt sample som träffar mitt i prick hos mottagaren!
Minns inte doften annat än, ”nej, inte min grej!”.

Den där har jag länge funderat på. Beställde den t.o.m en gång från nån brittisk sida men fick den aldrig. Bra skit?
Inte speciellt old skool (definition antar jag, men tänk Masculin Pluriel hur den är som en tolkning på det äldre, lite mer finstämd/nyanserad än säg... Davidoff Zino), men ändå med alla klassiska element och noter. Fougere/'barbershop', men ändå lätt och enkel att bära, gör sig säkerligen lite bättre med hjälp av värme och sol för att pusha fram den lite, skulle önskat lite mer kräm i den för den blir sämre med mer applicering, då hade jag önskat lite mer styrka men med mindre juice.

Hade gärna testat EdP-versionen också, men det får bli en annan dag och utmaning att lyckas beställa hem.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Sparar ni era ytterkartonger? Vi ska flytta och jag inser att jag sparat de flesta. Tar emot lite att slänga dem men varför skulle jag behålla dem?
IMG_2717.jpeg

Tillbaka
Topp